Ga naar inhoud


[TF7710HSCI] recfiles converteren


Gast gonnerke

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Met deze ontvanger kan je bestanden opnemen via een usb stick. Deze .recbestanden dien je dan te converteren naar .mp2 bestanden om ze te kunnen afspelen of bewerken. Hiervoor gebruik ik pvastrumento of mpeg streamclip. .recfiles van astra 1 en hotbird worden zonder problemen geopend. De recfiles van astra 2 willen bovengenoemde programma's helemaal niet openen waardoor ik de files niet kan converteren naar mp2. Wel kunnen deze files via de receiver gewoon worden afgespeeld, het enige is dus dat de programma's deze .recfiles van astra 2 niet willen openen op de pc. Weet iemand raad? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien een hint in de goede richting. Op Astra 2 wordt uitgezonden in H264 (Mpg4), de "normale" astra zend uit in Mpg2.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties. Het probleem zal inderdaad wel zitten bij het mp4 signaal. Welke naam moet ik aan dat bestand geven? Hoe kan nero mijn vriend worden? :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere naam geven heeft geen zin, de inhoud blijft immers gelijk. Je kunt o.a. met Nero deze bestanden omzetten naar DVD en zo zijn er nog wel andere programma's. Ik denk dat convertx2dvd dit ook wel kan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan je dat met nero 9 doen? Met convertxtodvd lukt het blijkbaar niet. Wellicht omdat het om audio streams gaat en niet om video streams. Windows media player speelt de recfile wel gewoon af maar ik kan er dan verder niks mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus hetzelfde en ik moet met de ontvanger echt de naam van het opgenomen programma wijzigen, anders worden de bestanden niet door Windows geopend! En dat geldt alleen voor Astra 2-zenders.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat wijzig je dan precies? De naam of de extentie? Als je dat dan gewijzigd hebt, lukt het je dan wel om die bestanden naar mp2 of andere formaten te converteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pjottr en anderen: de oplossing is binnen. Blijkbaar geeft de receiver steeds een nutteloos blokje weer bij bestanden van astra 2. Stel dat je opname de naam heeft bbcradio2.rec, dan gaat de reciever het als volgt noemen:

bbcradio2‡.rec

Dat kruisje moet je weghalen bij de bestandsnaam en het zal werken.

Bedankt iedereen om mee te zoeken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...