sietsebuist Geplaatst: 3 november 2010 Geplaatst: 3 november 2010 wat ben ik allemaal nodeig om een cccam server te maken heb een oude pc pentium 4 en heb eeen dreambox 800 hd wat moet ik instaleren en hoe ?
DRG Geplaatst: 3 november 2010 Geplaatst: 3 november 2010 allereerst welkom op sat4all.. je kan CCcam gewoon op je DM800 draaien ( is in dit geval het makkelijkste ) mocht je echt een server willen inrichten dan heb je iig een cardreader nodig, smargo of zo. verder een linux distro, ubuntu bijvoorbeeld. CCcam "installeren" hierop is vrij eenvoudig en via de zoekfunctie hier genoeg over te vinden suc6 Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
Codx Geplaatst: 3 november 2010 Geplaatst: 3 november 2010 mag ik aanraden de dreambox in eerste instantie gewoon als server te gebruiken. Voor de meeste mensen werkt dat prima. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
sietsebuist Geplaatst: 3 november 2010 Auteur Geplaatst: 3 november 2010 oke maar de dreambox wil ik liever niet gebruiken omdat ik hem net heb dus ga voor een pc server met unbunto maakt het nog uit welke versie ik neem maar hoe installeer ik cccam en welke config moet ik gebruiken
DRG Geplaatst: 3 november 2010 Geplaatst: 3 november 2010 Gebruik altijd een Long Term Support versie, op dit moment is 10.04 LTS de laatste. http://www.ubuntu.com/server/get-ubuntu/download Nogmaals over CCcam zoek hier even, deze info is al meerdere keren voorbij gekomen. Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
sietsebuist Geplaatst: 4 november 2010 Auteur Geplaatst: 4 november 2010 oke en maakt het ook nog uit welke versie server of desktop en ben al aan het zoeken geweest maar vind niet egt een instal voor cccam he heb u een goed link ernaar mvrg sietse
Soulman Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 toch nog even koekelen..... cccam en server, als je het dan niet kan vinden wordt het lastig.... Serverversie is denk ik het "zuinigste" met resources en stroomverbruik. Maarre..... dan moet je wel werken met een commandoregel. Als de server klaar is monitor weg, cd spelers en branders eruit en met bv putty je server in. succes Nokia Dboxen Sportster Neutrino, DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli 88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB
sietsebuist Geplaatst: 4 november 2010 Auteur Geplaatst: 4 november 2010 oke zal mijn best doen hiihihi en zal rondkijken he maar het verhaal cccam zal ik wel op terug komen voor zover alvast bedankt
Cobus R Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 En als je het klein wilt houden (formaat) koop een nslu2 en zet daar cccam op en klaar ben je heb je te grootte van een cigarendoos een server draaien. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
sietsebuist Geplaatst: 4 november 2010 Auteur Geplaatst: 4 november 2010 is leuk maar als je pentium 4 heb staan en niets mee doetis het toch goedkoper en makkelijkermaar heb nu ubunti er op staan nu verder cccam iemand een complete instal en hoe is het config mvrg
Lamko Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Als je op cccam zoekt in linux & co vindt ik genoeg mensen met dezelfde vraag dus gebruik de search even zoals eerder ook al werdt aangegeven. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Lambik61 Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 of een oud notebookje voldoet ook. Installeer ook WEBMIN en je kunt via je browser werkzaamheden op je linux-server uitvoeren. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Big fellow Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Origineel bericht van: sietsebuist is leuk maar als je pentium 4 heb staan en niets mee doetis het toch goedkoper en makkelijkermaar heb nu ubunti er op staan nu verder cccam iemand een complete instal en hoe is het config mvrg Moet je eens "voor de grap" gaan uitrekenen wat die P4 je kost aan energie verbruik per jaar vergeleken met b.v. zo'n NAS doosje... Ik denk dat je op jaar basis gemakkelijk zo'n NAS doosje "terug verdient". (Terug verdienen is uiteraard het verkeerde woord aangezien je minder uitgeeft, en nooit geld terug krijgt. ) “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
robbedoeske Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Origineel bericht van: Cobus R En als je het klein wilt houden (formaat) koop een nslu2 en zet daar cccam op en klaar ben je heb je te grootte van een cigarendoos een server draaien. Waar kun je die (nieuw) nog kopen?
Puch Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Origineel bericht van: robbedoeske Waar kun je die (nieuw) nog kopen? Al maar dan 5 jaar lid van sat4all. Dan zou je toch al moeten weten dat op dergelijke vragen niet kan en mag geantwoord worden omwille van reclame. Je zal het dus zelf moeten uitzoeken. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen