Ga naar inhoud


Zo eindelijk geslaagt voor N licentie, het feest kan beginnen.


Loui (K)

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Michel
Ik heb nooit begrepen wat de lol is aan deze hobby, maar ik vloog vroeger met 25cc motoren in radiografisch bestuurbare vliegtuigen en wat daar de lol aan was snapte verder ook geen mens wink (behalve ikzelf de de rest van de club natuurlijk)

Mvg,

Michel


En als je dat spul vliegt moet je er niet aan denken dat er een iemand anders met veel vermogen op je frequentie van je radiografische vliegtuigje komt smile
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: borsjea
Origineel bericht van: Michel
Ik heb nooit begrepen wat de lol is aan deze hobby, maar ik vloog vroeger met 25cc motoren in radiografisch bestuurbare vliegtuigen en wat daar de lol aan was snapte verder ook geen mens wink (behalve ikzelf de de rest van de club natuurlijk)

Mvg,

Michel


En als je dat spul vliegt moet je er niet aan denken dat er een iemand anders met veel vermogen op je frequentie van je radiografische vliegtuigje komt smile


Vroeger zat dat spul op 27.xxx Mhz.. Wat denk je wat er gebeurt als je daar met 100 watt een draaggolf neerzet terwijl je zicht hebt op het spul.... uiteraard net op tijd de microfoon loslaten voordat hij te pletter viel.... Het leken net stuka's

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Oldereast
Voor het grotere werk zijn alle calls toegestaan behalve PA0, die is gereserveerd voor "bejaarden" :D


Olderast, ik heb persoonlijk problemen met deze opmerking. :D
Een nog jonge PA0 er.

Louis, gefeliciteerd met het behaalde resultaat, en veel plezier met de hobby...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Een nog jonge PA0 er.


Er zijn niet veel die dat kunnen zeggen :D

Dat betekent dat je dus ook morse hebt moeten leren, dat vind ik knap! Ik heb nooit naar een amateur vergunning gekeken vanwege die morse eis maar toen die eenmaal wegviel hab ik ook gelijk het papiertje gehaald smile Ik ben geen diehard zemdamateur die ook lid is van zendverenigingen maar gewoon iemand die graag mag prutsen met zenders.. Grtz van PA1huppeldepup :D

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet helemaal, ik heb geen morse hoeven leren.

Ik ben een PA0 er met een C machtiging.

Tegenwoordig bestaat dat verschil niet meer.

 

Examen in 1971, machtiging in 1974. whistle

Ik ben ondertussen wel een "oldtimer"

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In iedergeval gefeliciteerd Loui(K).

Wat voor doosje heb je gekocht of ga je zelf bouwen?

 

Ik zie steeds minder mensen die zelfbouwen ik ben al wat jaren niet meer aktief.

Er was niks meer aan iedereen die steeds met grotere vermogens zat te stoken.

Woeha ik ben van de oude stempel, ik geloof er in dat je met een beperkt vermogen zover mogelijk moet komen.

Het kan echt met een paar watjes het land door.

 

Veel plezier met de hobby, ik zou zeggen leer nog wat door ga naar de club.

Veel ouderen ja vooral PA0llers die kunnen je een hoop leren.

Koop een opknappertje een oude Sommerkamp 100 ofzo

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: blake7
In iedergeval gefeliciteerd Loui(K).
Wat voor doosje heb je gekocht of ga je zelf bouwen?

Ik zie steeds minder mensen die zelfbouwen ik ben al wat jaren niet meer aktief.
Er was niks meer aan iedereen die steeds met grotere vermogens zat te stoken.
Woeha ik ben van de oude stempel, ik geloof er in dat je met een beperkt vermogen zover mogelijk moet komen.
Het kan echt met een paar watjes het land door.

Veel plezier met de hobby, ik zou zeggen leer nog wat door ga naar de club.
Veel ouderen ja vooral PA0llers die kunnen je een hoop leren.
Koop een opknappertje een oude Sommerkamp 100 ofzo


Nou ik ben ook iemand die probeerd met weinig middelen ook zo vermogelijk te komen dat is pas het leuke aan deze hobby.
Ik heb niks gekocht nog, maar ik heb een standart C520 twin porto plus een Comet 3band antenne 6/2/70 die ik gekregen heb van mijn zwager die voor 8 jaar geleden is overleden. Dus een begin heb ik.
En ik heb een roepnaam aangevraagt, maar een bevestiging moet ik allemaal nog krijgen. roepnaam = PD0LOI hoop als ze dit overnemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een beginners vraag hierover. Ik hoor links en rechts dat ik me moet aanmelden bij Agentschap Telecom. maar moet ik dit zelf regelen of wordt dit automatisch geregeld door het examen commisie? en dan nog 1 ding mijn call wat ik uitgezocht heb PD0LOI wat vrij is bij AT hoe kan ik dit indienen bij AT,of krijg ik vanzelf bericht hierover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...