Gerard 76 Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Zoals de titel al aangeeft wil ik mijn wokje vervangen door een T55. Het hangt nu net een paar maand,maar die T55 vind ik steeds leuker worden Nu wil ik naast A1,2,3 en HB ook de Thor erbij nemen. De keus is gevallen op een T55 omdat deze redelijk compact is itt de big bisat of de T90(welke ook erg interessant zijn) Ook wil ik met de kleinere 55 de vrouw tegemoetkomen... (hoe groter hoe lelijker is haar mening tov schotels). Mijn vraag is: Als ik nu alleen de Thor erbij prik,kan ik dan m'n spaun 411 switches blijven gebruiken en er een 5e 411 bijhalen icm een 420? De LNB voor Thor kan volstaan als single LNB en op 1 van de 3 tuners in de DM8000 komen ipv de astra2. Dus zeg maar: Tuner1 - A1,2,3 en HB Tuner2 - A1,A3,HB en Thor Tuner3 - A1,2,3,en HB Of is dit in de praktijk onhandig en kan ik beter een 5tal satconn's 10/1 of 5 EMP 8/1 halen?
Zuppelan Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Ik zou er tegenop zien om 3 kabels door de muren te voeren naar de ontvanger; in de buurt van de T55 een paar switchen aansluiten spaart een hoop ellende om de kabels netjes weg te werken. Op zich kan het prima wat je voorstelt.
Gerard 76 Geplaatst: 6 november 2010 Auteur Geplaatst: 6 november 2010 Origineel bericht van: Zuppelan Ik zou er tegenop zien om 3 kabels door de muren te voeren naar de ontvanger Er liggen al kabels. 3 voor de 8000 beneden en 1 voor de 500HD boven. De 8000 beneden heeft een extra DVB-S tuner aan boord.
satencom Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 zo zou je het kunnen doen Tuner1 - A1,2,3 en HB /spaun 411 of een EMP 8/1 Tuner2 - A1,A3,HB en Thor/ zou ik een EMP 8/1 hallen Tuner3 - A1,2,3,en HB/ spaun 411 of een EMP 8/1 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
satencom Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 of zo ,kan het ook Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gerard 76 Geplaatst: 6 november 2010 Auteur Geplaatst: 6 november 2010 Waarom die EMP op tuner2? Heeft dat een speciale reden? Of hoef ik dan geen Spaun 420 te halen? Kan ik de ABCD config in de 8000 laten staan en alleen op tuner2 de A2 in Thor veranderen?
vGnp Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Wat wil je met die 5e 411? Je prikt er een single LNB bij voor Thor, haalt van de 411 voor tuner 2 een A2 kabeltje los en prikt daar Thor op... Of ben ik nu te simpel Je zegt het zelf immers al: Origineel bericht van: Gerard 76 Dus zeg maar: Tuner1 - A1,2,3 en HB Tuner2 - A1,A3,HB en Thor Tuner3 - A1,2,3,en HB vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
satencom Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 ik dacht dat je op tuner 2 meer dan 4 satellieten wilde ontvangen, dan kan je er beter een groter Diseqc Switch op zetten , maar je kunt het ook zo als hier boven in de bijlage doen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gerard 76 Geplaatst: 6 november 2010 Auteur Geplaatst: 6 november 2010 Dus als ik op tuner2 5 sats wil dan hoef ik alleen die ene switch te vervangen voor een Emp 8/1? Een EMP 9/1 lijkt me handiger trouwens omdat daar alle kabels aan één kant zitten.
satencom Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 ja dan komt het prima voor elkaar Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gerard 76 Geplaatst: 7 november 2010 Auteur Geplaatst: 7 november 2010 Dank voor je heldere antwoord. Eigenlijk denk ik toch dat ik hier spijt van ga krijgen. Denk dat als die T55 er eenmaal staat, dat 't dan nog meer gaat jeuken... Daarom wil ik toch maar de zaak anders gaan aanpakken. Mede omdat ik onderstaande draadjes es rustig doorgelezen heb. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1744077/1 http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1154695/24 Ik ga dus toch de Spauns vervangen. Mijn oog is gevallen op de EMP P.168-W V1 De satellieten worden dan A1,2,3 HB,Sirius en Thor. Ik lees trouwens dat er verschil zit tussen de V1 en de V2. Nu weet ik niet of dat alleen voor de EMP 8/1 geldt of ook voor de 9/1 die ik op 't oog heb. De 9/1 heeft de voorkeur omdat de aansluitingen allemaal aan dezelfde kant zitten. Deze heeft V1 op 't eind staan maar is toch nieuw. Of is 't ouwe voorraad? (wil 'm bestellen uit Duitsland)
Frissie Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Deze zijn moeilijk verkrijgbaar. De V2 doet het ook prima ;o) Let er op dat sommige quad lnb's moeilijk te plaatsen zijn icm T55.
Gerard 76 Geplaatst: 7 november 2010 Auteur Geplaatst: 7 november 2010 Deze is prima verkrijgbaar hoor. (misschien niet in NL) Er komen Smart titanium quads in,die passen volgens mij prima. Mischien dat astra1 strak tegen de astra3 aanzit, maar verder gaat 't wel met deze quads.
Frissie Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 Mischien dat astra1 strak tegen de astra3 aanzit, maar verder gaat 't wel met deze quads. Kan je evt. ook 1 alps voor gebruiken ... alle signaal is welkom zeg ik altijd
alfred de witt Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 mbt de t55, heb gisteren een t55 vervangen voor een visiosat met 4x alps quad omdat het signaal op a3 hd zenders minimaal was. Bij minimaal signaal is dit de beste oplossing en combinatie. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen