Ga naar inhoud


[Satelliet] ITV 3 en ITV 4 nu in HD


highlander53

Aanbevolen berichten


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Op ITV is de reclame volgens mij vaker, maar korter.

 

Alles bij elkaar ben je net zoveel tijd kwijt volgens mij. Op SBS of Veronica krijg je gewoon 10 minuten reclame voor je kiezen, bij ITV dan maar 5.

 

Ik heb na 10 minuten vaak zoiets van "ohja, er was een film bezig.. waar ging het ook alweer over?".

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch jammer, mijn vrouw wil graag ITV kijken, ze heeft een tijd in Londen gewoond, daar keek ze dat ook.

Dat was 1 van de redenen om een schotel te nemen, ITV was gratis ...

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ITV heeft als sinds mensenheugenis 3 reklamebreaks per uur. Dat was al zo toen ik in de jaren 70 begon te kijken naar Southern TV.

vroeger zag je rechtsboven systematisch een blokje verschijnen 30 sekonden vóór de reklamebreak er aan kwam. En omdat deze breaks zo juist getimed werden, werden alle programma's in functie van die onderbrekingen gemaakt - een programma werd dus nooit bruusk onderbroken wat ik nu wél regelmatig tegenkom.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Ja, maar 1, hoe lang nog ?
En 2, hoe lang willen we nog SD kijken ?

Daar vrees ik nu niet direct zo erg voor, het zal hier denk ik meer een kwestie zijn dat er gewoon geen ruimte op de 2D is.

Als er uiteindelijk wel ruimte op de 2D komt, of een sat met UK spotbeam erbij, dan gaan ITV3/4 denk ik ook FTA. Zelfde voor Channel 4 HD.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Ja, maar 1, hoe lang nog ?
En 2, hoe lang willen we nog SD kijken ?

Zo lang SD gratis is en HD gecodeerd, heb je geen keuze...

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Geen idee, daar heb ik nog niet naar gekeken, ik heb nog een ouwe buis ;-)

hint... op ITV-HD heb je óók geen teletekst... Dus nee, totaal geen ondertiteling en dat vind ik ook best een foute zaak.

Wat je kunt doen (wat ik zelf dus doe...), is van je programma tegelijk de SD- en de HD-versie opnemen, dan met een programma de teletekst-subs van de SD-versie rippen (naar bijvoorbeeld .srt oid) en die dan afspelen bij de HD-versie...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: SnijdeA
Ja, maar 1, hoe lang nog ?
En 2, hoe lang willen we nog SD kijken ?

Daar vrees ik nu niet direct zo erg voor, het zal hier denk ik meer een kwestie zijn dat er gewoon geen ruimte op de 2D is.

Als er uiteindelijk wel ruimte op de 2D komt, of een sat met UK spotbeam erbij, dan gaan ITV3/4 denk ik ook FTA. Zelfde voor Channel 4 HD.


Freesat kampt inderdaad met capaciteitsproblemen en vandaar dat het HD aanbod op 2D aan de magere is en voorlopig ook wel zal blijven. Astra 2E moet uitkomst gaan bieden maar de lancering daarvan is op zijn vroegst begin 2013.

Of de lancering van 2E echter ook voor de nederlandse kijker een verbetering zal zijn moeten we afwachten. Deze satelliet is van een nieuw type en wordt in staat geacht spotbeams met een veel kleinere omtrek en veel grotere nauwkeurigheid te verzorgen. Zo klein zelfs dat men plannen aan het ontwikkelen is voor regionale uitzendingen in de UK.
Voor de nederlandse kijker zou dat dus wel eens heel nadelig kunnen uitpakken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
De ondertiteling die bij bepaalde images in het menu of onder de gele toets zit, komt die ook uit de teletekst ?

Dat is een dreambox-specifieke vraag (die ik toevallig wel kan beantwoorden).

Onder de gele toets van software ("image") die enigszins modern en bijgewerkt is, zitten de audio en ondertitel-selectie menu's (audio = geel drukken, subs is daarna "subs" kiezen). Daar vind je alle ondertitels die beschikbaar zijn, dat zijn 1 of meerdere teletekst-pagina's (indien beschikbaar) ("TXT") en 1 DVB-ondertiteling track (indien beschikbaar) ("DVB").

Verdere vragen hierover in de dreambox afdeling!

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...