Ga naar inhoud

[RE-9000HD] Formateren noodzakelijk? vanaf v 1.07.97

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb nog de oude software en bootloader erin zitten,

het systeem is stabiel een vastloper komt zeldzaam voor (misschien 1 x per maand denk zelfs nog minder)

Mijn enige probleem is het vooruitspoelen hij springt dan meestal terug naar een eerder punt in de opname.

gezien de positieve berichten over de 1.44 versie wil ik ook gaan updaten. ook naar de nieuwe bootloader 1.23

Nu mijn vraag: is het noodzakelijk om ook de HD te formateren?

ben nu namelijk bezig de opgenomen bestanden op een externe disk over te zetten maar dat duurt wel heel erg lang (298 GB)

of kan ik de HD later ook nog formateren voor hetzelfde effect?

Model : FS 9000HD PVR

Loaderversie :L 1.21

Aplicatie versie: FS v1.07.97

Geplaatst:

Als je de gelegenheid hebt om te formatteren dan zou ik dat zeker doen onmiddellijk nadat je de nieuwe versie hebt geïnstalleerd want er blijven wel terdege zaken 'hangen' die later problemen veroorzaken.

... en ook niet vergeten een fabrieksreset uit te voeren en de ontvanger na installatie van de nieuwe FW even enkele tellen via de knop aan de achterzijde spanningsvrij te maken.

Hierover is overigens al herhaaldelijk in dit forum geschreven.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Dank je voor je antwoord, punt is ik heb nu de tijd om er mee te spelen (nieuwe sw en bootloader) als ik eerst alles moet copieren naar de externe HD duurt het wel weer een tijd voor ik tijd heb de SW aan te passen.

kan ik ook de nieuwe sw erop zetten, bestanden copieren en dan bv morgen de HD formateren of houd hij dan " verkeerde zaken" vast?

Alvast bedankt, Marcel

Geplaatst:

Als je nu sec van uitgaat wat er op de Rebox site staat geadviseerd dan hoef je in feite niet te formatteren.

Het enige moment wanneer Rebox heeft geadviseerd om de HDD te formatteren was na installatie van v1.07.97.

Omdat jij in feite al 1.07.97 hebt geïnstalleerd ga ik er ook vanuit dat jij de HDD toen na installatie van deze versie hebt geformatteerd.

Als je de ontvanger nieuw hebt gekocht incl. de versie 1.07.97 dan is het naar mijn mening niet meer nodig om te formatteren.

Ikzelf heb mijn interne HDD ook maar één keer geformatteerd en dat was na het upgraden naar 1.07.97.

Denk er wel aan dat je na installatie van v1.08.52 (de nieuwste software) wel een fabrieksreset uitvoert en bij voorkeur daarna ook de ontvanger een aantal tellen via de knop aan de achterzijde spanningsvrij maakt.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen