Ga naar inhoud

Draaibaar systeem werkt niet goed

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey,

IK heb precies het zelfde probleem.

En zelf de sat boer krijgt het er niet uit.

Als de schotel verplaatst staat hij er altijd een tikje naast en moet ik hem met de hand goed zetten.

Geplaatst:

Heb je de stroomlimiet al eens verhoogd. Mijn rotor doet het ook niet goed als hij 15ma staat. Op 100ma wel.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Geplaatst:
Origineel bericht van: Adriano
Heb je de stroomlimiet al eens verhoogd. Mijn rotor doet het ook niet goed als hij 15ma staat. Op 100ma wel.

Heeft er niet mee te maken het is gewoon het afstellen van de schotel 1mm verkeerd geen beeld.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:
Origineel bericht van: raptorsat

En zelf de sat boer krijgt het er niet uit.
Als de schotel verplaatst staat hij er altijd een tikje naast en moet ik hem met de hand goed zetten.

óf je hebt speling op de rotor
óf je moet een andere satboer zoeken

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Ik had met dezelfde apparaten hetzelfde probleem en moest bij elke satelliet iets naar het Oosten bijdraaien. Als dat het geval is (altijd naar dezelfde kant corrigeren) kun je het probleem heel simpel oplossen door bij de rotorinstellingen iets meer (bij correctie naar het Westen) of minder (voor bijsturen naar het Oosten) graden Oosterlengte aan te geven. Je houdt dan als het ware je rotor voor de gek en het werkt perfect.

balabo

DM 800HD + DM8000 (sscc) + rotor 50E-50W + Philips 46pfl9704

Geplaatst:
Origineel bericht van: balabo
Ik had met dezelfde apparaten hetzelfde probleem en moest bij elke satelliet iets naar het Oosten bijdraaien. Als dat het geval is (altijd naar dezelfde kant corrigeren) kun je het probleem heel simpel oplossen door bij de rotorinstellingen iets meer (bij correctie naar het Westen) of minder (voor bijsturen naar het Oosten) graden Oosterlengte aan te geven. Je houdt dan als het ware je rotor voor de gek en het werkt perfect.

volgens mij hou je dan eerder jezelf voor de gek omdat je schotel en rotor dan niet waterpas en perfect staan afgesteld

wanneer dit wel zo was hoef je niet extra bij te draaien

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Feitelijk heb je natuurlijk gelijk, maar het werkt wel.

Ik heb met een kleine aanpassing van de OL nu van 45° W tot 45° O perfect beeld en hoef niets meer te corrigeren.

Als daarmee het probleem van de TS zou zijn op te lossen is het toch prima?

balabo

DM 800HD + DM8000 (sscc) + rotor 50E-50W + Philips 46pfl9704

Geplaatst:

Motor op nul positie zetten dan de schotel op de as van de motor gelijk zetten aan nul positie.

Dan de motor uitrichten op 4.8 Oost op de as waar de motor op bevestigt wordt.

Hij schrijft in het andere topic dat hij altijd iets naar het westen moet bij sturen.

Dus hij staat niet goed uitgericht zijn nul punt is niet goed.dat moet dus 4.8 Oost zijn.

Het besten is om als je hem goed hebt staan ook de motor even een reset te geven.

Zie tekening verder terug in dit Topic.

Er van uitgaan dat de as waar de motor op gemonteerd word waterpas staat anders lukt het niet.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen