CyberSpy Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Hallo allemaal .. Ik ben pas overgeschakeld van mijn Humax naar een Dreambox DM8000. Ik heb een rotor en deze draait ook mooi naar de astra en hotbird, maar door de wind is er een kleine offset opgetreden. Als ik de schotel fine tune in het rotor menu zie ik het signaal mooi oplopen .... maar nu komt het hoe save ik de positie ? Deze komt iedere keer met positie 1 ... Is het niet astra 19,2 -> positie 192 en astra 23.5 -> save position 235 En waar wordt in OpenPli de ofset bewaard? Is dat ook in de Satellites.xml ? Bijvoorbaad dank alvast. CyberSpy .... :-0 Dreambox DM8000 HD PVR - 1Tb HDD My Hummie 5K4 was the Best !! Keep on Dreaming ......... :-)
Jean-Claude Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 is zeer vervelend - je hebt 3 mogelijkheden : 1. zet je rotor manueel terug in zijn nulpositie en voer een manuele reset uit 2. wijzig je oosterlengte zodanig dat de offset teniet gedaan wordt 3. zet je tunercongiguratie op geavanceerd en stel nu bij élke satelliet de juiste configuratie (lnb1 - disecq 1.2 - OL/NB - etc ) maar met USALS=nee. Je kan dan hier de satellietpositie ingeven die je in het rotor-menu opgeslagen hebt. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
CyberSpy Geplaatst: 4 november 2010 Auteur Geplaatst: 4 november 2010 Dat zal dus het dak weer op moeten .... Kan nog eens wat met de lengte als breedte graden spelen .. Bedank alvast .. CyberSpy .... :-0 Dreambox DM8000 HD PVR - 1Tb HDD My Hummie 5K4 was the Best !! Keep on Dreaming ......... :-)
CyberSpy Geplaatst: 7 november 2010 Auteur Geplaatst: 7 november 2010 Probleem opgelost ... Had USALS=nee staan ... en de aparte posities opgeslagen. Als ik van SD naar HD kanalenen ging zag ik iedere keer Tuner A en dan Tuner B in de info balk. Mijn eerste gedachte ja, dat klopt ik ga naar een andere sat positie, en raar dat de hoek niet aangegeven werd. Na gister de hele middag in de regen de schotel te zitten uitrichten was het eigenlijk maar 1 setting welk het probleem was. Ik had Tuner B gelijk als A geconfigureerd, maar dat alleen Tuner B door lussen met A moeten zijn, zeg maar een Extended A mode ipv B is Copy A mode... Nu wordt alleen tuner A gebruikt, op B zit ook geen kabel en alle posities zijn met de hand opgeslagen. Het werkt nu allemaal perfect. CyberSpy .... :-0 Dreambox DM8000 HD PVR - 1Tb HDD My Hummie 5K4 was the Best !! Keep on Dreaming ......... :-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen