MIMTRAM Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 dag ik heb een laptop compaq cq61 ,van het ogenblik dat je hem start,maakt de ventilator lawaai(lastig). ik heb met prog de temp van de cpu gemeten met speedfan,en hij geeft 55° aan. maar van het ogenblik dat ik op internet ga dan stijgt de temp tot 75° AAN.en maakt hij nog meer lawaai;weet iemand raad?
maestro Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Heb je hem al schoongeblazen.. zou wel eens stof kunnen zijn. groetjes, Maestro - - - - To SAT or not to SAT , that's the question - - - - ** Dreambox 500S - Humax 5400 - Target CI2000 **
Psychosammie Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 De temperatuur loopt op bij oplopende CPU belasting. Dus kijk eens hoeveel % CPU je hebt en welk programma daar voor verantwoordelijk is. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
winwiz Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Het probleem, zeker bij laptops, is dat er zich stof verzameld in de koelgleuven. Even doorblazen kan al behoorlijk schelen. Bij sommige laptops heb ik meegemaakt dat de koelpasta hard wordt en zijn geleidend vermogen afneemt daardoor of zelfs de montage van de koeling zelf gaat los zitten in de loop van de tijd. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
MIMTRAM Geplaatst: 4 november 2010 Auteur Geplaatst: 4 november 2010 ik heb de laptop volledig uit elkaar gehaald ,zeer weinig stof opde ventilator, geen stof op de prossesor(intel) nut de GPU 55° DE COR 0:62° en core1 0:62° aan de kant van de grafische kaart wordt hij goed warm,
Psychosammie Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Dit volg ik niet. Hoeveel % CPU belasting heb je? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
MIMTRAM Geplaatst: 4 november 2010 Auteur Geplaatst: 4 november 2010 Als ik opdrachten uitvoer via c:/ , dan stijgt het percentage tot 60 % . Ook als ik firefox gebruik stijgt de temperatuur tot 80° .
winwiz Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Origineel bericht van: MIMTRAM ik heb de laptop volledig uit elkaar gehaald ,zeer weinig stof opde ventilator, geen stof op de prossesor(intel) nut de GPU 55° DE COR 0:62° en core1 0:62° aan de kant van de grafische kaart wordt hij goed warm, heb je de koeler losgehaald? Check anders of hij goed vast zit. Als je hem los hebt gehad, zit er dan nieuwe koelpasta tussen? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
MIMTRAM Geplaatst: 4 november 2010 Auteur Geplaatst: 4 november 2010 dag winwiz als ik de laptop openhad,heb ik eerst gezien of geen losse of bewegende stukken ,waren al de ellementen waren( goed vast,en er was niet veel stof op,(de pc is maar 18 maanden oud,en de koelpasta daar heb ik niet veel aandacht aanbesteed, en zou die koelpasta daar veel aanveranderen,daarmee bedoel ik temp en lawaai hinder. graag uw reaktie. ,
Puch Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Koelpasta is inderdaad belangrijk. Dat zorgt voor een goede geleiding van het koelblok naar de cpu. Draait de ventilator überhaupt nog? btw, als de laptop nog maar 18 maanden is dat heb je toch nog garantie? Nu hij open is geweest vrees ik daar een beetje voor. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
MIMTRAM Geplaatst: 4 november 2010 Auteur Geplaatst: 4 november 2010 ja de ventilator draait nog door (lastig lawaai)en de warmte is goed voelbaar aand de hard disk(dus de onderkant van de laptop daar waar de hd zit)en de ventilator blaast goed koude lucht uit langs de zijkanten. en voor watbetreft de garantie ,de jaar is verlopen, en ik heb hem zelf opengedaan. is het de moeite waard om hem terug open te doen,voorwat het aanbrengen van nieuwe pasta .
Big fellow Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Koelpasta of de speciale "folie" die tegenwoordig gebruikt wordt is essentieel voor een goede koeling. Iedere keer als de koeler wordt verwijdert dien je het opnieuw aan te brengen, een heel klein beetje is voldoende. De "folie" variant is lastig schoon te maken, maar met alcohol lukt het meestal wel. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Psychosammie Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Gaan we nog steeds even voorbij aan het feit dat door Firefox de temperatuur nooit kan oplopen tot 80% Maw. er draait een hoop bagger op die PC. Ik zou eerst eens opschonen. En misschien daarna pas aan de ventilator zitten. Dat ding draait niet voor niets vol gas! Hoeveel % CPU heb je als je helemaal niets doet? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
MIMTRAM Geplaatst: 5 november 2010 Auteur Geplaatst: 5 november 2010 de pc heb ik volledig schoongemaakt;met ccleaner, bij geen enkel programma open geeft hij tussen de 1en 5% en als je met de muisbeweegt stijgt hij naar 8% voor het geheugen er steekt 3gb ram in.
winwiz Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Origineel bericht van: MIMTRAM de pc heb ik volledig schoongemaakt;met ccleaner, bij geen enkel programma open geeft hij tussen de 1en 5% en als je met de muisbeweegt stijgt hij naar 8% voor het geheugen er steekt 3gb ram in. Kortom de koeler maakt geen goed contact met de processor. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen