Zwozwedra Geplaatst: 4 november 2010 Delen Geplaatst: 4 november 2010 Ik zou graag eens in detail weten hoe ik mijn Arion moet instellen om Astra 1D te ontvangen, hier slaag ik niet in. Ik heb een duo-lnb met 2 afzonderlijke coax-kabels tot de ontvanger. De lnb voor Astra 19E is aangesloten op tuner 1, Astra 1D op tuner 2. Op de ontvanger zijn deze niet doorgelust. Instellingen voor Astara 19E: - Tuner: 1 - Transponder: 12722/H/2200: is dit correct, en wat houdt deze instellikng in? - LNB-type: universeel - DISEqC Switch: 1 - DISEqC Poort: 1 met deze instellingen heb ik ontvangst, maar toch had ik graag zekerheid over de juistheid, nu is het een "lucky shot" Instelingen Astra 1D: - tuner: 1 - transponder: 11720/H/27500 (zie hoger) - LNB-type: universeel - DISEqC Switch: 1 - DISEqC Poort: 1 met deze instellingen heb ik soms ontvangst, soms niet. Ik heb ook andere transponders geprobeerd, doch zonder succes. Lan iemand mij helpen? Alvast bedankt Jan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan5000 Geplaatst: 4 november 2010 Delen Geplaatst: 4 november 2010 DE Arion ken ik niet, maar vlgs mij moet je met de volgende instelling uit de voeten kunnen. De duo lnb is geschikt voor canal digitaal? De astra 19.2 waarop ned1 etc in sd uitzenden zet je op diseqpoort 1 en de astra 23,5 zet op poort 2 en de tuner eventueel op 2, dan de zenders opnieuw inlezen. Dan moet het werken volgens mij.tuner 1 ontvangt astra 19,2 en tuner 2 ontvangt astra 23,5. Hopelijk komt het dan goed, succes. coolstream neo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zwozwedra Geplaatst: 4 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2010 naamgenoot, Ik kan dit deze avond niet meer proberen, maar morgen maak ik er werk van. Alvast bedankt voor de reactie, ik hou u op de hoogte. Jan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satencom Geplaatst: 4 november 2010 Delen Geplaatst: 4 november 2010 probeer dit maar even Instellingen voor Astara 19.2 Tuner: 1 Transponder: 12515 /H/ 22000 /5/6 LNB-type: universeel DISEqC Switch: 1.0 DISEqC Poort: 1 Instellingen voor Astara 23.5 Tuner: 1 Transponder: 11914 /H /27500/3/4 LNB-type: universeel DISEqC Switch: 1.0 DISEqC Poort: 2 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zwozwedra Geplaatst: 6 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2010 Hallo, satencom Ik begrijp er niets meer van, met uw instellingen werkt het even (een vijftal minuten), dan krijg ik terug de melding "geen of slecht signaal". Kan de oorzaak de LNB zijn? Jan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan5000 Geplaatst: 6 november 2010 Delen Geplaatst: 6 november 2010 heb je geen org. handleiding om de juiste instelling te vinden? Doet dit zich voor bij 19.2 en 23.5 ?? probeer tuner 2 is coolstream neo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zwozwedra Geplaatst: 6 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2010 Dit probleem doet zich enkel voor bij 23.5 en in de handleiding vind ik niets terug. Ook tuner 2 heb ik geprobeerd, met hetzelfe resultaat. Ik heb ook een nieuwe satelliet ingevoerd, met de gegevens, hoger bertmeld. Op deze transponder werkt dit correct, maar ik heb slechts een klein deel van de zenders, de "TVVlaandren-zenders (vitaliteit ... op 23.5) heb ik niet. Jan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satencom Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 ik begin toch te twijfelen dat je schotel wel goed staat, beter uit richten ,of er staat iets voor heeft hij wel vrij uitzicht, maak anders even een foto misschien zien we dan iets wat er aan de hand is Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zwozwedra Geplaatst: 7 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2010 Op Astra 19.5 heb ik perfecte ontvangst en de schotel staat volledig vrij op het zuiden, dus dat kan de oorzaak niet zijn. Wel zijn de problemen begonnen na de aanschaf van een nieuwe lnb (vroeger had ik een dual-lnb Astra1-hotbird, welke perfect werkte) en doen zich enkel voor bij astra 23.5. Ook is de lnb schuin geplaatst voor maximaal signaal, in het begin werkte dit, nu niet meer. Na het weekend zal ik een foto doorsturen, nu lukt dit niet (ben niet thuis). Jan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satencom Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 hoe groot is je schotel , dat kan ook nog een probleem zijn ,groter dan 80cm krijg je die problemen ook, en wat je ook nog kan proberen de lnb in hoorn van de 23,5 vast zetten ,en het uit richten zal je met de ontvanger moeten doen of met een satmeter die een DISEqc Switch kan schakelen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zwozwedra Geplaatst: 7 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2010 probeer het eens met de revo-unistaller, die verwijdert eerst met de standaard-tool, en zoekt daarna het register naar restanten. link: http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html, en 't is freeware. Jan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satfreak10 Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 Het probleem is toch eenvoudig, waarom geen vitaliteit, eenvoudig deze zenden uit in mpeg4 en de arion 9300 is een mpeg2 ontvanger. Ook de thematische discovery's zitten in mpeg4, net als hallmark. Mvg Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen