Ga naar inhoud

[Oslink hulp gevraagd] oslink test

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal,

ik ben een van de gelukkige bezitters van een oslink die altijd naar tevredenheid heeft gewerkt, maar sinds enige tijd krijg ik geen commumicatie meer met de oslink als ik een philips receiver wil proggen met nieuwe software en "enablepgm "doet ook niets als ik de signatuur niet vind.

hoe kan ik testen of deze nog goed is zowel hardware als softwarematig?

Geplaatst:

Het is lang geleden, maar ik weet nog, dat ik altijd eerst een keer geen signature vond bij het contact maken met de Philips.

Als ik dan de ontvanger een keer uit en weer aan zette, dan kreeg ik daarna wel de signature.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:

Dat heb ik soms wel 5 keer moeten doen, gewoon proberen, in het ergste geval is je oslink wel kapot, ook even zeker weten of je voedingsspaning goed is (bij mijn V3 geloof ik tussen 7 en 9 volt) en of je geen kortsluiting maakt.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Herhaalde malen aan en uit schakelen heeft helaas geen resultaat, voedingsspanning staat op 7,5 volt, de response van de oslink komt onmiddelijk, als ik de signatuur laat zoeken met "Read signatuur", dat deze de signatuur niet herkend en als ik "ENABLPGM" geef dan krijg ik ook onmiddelijk de reactie dat de oslink is gestopt en restart op de tabsheet oslinkguard.

dus ????????????.

bedankt zover, Frans

Geplaatst:

Mijn Oslink werkt alleen op 12 volt maar dit terzijde, de ene oslink is niet de andere en er zijn er die op 7,5 werken.

Toch zou ik je een hogere spanning adviseren mits dit instelbaar is op de adapter.

Wat ook kan zijn is dat je adapter niet meer goed is.

Onbelast kan je misschien nog wel 7,5 volt meten maar belast wil de spanning wel eens instorten als je adapter defect is.

Vult u rustig aan !!!

Geplaatst:

herkend oslink de signature niet of loopt hij vast (dat wil bij mij nog wel eens gebeuren als ik dan pinnetjes de behuizing laat raken.)

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen