johantje Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Beste satters, Kan ik zomaar een freesat ontvanger gebruiken die ik zou kopen in Engeland ?
Gast m.boretti Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Volgens mij wel, waarom niet? Alleen moet je een verloopstekkertje erop zetten om hem in het Nederlandse stopcontact te pluggen. Engeland heeft een ander stopcontact!
Gast 1664 Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Het nut ontgaat me ook een beetje aangezien die niks meer ontvangt dan elke willekeurige andere FTA ontvanger. Alleen als je erg verlegen zit om de epg en/of het automatische zenderzoeken biedt het een voordeel.
Jean-Claude Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 da's niet echt waar - de zenderlijst wordt automatisch bijgewerkt, je hebt een epg en de speciale functionaliteiten van de "red button" werken ook op zo'n ontvanger. De box kiest ook automatisch de juiste regionale versie van BBC. anderzijds heb je geen disecq mogelijkheden, en is de tuner beperkt in zijn ontvangstmogelijkheden. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Zuppelan Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Belangrijkste voordeel lijkt me de ondersteuning van de MHEG5-teletekst die de BBC gebruikt, dat lukt je niet op een gewone ontvanger.
Rocketscientist Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Dit ding richt zich specifiek op 28.2 om allerlei EPG's en Freesat speeltjes op te halen. Wil je een andere satelliet kijken dan moet je het freesat gebeuren uitschakelen en wordt het een standaard ontvanger. Ik praat nu over een FOXSAT HDR maar het zal voor een andere ontvanger wel het zelfde wezen. Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015
Jean-Claude Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 is het niet zo dat die Astra2 ontvangers maar 1 SR aankunnen (dacht 22000) ? dat geeft in elk geval serieuze beperkingen wanneer men deze op andere satellieten gaat richten. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Rocketscientist Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Ik heb toen HD in opkomst was serieus gekeken naar die Foxsat. Dat ding had een ingeboude HD. Als je in de UK woont is het een prima ontvanger want al de voor jou belangrijke zenders staan op 28.2. Door middels van een druk op de knop kan je aan de ontvanegr kenbaar maken dat je een hele vervolg serie wil opnemen. De ontvanger regelt alles. Wil je andere satellieten kijken dan moet je een geheime code met de afstandbediening ingeven en dan wordt de firmware die het freesat gebeuren bestuurt uitgeschakeld en heb je een gewone Humax. Ik heb dus maar voor een Clarke Tech HD gekozen en geen seconde spijt gehad. Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015
Ou-Tannu Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 dacht dat de BBC gestopt was met teletext? :? Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Zuppelan Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 De BBC is zeker niet gestopt met teletekst. Op de resterende analoge zenders wordt nog altijd de oude vertrouwde CeeFax meegezonden. Op de digitale zenders zend men het oude vertrouwde EBU-teletekst niet uit, maar gebruikt men MHEG5-teletekst. MHEG5 is één van de voorgestelde opvolgers van teletekst en maakt grafisch multimediale teletekstpagina's mogelijk. De CeeFax-redactie onderhoudt beide systemen en de paginanummers en inhoud komen overeen tussen de EBU-teletekst op de analoge zenders en de MHEG5-teletekst op de digitale zenders. Het probleem van MHEG5 is dat niemand het ondersteunt, alleen de Skybox en een paar ontvangers van Pace en Bush kunnnen ermee overweg, dus nagenoeg niemand buiten het VK heeft er wat aan, en zelfs binnen het VK zijn er vaak genoeg redenen een andere ontvanger te gebruiken.
johantje Geplaatst: 5 november 2010 Auteur Geplaatst: 5 november 2010 Ok iedereen , eigenlijk een ontvanger waar ik op zoek naar ben . Aansluiten, even wachten en dan naar de engelse zenders kijken. Meer moet het eigenlijk niet zijn
Graham Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Wat voor postcode moet ik invullen als ik de ontvanger voor het eerst aanzet, want er wordt gevraagd om een Engelse postcode!
Rocketscientist Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 SW1A 2AA = Downingstreet 10? Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015
Ou-Tannu Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 hmm tijd dat er een plugin voor ontwikkeld word Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen