MIMTRAM Geplaatst: 5 november 2010 Auteur Geplaatst: 5 november 2010 ja winwiz als ik u goed begrijp dan zou de pc terug open moeten en zien wat de staat is van de koelpasta en zien hoe de verbinding is tussen dekoeler en de prossessor. ps; ik heb een 40 tal snelkoppelingen op bureaublad,heeft dat een gevolg voor het probleem dat de pc heeft.
Puch Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Warmte heeft niets te maken met wat waar op je pc staat. Al zet je 1000 snelkoppelingen op je bureaublad, dan nog heeft dat geen invloed. Als je één van die snelkoppelingen aan klikt en je start een zwaar programma dan zorgt dat voor processor activiteit, hdd activiteit, videokaart activiteit, enz. Dat veroorzaakt warmte. Daarom moet je zorgen dat de warmte weg kan. Voor jou is dat in eerste instantie die koelpasta controleren. Lang zou ik daar trouwens niet mee wachten, je temp gaat nu al naar 80°. Als hij nog wat hoger gaat kan je de processor beschadigen. Een temp van rond de 40° is normaal, lager is altijd beter. Boven de 70° kom je in de gevarenzone met oude processors. De nieuwe processors kunnen hogere temperaturen aan maar dat is zeker niet ideaal. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
MIMTRAM Geplaatst: 5 november 2010 Auteur Geplaatst: 5 november 2010 dank u puch voor je antwoord. dus nu weet ik wat mij nog te wachten staat. ik zal de pc openen en zien wat er aan te doen valt. ik hou julie later nog op de hoogte. nog maar eens naar de temp gekeken en zie hier de resultaten; belasting cpu 5% en warmte 68° met prog speedfan gemeten.
Penthe Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Wel oppassen voor je een programma vertrouwd, Speedfan geeft veels te hoge temperaturen aan. Als ik Speedfan start geeft die bijna 20 graden meer aan dan op mijn eigen bios Ik zou de cijfers van Speedfan dus niet vertrouwen.
MIMTRAM Geplaatst: 6 november 2010 Auteur Geplaatst: 6 november 2010 dag.. als ik de internet explorer aanzet dan heb ik tem rond 50° maar van het ogenblik dat ik overga naar mozila firefox dan stijgt de temp naar 80°, je sprak daar om de prog speedfan (niet veel op te vertrouwen,heb je een ander prog in zicht ,om het uit te proberen,wat daar de resultaten zijn.
Gast wanderer Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 het progje coretemp...? Hier te downloaden...
MIMTRAM Geplaatst: 6 november 2010 Auteur Geplaatst: 6 november 2010 heeft er iemand een voorkeur voorwatbetreft koelpasta, of zijn ze allemaal dezelfde,
winwiz Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Ja er zit verschil tussen maar een "gewone" is altijd nog beter dan verdroogde of niet aanwezige. 1 tip. Te veel schaadt!! Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Citaat: Boven de 70° kom je in de gevarenzone met oude processors. De nieuwe processors kunnen hogere temperaturen aan maar dat is zeker niet ideaal. Da's niet correct. AMD beveelt 63 graden aan. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Puch Geplaatst: 9 november 2010 Geplaatst: 9 november 2010 Origineel bericht van: Psychosammie Citaat: Boven de 70° kom je in de gevarenzone met oude processors. De nieuwe processors kunnen hogere temperaturen aan maar dat is zeker niet ideaal. Da's niet correct. AMD beveelt 63 graden aan. De nieuwe processor kunnen maximale temperaturen aan tot 100°, maar het is uiteraard niet de bedoeling om ze op dergelijk hoge temperaturen te laten werken. Hoe lager de temp hoe beter. Met gevarenzone bedoel ik dus dat er risico tot beschadiging is als je processor dergelijke temperaturen bereikt. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
winwiz Geplaatst: 9 november 2010 Geplaatst: 9 november 2010 Origineel bericht van: Puch Origineel bericht van: Psychosammie Citaat: Boven de 70° kom je in de gevarenzone met oude processors. De nieuwe processors kunnen hogere temperaturen aan maar dat is zeker niet ideaal. Da's niet correct. AMD beveelt 63 graden aan. De nieuwe processor kunnen maximale temperaturen aan tot 100°, maar het is uiteraard niet de bedoeling om ze op dergelijk hoge temperaturen te laten werken. Hoe lager de temp hoe beter. Met gevarenzone bedoel ik dus dat er risico tot beschadiging is als je processor dergelijke temperaturen bereikt. Amd zeker niet. Om een voorbeeld te noemen de PhenomII X4 mag maximaal 62 C worden.. http://products.amd.com/en-ca/DesktopCPUDetail.aspx?id=509 Intel zit ook lager. Voor de bekende i7 9xx reeks zit hij rond de 68 C. http://download.intel.com/design/processor/datashts/320834.pdf hoofdstuk 6 Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen