Gast RtheC Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Origineel bericht van: Jürgen Deze vraag heb je 2 dagen geleden ook al in deze thread gesteld. Geef eens wat meer informatie dan is de kans groter dat je ook een antwoord krijgt. Het probleem is groter dan verwacht. Het is namelijk zo dat er geen settings meer worden opgeslagen. Bijvoorbeeld na het inscannen van de zenderlijst via fastscan en op de achterkant uitzetten is de oude zenderlijst weer terug. Als ik systeeminstelling wil opslaan en de pincode ingeef dan blijft het apparaat hangen en gebeurd er niets. Ik merk dit pas bij versie 52, ik had ook grote moeite om de update te installeren want telkens weigerde het apparaat om de software op te slaan, pas na een harde reset lukte het ineens een keer op normale wijze niet. Het lijkt erop dat het apparaat niets weg kan schrijven of zijn geheugen defect is of zo. Zou het op te lossen zijn door de harde schijf te formatteren? Ik heb een tijdje de Octagon firmware gebruikt echter heb nu de reseller id weer op Rebox gezet en de originele rebox .52 erop gezet, zou het daardoor kunnen komen? Wat is het verschil tussen gewoon standby en deep sleep? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, het gaat goed mis.
Jürgen Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Het probleem met het niet vasthouden (opslaan) van de instellingen / wijzigingen heb ik hier al eerder de revue zien passeren dus ik zou hierop even zoeken. Het probleem zou best het gevolg kunnen zijn van het feit dat je hiervoor de Octagon software hebt gebruikt maar dat weet ik niet zeker. Wellicht blijft er nu iets van Octagon software hangen waarop de Rebox software slecht reageert. Het verschil tussen de normale en diepe Stand-by is dat het stroomverbruik bij de diepe Stand-by onder 1W ligt en bij de normale Stand-by circa 23W of daar in de buurt. Ik heb echter ook al een paar keer gelezen dat de normale Stand-by ook problemen veroorzaakt die bij de diepe Stand-by niet voorkomen. Je kunt deze optie wijzigen via Menu - Opname optie - A/V uitgang instellingen - Standby voeding. Als deze instelling op NEE staat dan is de 'diepe Stand-by' van toepassing. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Dutch Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Of bij het uitzetten met de AB even 2 keer kort op de aan/uit knop drukken. Dan gaat hij ipv normal standby naar deep sleep. Handige functie want ik wil hem niet altijd in deep sleep hebben. Ik vind de ontvanger altijd zo warm dus 'svonds gaat hij ook lekker slapen om af te koelen. Het duurt wat langer om hem op te starten maar 20 seconde extra maakt ook niet uit. Overdag is het wel prettig om hem snel aan te krijgen dus dan de gewone standby. MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB
MACKerMD Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Citaat: Geplaatst door: David1980 Onderwerp: Re: [RE-9000HD] Nieuwe software RE8000/9000, versie 52 Origineel bericht van: MACKerMDGeconstateert dat er nog wel es een beetje ghosting optreed bij de HD zenders. Geen last van. En zo iets komt toch door je tv, en niet door je ontvanger/pvr Zelfs op m'n oude glasbak gaf 't de -vorm- van ghosting. (ik kan 't anders moeilijk omschrijven). Mijn LCD TV (dus niet me glasbak) heeft meest recente update en valt niet onder de 'goedkoopste' platbakkies. Box meegenomen naar kennis met bigsat en met een Samsung 9000 serie, ook daar ghosting. Box meerdere keren uitgezet, her-aangezet, weinig verschil. Dag later niet meer tegen gekomen. Kan ook gewoon aan de uitzending/doorgifte hebben gelegen. Was alleen op de HD zenders, niet op SD. ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.542x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100AW - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45
David1980 Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Zoek even bij google op ghosting. Daar zal je lezen dat het altijd aan de tv ligt. UPC Horizon + Samsung EU55D8000
Gast bartn Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Hallo, Ik heb deze update netjes op een FAT32 geformatteerde usb-stick gezet en in mijn ontvanger gedaan. Nu is de update bezig; er staat: 'Moment AUB; software downloaden...' Dit duurt echter al een half uur.. Is dat normaal? (ter informatie; ik kom vanaf V1.08.01)
David1980 Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Nee, dat is niet normaal. Een paar minuten hooguit. Misschien nog even opnieuw proberen, eerst even de re9000 stroomloos maken. En dan nog eens proberen! UPC Horizon + Samsung EU55D8000
Gast catw Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Vandaag weer een nieuw verassing met de rebox 9000 en de laatste software versie. Deze geeft opeens aan of hij in het netwerk zit of niet, alleen is het een beetje erg vervelend dat dit om de paar seconden gebeurd en de rebox is niet te benaderen via het netwerk. Vaste instelling of zelf ingevoerde ip-adressen geeft geen verandering. Wie heeft een uitleg en graag een oplossing om dit te verhelpen (zou het een virus zijn, er zijn geen binnenkomende “vreemde” links naar mijn netwerk geweest). De update heb ik er ingezet via seriële kabel om eerst versie *.37 met bootloader er in te zetten en op de zelfde wijze heb ik ook de daaropvolgende software in de rebox gezet, duurde wel wat langer maar ik had de kabel er al liggen dus maakte het aan tijd niet uit. Tussen de verschillende software wel terug naar fabrieks instelling en de harddisk geformatteerd. Gisteravond heb ik hier geen last van gehad, verder laad ik wel elke keer als de receiver aangaat de systeem instellingen in vanwege het gegeven dat de rebox deze gegevens niet vasthoud zoals ik eind vorig jaar ook al had aangegeven. catw.
De_Perre Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 catw, best eens nakijken welk mac-adres je netwerk kaart van de STB heeft, het zou immers kunnen dat daar iets aan schort en dat je router het mac-adres niet kent en bijgevolg geen IP adres kan toewijzen. Indien je mac-adres uit ff:ff:ff:ff:ff:ff bestaat, moet je met behulp van ART je oude MAC adres terugzetten. [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
Gast catw Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Het mac-aders is gewoon goed, zowel op automatisch ip-adres verkrijgen als bij een zelf ingegeven ip-adres, en in de router staat hij ook bij de andere dingen die momenteel aanstaan. Tevens had ik de rebox al vanaf het voorjaar aangesloten op het netwerk en nooit last gehad, zelf ga ik er nu maar vanuit dat het een bug is welke de ethernetkaart telkens aan- en uit zet. Nu de verbinding naar de router maar losgekoppeld omdat ik ook niet meer op de rebox kan komen zelfs polaredit, welke er normaal zo in zat, kan geen verbinding meer krijgen. catw.
Caesarion Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Heb je gecontroleerd of er een apparaat is huis die hetzelfde IP-adres krijgt van de router? -- Samen komen we er wel. --2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62Clone+
Gast RtheC Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Origineel bericht van: bartn Hallo, Ik heb deze update netjes op een FAT32 geformatteerde usb-stick gezet en in mijn ontvanger gedaan. Nu is de update bezig; er staat: 'Moment AUB; software downloaden...' Dit duurt echter al een half uur.. Is dat normaal? (ter informatie; ik kom vanaf V1.08.01) Nee dat hoort niet, dat klinkt hetzelfde als ik had. Ik kon geen enkele update meer draaien en ook de settings werden niet vastgehouden. Alles geprobeerd niets lukte. Uiteindelijk met AAF verbinding gemaakt en daarin heb je de mogelijkheid om originele firmware terug te zetten, dit was een proces van rond een half uur maar toen werd alles erase-d en opnieuw geschreven. Ineens was alles 'schoon' en geflushed. Daarna kon ik alles weer installeren dus ook firmware .52, sindsdien draait de Rebox als een zonnetje!! Misschien werkt dit wel voor meer problemen? Grt, René
Gast catw Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Als je de ip-adres automatisch laat verkrijgen dan pakt hij hier xxx.xxx.xxx.100 en dat kan en mag omdat die computer niet aan staat, vandaar dat ik een vast ip-adres ingegeven had voor de rebox net als alle andere apparaten in mijn netwerk. Tevens even nagekeken met Hoverip of er ergens een foutje zou zijn maar alles werkt naar behoren. Ook de kabel naar de rebox maar even doorgemeten en ook daarin geen probleem te vinden. catw.
Jürgen Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Dit probleem heb ik of had ik tot voor kort weliswaar in veel mindere mate met mijn WiFi verbinding. Elke keer dat ik de RE-9000 aanzette dan kreeg ik naar enkele tellen (circa 2 minuten) de melding 'WiFi inactief' en dan wederom na enkele tellen de melding 'WiFi actief' maar daar bleef het dan wel bij totdat ik de ontvanger weer opnieuw inschakelde. Met mijn LAN verbinding die ook op deze ontvanger is aangesloten heb ik dat probleem niet. Bij mij staat DHCP overigens wel aan. Heb je het geschetste probleem ook als je DHCP aanzet? Nu heb ik op dit moment mijn WiFi stick even uitgeleend en heb ik het probleem niet. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Gast catw Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Ja ik heb het een paar keer per minuut, dus ook als ik de rebox zelf het netwerk laat opzoeken of zelf een ip-adres ingeef, met wifi heb ik nooit de kans gehad op een aansluiting vanwege dat deze bij mij nooit heeft gewerkt en daar had ik speciaal de aanbevolen Linksys WUSB54G voor aangeschaft. Deze nog wel geprobeerd na de update’s maar had werkte nog niet, maakte mij niets uit vanwege dat ik een goede vaste verbinding had. Maar ik kon dus alles doen, via het netwerk, tot vanmiddag dus een ieder kan begrijpen dat ik het nu ook niet meer weet, net nog even alles met Wireshark nagekeken en geen probleem in het netwerk kunnen ontdekken. Voor de goede gang van zaken zal ik morgen, indien ik daar tijd voor kan maken(moet gewoon), de laatste versie van de software er nogmaals op zeten om de zekerheid te hebben dat het niet aan mij zal liggen. Dan zal ik deze (*.52) software er eerst opzetten via de usb en als het dan niet verholpen is ook nog eens via de seriële poort. Aanvulling: ook wireshark kan geen probleem in de rest van mijn netwerk vinden (rebox dus niet aangekoppeld gehad bij deze test). catw.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen