Gast astr192 Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Hallo iedereen, Sinds enkele weken wil mijn DM500S niet meer opstarten, het groen lichtje brandt wel maar verder gebeurt er niets (ook geen internet connectie meer) Vandaag heb ik een RS232 naar USB kabel gekocht om via deze manier te proberen eventueel de box te flashen. Maar Dreamup blijft hangen op "Connection prepared, now switch on dreambox". (de COMpoort is zeker goed geselecteerd want er is maar 1) Zijn er eventueel andere manieren om hem proberen te flashen? Zou het probleem bij de kabel liggen (RS232>USB) ? Alvast bedankt
vGnp Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Origineel bericht van: astr192 Maar Dreamup blijft hangen op "Connection prepared, now switch on dreambox" En je zet, neem ik aan, ook pas de Dreambox aan als deze melding komt? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast astr192 Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Origineel bericht van: vGnp Origineel bericht van: astr192 Maar Dreamup blijft hangen op "Connection prepared, now switch on dreambox" En je zet, neem ik aan, ook pas de Dreambox aan als deze melding komt? vGnp Inderdaad, dan zet ik hem op de stroom. dus DreamUp openen > Connect > dreambox op stroom maar er gebeurt niets
vGnp Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Origineel bericht van: astr192 maar er gebeurt niets Welke versie van DreamUp? Misschien dat je beter deze neemt, als je die tenminste niet al gebruikt. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Satdorus Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Een gewone rs232 kabel is niet goed. Je hebt een null modem kabel nodig.
robbedoeske Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Usb naar serieel wil vaak ook niet.
M_Z Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Origineel bericht van: robbedoeske Usb naar serieel wil vaak ook niet. Ik heb daar geen problemen mee, maar heb wel flink moeten zoeken naar goede drivers voor W7. Bestandsnaam : PL2303_Prolific_DriverInstaller_10311.exe Ik denk eerder dat je een oudere versie van DreamUp moet gebruiken, heb ook problemen gehad met de nieuwste versie op een oude 7000. M_Z
djpetit Geplaatst: 2 november 2010 Geplaatst: 2 november 2010 Origineel bericht van: astr192 Hallo iedereen, Sinds enkele weken wil mijn DM500S niet meer opstarten, het groen lichtje brandt wel maar verder gebeurt er niets (ook geen internet connectie meer) Vandaag heb ik een RS232 naar USB kabel gekocht om via deze manier te proberen eventueel de box te flashen. Maar Dreamup blijft hangen op "Connection prepared, now switch on dreambox". (de COMpoort is zeker goed geselecteerd want er is maar 1) Zijn er eventueel andere manieren om hem proberen te flashen? Zou het probleem bij de kabel liggen (RS232>USB) ? Alvast bedankt Domme vraag misschien maar zoals M_Z ook al zei is de kabel goed geinstalleerd (juiste drivers) ?? Ik heb in het verleden dit ook met z'on zelfde kabel geprobeerd, maar mij lukte het toen ook niet !! Heb je geen mogelijkheid om een 'echte' rs232 kabel te gebruiken ? succes, djpetit Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !
Hulkie Geplaatst: 3 november 2010 Geplaatst: 3 november 2010 Ik heb gisteren mijn 500s nog geflashed met een oude versie van Dreamup omdat de meest recente versie de melding gaf: Exited, by user aborted. Met de oude(ik geloof 1.3.3.4) geen problemen.
Gast astr192 Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Origineel bericht van: djpetit Origineel bericht van: astr192 Hallo iedereen, Sinds enkele weken wil mijn DM500S niet meer opstarten, het groen lichtje brandt wel maar verder gebeurt er niets (ook geen internet connectie meer) Vandaag heb ik een RS232 naar USB kabel gekocht om via deze manier te proberen eventueel de box te flashen. Maar Dreamup blijft hangen op "Connection prepared, now switch on dreambox". (de COMpoort is zeker goed geselecteerd want er is maar 1) Zijn er eventueel andere manieren om hem proberen te flashen? Zou het probleem bij de kabel liggen (RS232>USB) ? Alvast bedankt Domme vraag misschien maar zoals M_Z ook al zei is de kabel goed geinstalleerd (juiste drivers) ?? Ik heb in het verleden dit ook met z'on zelfde kabel geprobeerd, maar mij lukte het toen ook niet !! Heb je geen mogelijkheid om een 'echte' rs232 kabel te gebruiken ? succes, djpetit Met een null modem kabel werkt het wel Bedankt voor de hulp!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen