Ga naar inhoud


Draadloze omheining voor honden


Thomas2000

Aanbevolen berichten

een hond moet getraind worden , hij leert door beloning en niet door straffen , ik zou eens naar een goede hondenschool gaan , je zult er leren hoe je een onzichtbare omheining kunt maken zonder gebruik van allerlei elektratoestanden die de dieren enkel maar agressief zullen maken , praat ook eens met je dierenarst wat die er van denkt , deze zal je zeker de beste raad kunnen geven , en vergeet niet , hoe lief je honden ook zijn het blijven honden en kunnen zonder aanwijsbare reden dingen doen die je liever niet hebt , mijn raad is " aan de leiband of een echte omheining "

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Jürgen
Ik heb 2 jaar geleden voor mijn dochter ook al eens gezocht naar een grotere draadloze omheining maar niet gevonden.


Origineel bericht van: druid

juergen heeft er anders voor zijn dochter naar gezocht, het is ook mensonvriendelijk smile

Ja, zo'n opmerking kun je verwachten als je de geschreven tekst onvoldoende toelicht.
Wel heel alert opgemerkt.

In feite respecteer ik ieders mening maar sommige reacties zijn wel heel kort door de bocht.
Het is immers niet altijd mogelijk om een (hoog) hek te plaatsen of de hond aan de lijn te houden.
Ook kun je dan roepen dat je dan maar geen hond moet nemen maar er zijn omstandigheden dat je wel een hond wilt hebben, geen hek kunt plaatsen en een (lange) lijn niet bruikbaar is.
Mijn dochter woont op een best afgelegen boerderij die in het centrum staat van een erf met meer dan 3.000m2 grond.
Daaromheen liggen landbouwgronden dus het volledig omheinen is geen optie.
Tijdens de regelmatige afwezigheid van de familie werd de bewaking van het erf rondom het huis aan een familielid overgedragen die daarin wel heel veel zin had en dat was een Briard.
Circa 1 jaar lang heeft de hond zich niet of nauwelijks buiten de grenzen van het erf begeven maar op eens nam de hond het niet meer te nauw met de gestelde grenzen.
Om die reden hebben we naar oplossingen gezocht waarvan draadloze correctie er één van was.

Omdat je een dergelijke hond niet aan een lijn kunt vastzetten en het omheinen niet gewenst was is uiteindelijk besloten om voor de hond een passende nieuwe baas te zoeken welke we ook vrij snel gevonden hebben.

Als er een passende draadloze omheining mogelijk zou zijn geweest hadden we ons maatje niet weg hoeven te doen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...