focus103 Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 Weet iemand of het mogelijk is om het blauwe scherm bij geen signaal(ruis/sneeuw) uit te schakelen ? Zodat als ik een analoge ontvanger aansluit sneeuw te zien is bij geen ontvangst. IIyama prolite C301WT ook bekend als VideoSeven LCD Ik heb al gevonden hoe je in het service menu komt. Maar of die instelling bestaat is mij niet duidelijk. Factory 1 geeft: Burnin, Dclk, info, MDAI, ISP Factory 2 geeft: OSD-CLK, PL-CLK-DLY alle menu's hebben een getal achter de afkorting die je zou kunnen wijzigen.
columbo Geplaatst: 4 november 2010 Geplaatst: 4 november 2010 ik denk niet dat dit mogelijk is.Voor je iets veranderd schrijf eers de nummers op die je wild veranderen BACK UP als het ware.
focus103 Geplaatst: 5 november 2010 Auteur Geplaatst: 5 november 2010 Thanks Columbo Ik was ook niet van plan om zomaar iets te veranderen. Maar als ik start met zoeken naar een signaal dan zie ik bij het verlaten van een signaal even ruis en dan springt het blauwe scherm er in. Heb ook het service center gemaild maar die kwamen met verkeerd antwoordt (vraag niet begrepen) Daarna nogmaals gemailt met meer uitleg (geen antwoord meer) Wellicht is er iemand die toch een tip heeft.
columbo Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Ja ja service centers,af en toe krijg je er wat van.Het is trouwens bij de{ meeste} onvangers wel mogelijk dat hij bij geen signaal na een paar minuten standby gaat,dit kun je dan activeren,maar dat is waarschijnlijk niet wat je bedoeld. Sneew/ruis hoord niet thuis bij digitale onvangst,en een Tv waarvan alleen de Scart of HDMI ingangen worden gebruikt zal dan ook geen ruis geven,dus in jou geval blauw beeld.alleen een analoge tuner zal dus ruis geven .Overigens ik heb hier toevallig een PC monitor 19" van Ilyama metglanzend scherm,en prachtig beeld met natuurgetrouwe kleuren.Mijn ervaring is dat steets meer fabrikanten van Pc monitoren ook TV's gaan maken,steld eigen lijk niets voor,want het is infeite alleen een tuner toegevoegd en een HDMI +scart,maar de de beeld kwalitijt laat nog aleens wat te wensen over,ik heb hier een Acer Al2671w voor reparatie staan ,maar deze geeft geen mooi beeld.Als je bij google kijkt dan zie je dat er heel veel problemen mee zijn,dus je wwet maar nooit.
focus103 Geplaatst: 5 november 2010 Auteur Geplaatst: 5 november 2010 Oke Columbo Citaat: bij geen signaal na een paar minuten standby gaat Nee dat was niet de bedoeling Ik wil hem gaan gebruiken voor ATV (amateur tv) dus van daar dat ik graag ruis zie bij geen signaal. Dit is makkelijk voor het afstemmen. Er hangt dan een analoge sat ontvanger aan de scart ingang. Als ik dus met die ontvanger afstem (geen sync meer)zie ik even ruis en daarna gaat hij op blauw. Ja het klopt eigenlijk is het analoge signaal te veel uitgespreid over het scherm/pixels. Met de PC er op (als monitor) is het een prima plaatje. Dus is er misschien nog iemand met een TIP
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen