Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Omdat ik net een vu ( die erg goed beviel) verkocht heb ben ik dringend op zoek naar mensen ervaring met de DM500HD. Vooral mensen die zelf een 800HD hebben of gehad hebben kunnen denk ik een goede vergelijking maken tussen die 2 receivers. Zelf heb ik nog een 800HD in bezit en kan daaraan een klein beetje refereren.

Wat ik eigenlijk wil weten:

-Zap snelheid

-Vastlopers

-Beheerbaarheid

-Warmte

-Andere dingen waar rekening mee gehouden zou moeten worden bij aanschaf.

Kwa uiterlijk doet het me er niet toe dat een een display heeft en de ander niet. Het gaat voornamelijk om de bassale functies.

Waarom ik een 500HD wil is voornamelijk door de snellere processor.Maar als die geen praktische winst oplevert is het het overwegen waard om alsnog een andere 800HD te halen.

Triax 78 Multiblock

Geplaatst:

ik vind/gebruik de usb van de 800 voor picons, autobackup, autoinstal, timeshift etc.en dat vind ik een groot voordeel.

De 500hd is wat sneller met het netwerk en speelt wat meer formaten films af dan de 800.

stabiliteit en beheersbaarheid heb ik op beiden geen enkel probleem met Openpli beta

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Ik geef de voorkeur aan een 500HD je kunt er zo een hdd bij aan hangen (via esata) het enigste nadeel vind ik het gemis van usb ivm de picons maar verder is de 500HD vele malen sneller dan de (oude) 800HD

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:
Citaat:

nadeel vind ik het gemis van usb

Hoezo? picons die kunnen gewoon in de flash. Die hoeven niet op een USB...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Tja,sommigen,zoals ook ik,

hebben alle picons van de satellieten genoemd in mijn handtekening.

Dat is al gauw een kleine 9Mb.(HD picons 60*100)

Dan is een USB wel handig..

Helemaal als je nog wat skins erop hebt staan.

Geplaatst:

Tsjah ga hem toch met een NAS gebruiken. Picons leuk en aardig maar zolang die maar sneller zapt en stabieler is dan de 800 smile

Ik had hiervoor een vu+duo die ik verkocht heb omdat hij iets te lang was voor de plank onder de TV. Maar dat ding was werelds.. Nooit vastlopers en zapte sneller dan de 800HD.

Triax 78 Multiblock

Geplaatst:

Ik heb zelf een 500HD en ik vind hem helemaal top, er zit een ventilator in maar die is zeer stil. Als ie maar genoeg ruimte heeft wordt ie niet te warm.

VU+ SOLO 4K Mut@nt HD1200  DM500HD

Gast dreamboxsat
Geplaatst:

Ik heb de dm500HD al bijna een jaar en het is mijn mooiste en beste dreambox tot nu toe. Lekker snel . Ik moest even wennen aan enigmaII maar dat is eigenlijk een grote vooruitgang op enigma1 . IK heb toen lang geaarzeld tussen deze of de dm800HD

maar warmteproblemen, lawaai of langzaam opstarten en wat nog meer heeft de dm500HD helemaal géén last van. Dan moet je wachten op de DM800HD SE denk ik ....

Geplaatst:

Vanuit deze topic, blijkt dus de 500HD het beter te doen dan de 800HD.

Dus even goed zoeken via marktplaats dan naar een 500HD...

Geplaatst:

Het display wat ontbreekt op de 500HD is soms een gemis, met name als je de box wil herprogrammeren via de bootloader webif.

Deze ondersteunt nl. alleen DHCP en dan weet je soms het IP niet. Dit kan je dan "makkelijk" zien op de 800HD en dus niet op de 500HD.

Je kan uiteraard op je router inloggen en zien welk IP er is uitgedeeld etc, maar toch ...

Ik gebruik zelf al lange tijd de 800HD en heb een 500HD bij een kennis geinstalleerd. Ik heb zelden of nooit problemen, maar die 500HD liep regelmatig vast en was ook niet erg snel.

(met zelfde newnigma2 image)

FYI,

H2Deetoo

Geplaatst:
Origineel bericht van: H2Deetoo
Het display wat ontbreekt op de 500HD is soms een gemis, met name als je de box wil herprogrammeren via de bootloader webif.
Deze ondersteunt nl. alleen DHCP en dan weet je soms het IP niet. Dit kan je dan "makkelijk" zien op de 800HD en dus niet op de 500HD.

Je kan uiteraard op je router inloggen en zien welk IP er is uitgedeeld etc, maar toch ...

Ik gebruik zelf al lange tijd de 800HD en heb een 500HD bij een kennis geinstalleerd. Ik heb zelden of nooit problemen, maar die 500HD liep regelmatig vast en was ook niet erg snel.
(met zelfde newnigma2 image)

FYI,

H2Deetoo

hAHAHA, WORD echt moeilijk kiezen merk ik.
Jij zegt dit weer, de ander zegt wat weer over de 500HD.

Geplaatst:

Als je heel goed bij Pino doorleest dan zie je dat voor hem de VU+ de beste keus zou zijn, ware het niet dat deze te breed was voor zijn plank/kast.

Ikzelf heb de 800HD en de VU+ duo naast elkaar getest met precies hetzelfde image, buiten het voordeel van de twin-tuner en de ondersteuning van een interne 3,5"HD, was de VU+ sneller en heb je nooit tuning problemen. Met de DM800Hd kreeg ik tuning problemen met diverse HD zenders in mijn multi-feed installatie, ik heb de oorzaak niet verder onderzocht, of het nu een hardware probleem of het een driver probleem is, maar omdat ik in het verleden dat ook wel had met mijn DB7000 en DB7025 vermoed ik dat het geen incident is.

Dat de 500HD geen USB aansluting heeft en geen LCD scherm vind ik een heeeel groot nadeel en ik zou deze dan nooit aanschaffen of je moet deze box neerzetten, een image installeren en niet teveel gaan spelen met andere images en zo en niet zeuren dat je niet kunt uitbreiden met een tweede tuner, geheugen etc.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen