Ga naar inhoud

[RE-9000HD] Afspelen vanaf NAS?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb mijn Rebox op het netwerk; werkt prima van/naar PC.

Ik wil het netwerk uitbreiden met een NAS, voor backups en data-opslag, o.a. zelfgemaakte video's en foto's. Die video's en foto's wil ik op mijn TV kunnen bekijken.

Volgens "deskundigen" in een aantal winkels moet ik dan een Netwerk Media Server kopen. Maar is dat wel nodig?

Kan ik die zaken ook via de Rebox vanaf een gewone NAS afspelen op mijn TV?

Het gaat dus niet om opslag van opgenomen programma's; daartoe voldoen de 1TB HDD in de Rebox en evt. de backup ervan op mijn PC.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Geplaatst:

Hier gebruik ik de Windows Home Server(WHS) met extra (gratis) programmaatjes en dat werkt erg goed (4TB).

Kijk vooral goed naar wat de server allemaal aankan en wat je er verder mee wilt doen de WHS kan maar 10 gebruikers aan en daarbij zit een gast die ik zelf niet gebruik dus heb uitgeschakeld.

Maar de door mij opgenomen programma’s kunnen, door mijn familie, op afstand bekeken worden evenals foto’s en muziek (25.000 mp3 file’s) welke ik er op heb staan.

De programma’s die je, met de rebox, opneemt kan je overzetten naar WHS of er per direct heen sturen, mijn netwerk is 100Mb en red dat gemakkelijk en naar de buitenwereld heb ik een snelle adsl 2 aansluiting iets wat wel noodzaak ik om video en muziek te kunnen laten streamen.

Als je iets opstart en krijgt een beeld met blokjes of muziek die hapert of dat alles om de paar seconden moet bufferen is het geen doen om iets te beluisteren laat staan bekijken.

Dus informeer jezelf goed en laat je adviseren door mensen die ook een nas hebben en haal daar de voordelen voor jou zelf uit voordat je tot aanschaf overgaat.

catw.

Geplaatst:

Ter aanvulling op mijn bericht is het gegeven dat ik hier op zolder een stuk of 10 aardappel kistjes vol met 45 toerenplaarjes heb staan en nog aardig wat kistjes met lp’s.

Deze dus allemaal omgezet naar mp3 files (192 bit) en nu moet ik nog een dikke 150 casettebantjes overzetten maar ja daar heb ik even geen zin meer in, komt ooit in de toekomst wel cd’s overzetten gaat veel gemakkelijker.

Zo was er een tijdje geleden een "nieuw" nummer van Aaron Cartner en ik zei dat is oud en die heb ik wel dus het was een nummer van de strancheloves van meer dan 30 jaar geleden.

Moet natuurlijk wel aangeven dat ik de muziek wel legaal heb.

catw

Geplaatst:

Bedankt.

Ik heb de betreffende file gedownload en het zal wel lukken.

Hoeft dus geen specifieke mediaserver te zijn. Dan ga ik voor een Synology NAS, met bays voor twee schijven die ik los koop.

Denk aan WD Green Caviar (5400RPM) 2x2TB in Mirror opstelling. Of zijn andere schijven aan te raden: Black of Blue Caviar, of Samsung Spinpoints F3 of f4?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen