Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal

sinds 2 dagen werkt de intern-kaartlezer niet meer zowel onderste slot als bovenste ik heb diverse image geprobeerd maar helaas geen resultaat ik vermoed dat toch hardware probleem is

dm70250 is 5 jaar oud half jaar terug is de voeding vervangen …

wie kent het probleem ? wie kan het het probleem fixen tegen vergoeding alvast bedankt

Geplaatst:

ik gebruik CCcam 2.1.4 ...Newcs ook geen reactie Scam.nope

kaart seca3 CDS- irdeto2 cds

Nope

het gebeurde zomaar plotseling

Geplaatst:

@humi,

Ik lees dat je al verschillende image's hebt geprobeerd, denk dat onderstaande in dat geval niet voor jou van toepassing is.

Normaal gesproken zou een harde reset van de ontvanger, dus even voor een tijdje de stekker uit het stopcontact en deze daarna terug steken, dit probleem moeten oplossen, gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

werkte het ineens niet meer, of heb je iets gedaan waarna het niet meer werkte, reboot, cccam update, andere firmware of wat dan ook.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

heren bedankt voor julie reacties

Zoals ik eerder al zei werkte het ineens niet meer

ik heb diverse kaarten geprobeerd tot geen resultaat .... dag

stroomloos .... helaas ik ben bang dat iets kapot is

Mvg

Geplaatst:

Lijkt erop dat de kaartlezer defect is gegaan door een kortsluiting...

Zelf kun je een tweetal zaken testen:

Kast even openen en kijken of de +5V (Vcc) nog aanwezig is. Als beide slots niet werken is de kans het grootst dat deze defect is. Indien defect: nalopen op het mainboard welk transistortje defect is geraakt en deze dus vervangen.

Als één lezer niet werkt kun je de microswich van de kaartlezer even testen.. Als die defect is ook even de transistor nameten en anders kaartlezer vervangen..

Geplaatst:

en controleer eea mechanisch.

evt met ohm meter

maken alle pennen wel contact en doet de switch het ook

is er niet een pen krom en maakt mogelijk sluiting met andere

suc6

p.s. tijdens dit wel de DB spanningsloos maken !!!

gr. Erik

Geplaatst:

Origineel bericht van: Mimisiku
Lijkt erop dat de kaartlezer defect is gegaan door een kortsluiting...

Zelf kun je een tweetal zaken testen:

Kast even openen en kijken of de +5V (Vcc) nog aanwezig is. Als beide slots niet werken is de kans het grootst dat deze defect is. Indien defect: nalopen op het mainboard welk transistortje defect is geraakt en deze dus vervangen.

Als één lezer niet werkt kun je de microswich van de kaartlezer even testen.. Als die defect is ook even de transistor nameten en anders kaartlezer vervangen..

Mimisiku

Na jouw advies heb ik de kast geopend en gaan testen en ik ben tot ontdekking gekomen dat

geen spanning van 5 volt op Vcc aanwezig op pin-1…bovenste kaarlezer het lijkt er op dat inderdaad onderdeeltje kapot is ….

Nagenoeg kan ik zulke operaties niet kan uitvoeren moet ik hem toch weg brengen naar expert

Heren Nogmaals bedankt voor Julie antwoorden

Mvg

Mimisiku

ik uur geleden kast geopend

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen