Turelure Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Eerst zien, dan geloven (dacht ik) De VLC plugin dient ervoor om van een "server" (gewone pc met vlc draaiend met webif) films vanaf je pc naar je dreambox te steamen. However, wat ik gezien heb op een dreambox, is in de settings van de VLC player, hetzelfde IP als de dreambox IP erin te zetten (als server). zodat je dus AVI filmpljes kan afspelen van de dreambox zijn harddisk zonder een pc nodig te hebben. Het enige wat nodig was is een linux versie van VLC op de DM8000 te installeren. Is iemand anders op de hoogte van deze instelling ? Waarmee het dus toch mogelijk is om zelfs DIVX af te spelen direct van de harddisk? Alle hulp is welcome, want ik heb het zien gebeuren, alleen weet deze persoon zelf niet hoe het moet, zijn verkoper van zijn dreambox had dit zo ingesteld. Groetjes, lijkt me een intersant hoofdstuk
Neouni Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 de 8000 kan gewoon avi bestanden lezen plaats ze in hdd/movie of gebruik de media player om ze af te spelen
Jean-Claude Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 ow ow, dat hangt wel van de codec af die door die avi gebruikt wordt. mpeg2/4/divx werkt wel dacht ik, maar een mjpeg bvb speelt niet af, en zo zijn er nog. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Turelure Geplaatst: 5 november 2010 Auteur Geplaatst: 5 november 2010 als ik die gewoon afspeel , lijkt er toch niks te gebeuren, moet ik hier iets speciaal voor doen ?
Jean-Claude Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 als de dreambox het niet direct kan afspelen, dan zal het via een VLC server moeten gaan, maar dat heb ik nog nooit nodig gehad want ik speel die AVI brol af via mijn popcorn..... DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
kistedu Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Origineel bericht van: Turelure als ik die gewoon afspeel , lijkt er toch niks te gebeuren, moet ik hier iets speciaal voor doen ? Onder Gemini 5.1 heb ik avi bestanden in hdd/movie. Ik ga met file manager naar hdd/movie, selecteer ik de film en druk ik op groene knop. Werkt perfect. Als je ondertitel hebt met zelfde naam als de film, kan je ook ondertitels aanzetten, werkt vlekkeloos. Groetjes
Turelure Geplaatst: 5 november 2010 Auteur Geplaatst: 5 november 2010 Ok lijkt te lukken Ik heb nu wel folders gemaakt in /movie/ met ftp maar deze kan ik niet zien door naar movieplayer PVR dus ,,, te gaan... Ik zie gewoon de folders niet in de lijst, Iemand enig idee hoe ik mijn films toch beetje kan sorteren en toch via PVR ze kan afspelen, anders zijn er wat veel in de root ! Thx
Sigma Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Ik heb gewoon extra maps op mijn Harddisk gemaakt alles wat ik downoad zet ik daar in. deze zijn dan zichtbaar via Mediaspeler/dvd speler. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Turelure Geplaatst: 5 november 2010 Auteur Geplaatst: 5 november 2010 Perfecto, maar hoe start ik godsnaam een film vanuit MEDIAPLAYER--- Ik ga naar de film dat ik wil zien, druk op PLAY/PAUZE knop en er komt gewoon een zwart beeld !
Sigma Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Je start mediaspeler dan oke. je zoekt de map op waar hij in staat en dan oke. Daarna maar ééns op de Menu toets drukken. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Turelure Geplaatst: 5 november 2010 Auteur Geplaatst: 5 november 2010 thanks werkt wel allemaal, maar simpel is het toch niet he... jammer dat dit niet in de folders onder de knop VCR staan Toch bedankt hoor
Sigma Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Nou veel kijk plezier Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Turelure Geplaatst: 5 november 2010 Auteur Geplaatst: 5 november 2010 ik las dat als je er een SRT file bijzette metzelfde naam, de ondertiteling zou moeten werken, maar dat lijkt het geval niet, ik heb deze srt zelf gemaakt voor een kortfilmpje.. moet ik nog iets speciaal aanvinken dank je
Alex1970 Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Origineel bericht van: Jean-Claude ow ow, dat hangt wel van de codec af die door die avi gebruikt wordt. mpeg2/4/divx werkt wel dacht ik, maar een mjpeg bvb speelt niet af, en zo zijn er nog. Als ik een avi probeer af te spelen met de Mediaspeler krijg ik de foutmelding 'GStreamer plugin XVID MPEG-4 decoder not available!'. In de bijlage de codec-informatie afgelezen in VLC op de PC. Ik heb met DCC door de plugins gebladerd maar kan niks vinden op het gebied van XVID. (De plugins gst-plugin-mpeg4videoparse, gst-plugin-mpegpsmux, gst-plugin-mpegtsmux en gst-plugin-mpegvideoparse heb ik al geprobeerd). Is er tussen de gst-plugins een plugin die ik daarvoor moet installeren? (Kijk maar eens in DCC bij Tools>ipkg packages of in het menu van de Dreambox bij Instellingen > Softwarebeheer > Geavanceerde opties > Pakket beheer) Zijn de avi-bestanden anders om te zetten in een formaat die de Dreambox (in mijn geval een DM800) wel snapt? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Jean-Claude Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 omzetten naar een echte mpeg4 (H264) met .mpg extensie ? daar zullen wel tools voor te vinden zijn op het internet. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen