Ga naar inhoud

[RE-9000HD] Gebruik Mozaic via de blauwe toets en dan?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Met het vrijgeven van versie 1.08.52 is eindelijk de door Rebox gedane belofte ingelost om PIP beschikbaar te stellen.

Mooi, maar wat kan ik ermee?

Als ik nu op de blauwe toets druk wordt er eerst een tijde gezocht waarna uiteindelijk de actuele zender in het midden met een bewegend beeld verschijnt en er nog een tweetal andere zenders een stilstaand beeld produceren.

Mijn vraag is dan ook of dit nu de bedoeling was en zo ja dan begrijp ik niet welke toegevoegde waarde ik hier aan moet toekennen.

Iemand enig idee hoe e.e.a. nu zou moeten werken?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

• Moderator
Geplaatst:

Picture in Picture werkte volgens mij al een tijdje.

Bedoel je de mozaic mode?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jürgen
Met het vrijgeven van versie 1.08.52 is eindelijk de door Rebox gedane belofte ingelost om PIP beschikbaar te stellen.
Mooi, maar wat kan ik ermee?
Als ik nu op de blauwe toets druk wordt er eerst een tijde gezocht waarna uiteindelijk de actuele zender in het midden met een bewegend beeld verschijnt en er nog een tweetal andere zenders een stilstaand beeld produceren.
Mijn vraag is dan ook of dit nu de bedoeling was en zo ja dan begrijp ik niet welke toegevoegde waarde ik hier aan moet toekennen.

Iemand enig idee hoe e.e.a. nu zou moeten werken?

Hoi Jurgen,
net 52 geinstalleerd. Mozaic werkt prima bij mij. Hij zoekt idd all zenders en geeft (uiteraard) stilstaand beeld van de gevonden zenders, behalve de aktieve, die zie je in het midden. Je kunt nu door de zenders lopen en de aktieve zender zal in het midden te zien zijn. Als je weer op OK drukt ga je naar die zender.
De zenders in het mozaic zijn trouwens de in je zenderlijst vier voorgaande zenders aan de aktieve en de 7 opvolgende zenders.
Bij mij tonen ze allemaal.
Leuk om erbij te hebben :D
Geplaatst:

Bij drukken op blauwe toets gaat de huidige zender int midden staan met bewegend beeld.

De vorige 4 zenders na die int midden beginnen links boven en gaan zo verder naar rechts en verder naar onderen.

Bij drukken op pijltoets links of rechts gaat men naar deze zender.

Bij drukken naar boven of onder gaat men naar een zender int midden.

Gaat men verder naar boven of onder dan gaat men de zenderlijst aflopend of oplopend.

Bij terug drukken op blauwe toets terug naar normaal beeld met deze zender.

Poepsimpel.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv

Bedoel je de mozaic mode?

Ja, die bedoel ik, foutieve benaming gebruikt.

Origineel bericht van: herre

De zenders in het mozaic zijn trouwens de in je zenderlijst vier voorgaande zenders aan de aktieve en de 7 opvolgende zenders.
Bij mij tonen ze allemaal.

Nu begrijp ik het helemaal.
In 1e instantie zag ik een aantal dezelfde of zwarte schermen maar ik had alleen nog niet in de gaten dat je met de pijltjes toets naar de volgende zenders kunt bladeren zodat deze schermpjes ook geactiveerd werden.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

ik heb in mijn favorieten meerdere satellieten staan. Dit pakt mozaic ook prima op: als het beeld gezocht wodt gaat de positioner even naar de andere satelliet.

Geplaatst:

als je tijdens de mozaiek op de RODE knop drukt kun je de lay-out veranderen van 10 met 1 center naar 9 gelijke beelden....

H

• 5 weken later...
Geplaatst:

Is het ook mogelijk om het mozaiek elke x seconden te laten verversen?

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Geplaatst:

Ik zie hier het zoveelste probleem dat roept om een geheel herziene versie van de handleiding.

Gewoon even doen, meneer Rebox, graag in goed Nederlands (ook dat nog) en dan snel een pdf-je op uw website.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: hanshcjmeyer
Is het ook mogelijk om het mozaiek elke x seconden te laten verversen?

Ja, door elke x seconden op de knop te drukken. :D

Maar nu serieus, ik heb ergens gelezen, dat in een van de toekomstige software updates men van statisch naar dynamisch wil gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen