Ga naar inhoud


[TF7700PVR] 7700 en enigma hot_summer_image


daf_driver

Aanbevolen berichten


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je had het al eens eerder gevraagd, meen ik.

 

Maar net nog even getest voor je (let wel, de Toppie heb ik doorgelust staan en draai met Vizcam1.03)

1) RTL4HD opname,

2) SBS6HD opname,

3) Kijken Ned1HD.

 

regel 1,2 en 3 gelijktijdig opnemen/kijken gaat dus perfecto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je hebt gelijk dat ik de vraag ongeveer hetzelfde stelde.

Maar uit ervaring weet ik, dat je bij de topfield als twintuner 2 opnames tegelijkertijd kon maken en vervolgens een derde kijken, mits de derde wel in een van dezelfde transponders zat als waar de opnames op liepen,

 

Maar het bijzondere van de enigma is nu juist dat je veel meer opnames tegelijkertijd kan maken. Als voorbeeld.

Je kan twee opeenvolgende programma's apart opnemen (aparte timers) door ieder programma apart te programmeren. Dat betekent in de praktijk dus dat het eerste programma 10 minuten extra opnametijd heeft, terwijl de tweede timer 2 minuten eerder start.

Je hebt dan dus een overlapping van 2 opnames op dezelfde zender.

Dit bovenstaande kan dus bij een dreambox terwijl je dus op de tweede tuner nog een programma opneemt.

 

Kortom de vraag is dan, krijgt de topfield dezelfde opnamemogelijkheden als een echte dreambox? Gewoon nieuwsgierigheid.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toppers
Je had het al eens eerder gevraagd, meen ik.

Maar net nog even getest voor je (let wel, de Toppie heb ik doorgelust staan en draai met Vizcam1.03)
1) RTL4HD opname,
2) SBS6HD opname,
3) Kijken Ned1HD.

regel 1,2 en 3 gelijktijdig opnemen/kijken gaat dus perfecto.

Staat dan alles gecodeerd op de harde schijf??

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je hebt dan dus een overlapping van 2 opnames op dezelfde zender.

Jawel, ik begrijp precies wat je bedoeld !!!! .........ook de overlappingen werken gelijk onze dream/enigma2 boxen.

 

Citaat:
Staat dan alles gecodeerd op de harde schijf??

Alle gelijktijdige opname's staan zonder ongecodeerd op de HDD, dus alles direct afspeelbaar met mediaplayers en/of de Topfield zelf. Dat is het mooie van Enigma2 !!! en staat dus in geen enkele verhouding met de "ouderwetse" firmware van Topfield.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toppers
Alle gelijktijdige opname's staan zonder ongecodeerd op de HDD, dus alles direct afspeelbaar met mediaplayers en/of de Topfield zelf. Dat is het mooie van Enigma2 !!! en staat dus in geen enkele verhouding met de "ouderwetse" firmware van Topfield.

Sorry, foutje ....de beantwoording had moeten zijn;
Alle gelijktijdige opname's staan absoluut ongecodeerd op de HDD, dus alles direct afspeelbaar met mediaplayers en/of de Topfield zelf. Dat is het mooie van Enigma2 !!! dit staat dus in geen enkele verhouding tot de "ouderwetse" firmware van Topfield !!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kan een van de testers aangeven wat de status nu zo ongeveer van Enigma2 op de TF is? Op de Wiki site van AAF zag ik dat er (sinds december) een nieuwe (beta!!)image is en daar kan ik hier weinig over terug vinden. Ik wil dit graag op de TF van mijn ouders gaan zetten, maar ik kan het dus niet maken om daar eens even lekker uitgebreid mee te gaan zitten expirimenteren...

 

Nog even voordat er opmerkingen komen of het verstandig is om "ouders zonder al te veel computerkennis" zo maar met enigma te laten werken. Mijn redenatie is dat een eenmaal ingestelde box (kan ik zelf doen) zeer eenvoudig te bedienen is. Hier is totaal geen enigma kennis voor nodig. Voorwaarde is dus wel dat de boel stabiel werkt en er gelijktijdig een zender bekeken en opgemomen (op verschillende transponders) kan worden. Zeg de functionaliteit van de dubbele tuner niet verloren gaat.

 

Vandaar dat de volgende vragen over wat er wel / niet mogelijk is.

 

1 Werkt de powercam? Belangrijkste zenders om te zien NL1, 2n en 3, de RTL's en SBS-en, de dicovery's?

2 Werken de HD varianten van bovengenoemde zenders?

3 Werkt cardsharing (binnenshuis! Zo ja dan komt er namelijk een 2e dreambox in de slaapkamer, ipv een 2e CD box met extra kaartje...)

4 Hoe stabiel is enigma2 op de topfield?

 

 

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net een week over op Enigma 2 image 25 (multimedia edition van december). De installatie verliep erg makkelijk, ik had daarna direct free to air beeld.

 

De powercam of andere ci modules werken niet. Je moet cardsharing gebruiken, of een smargo usb cardreader aanschaffen icm oscam. Ik heb dus gekozen voor de smargo oplossing. Het was even stoeien met de oscam configs om het aan de praat te krijgen, maar het werkt nu.

 

Dan de stabiliteit. Met het mediacenter gedeelte lukt het mij wel om een totale hang te veroorzaken. Bij het tv kijken heb ik nog wel wat problemen met oscam/smargo. Bij het zappen wil het decoderen soms niet meer lukken. Oscam geeft dan een card read error. Even de kaart uit de reader halen en er weer in doen en dan werkt het weer. Ik wil nog een keer proberen met een usb hub met eigen voeding er tussen.

 

Dus of het al stabiel genoeg is om je ouders er mee lastig te vallen betwijfel ik. Misschien is cardsharing dan een stabielere optie.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd er wel rekening mee dat als je problemen hebt/krijgt met cardsharing je op het AAF board afgeschoten wordt. Maw je krijgt geen onersteuning hier, ga je toch door met vragen om support, wordt je gebant!

U is gewaarschuwd!

 

Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, nog even voor de goede orde, Enigma is en blijft een beta-versie,

Er zal nooit een echte produktie versie komen daar het door enthousiaste hobbieisten wordt gemaakt.

En stabilteit, er zit grote vooruitgang in.

 

En ja, daar komt ie dan toch nog, voor digibeten is het geen aanrader!

 

Groet,

 

Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Alfred,

 

bij AAF niet. Ook dat wordt gezien als illegaal, want je wil met 1 kaartje binneshuis ook op een ander box kijken. Daar wordt dus niet voor betaald en dus illegaal. Helaas, ook daarbij krijg je dus geen ondersteuning.

 

Groet,

 

Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Alfred, t is niet anders

 

Uit het "Mini_how_to"

 

Das Softcam Panel dient zum Starten und Stoppen sogenannter Softcams. Diese können unter anderem dazu dienen, dass man seine Abo-Karte nicht per Turnschuh-Netzwerk durchs Haus von einem Receiver zum anderen tragen muss. Da der Einsatz solcher Programme von den Sendern nicht vorgesehen wird, ist kein solches Programm in unserem Image enthalten und ihr müsst es auf eigene Verantwortung installieren

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...