Ga naar inhoud


[Buitenland] MGM failliet of doorstart


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Nee, ik bedoel specifieke zaken voor het nederlandse taalgebied. Vertaalde boeken bijvoorbeeld. Een engelstalig boek zal door het grotere verspreidingsgebied een lagere kostprijs hebben, als een nederlandstalig boek.

 

Op een DVD, waar ook nederlandse ondertiteling staat, moeten die kosten wel terug verdiend worden door de verkopen in Nederland.

Die DVD is dus duurder, als hetzelfde exemplaar gekocht in Engeland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat laatste kan ik onderschrijven. Hier in Duitsland, heb je magazines voor 3,50 die meer bladzijden, minder reclame en mooier gedrukt zijn als de nederlandse versie, die dan 7 euro kost...

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Vertalen en ondertitelen is voor de UK meestal niet nodig, dat is als eerste uitgespaard.
De oplage voor een land met 80 miljoen inwoners zal 10 - 20 keer groter zijn t.o.v. Nederland, dus alle vaste kosten worden over meer kopers verdeeld.

Misschien minder downloads in Engeland en meer kopers? cool





Keep on dreaming :D

Ik denk dat er in de UK zeker zoveel wordt gedownload als hier.

80 miljoen Britten tegenover ruim 20 miljoen in het NL taalgebied geeft ongetwijfeld geen 10a 20x hogere oplage.

Wat ik zei is dat op de BR die je in de UK koopt dat daar heel vaak de NL obdertiteling al op staat. Dat is voor engelssprekenden niet nodig, niemand spaart daar dus wat uit.

Er is denk ik iets anders aan de hand waarom een BR of DVD in de UK veel goedkoper is dan hier.
Kijk maar eens naar het aanbod van SKY en Freesat.
Als je een beetje Sky abbo hebt met opname mogelijkheid dan hoef je weinig meer aan te schaffen qua DVD, CD en BR
Als de schijfjes daar net zo duur zijn als hier raak je ze aan de straatstenen niet kwijt.

for our prices you couldn't sell them to the cobblestones laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: BBsat
Wat ik zei is dat op de BR die je in de UK koopt dat daar heel vaak de NL obdertiteling al op staat. Dat is voor engelssprekenden niet nodig, niemand spaart daar dus wat uit.

De nederlandse ondertiteling wordt door de nederlandse uitgever betaald, en daarom zal die dat ook in Nederland moeten terug verdienen. De engelse uitgever betaalt daar niet aan mee, en hoeft daarom ook niet in de engelse prijs doorberekend te worden.

Er zijn vele oorzaken, waarom een ogenschijnlijk gelijk artikel in de verschillende europese landen in de winkel niet voor dezelfde prijs verkocht worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Er zijn vele oorzaken, waarom een ogenschijnlijk gelijk artikel in de verschillende europese landen in de winkel niet voor dezelfde prijs verkocht worden.



Ja die zijn er zeker.
Wat dat aangaat heeft internet al veel duidelijk gemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bijna 2 jaar in Hongarije gewoont en als je een filmpje huurde dan stond op veel dvd werk ook gewoon de nld subs er op hoor (gelukkig smile )

Maar goed de een koopt en de andere niet.

Dat is nu een keer internet.

Zo zijn er zo veel dingen die door internet stuk gemaakt word.

Voor de klant geweldig dat het daar goedkoop is maar voor de lokale winkel een doodsteek snap ie.

Er is maar 1 oplossing, internet helemaal afschaffen :D

 

Ben je in 1 klap van een hele boel gedoe af.

Iedereen koopt gewoon weer muziek en films, lokale shop heeft weer winst, providers hebben meer abo`s enz enz enz.

 

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...