kweetnie Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 hoe kom je daar nu bij? Origineel bericht van: Frank67 Origineel bericht van: post hoe kunnen wij sex site's en andere site blokkeren op onze laptop van onze dochter is daar een proggamma voor en het makkelijke in gebruik zijn Het gemakkelijkste is het om de DNS servers van de laptop van de dochter te veranderen in die van OpenDNS (208.67.222.222 en 208.67.220.220). Je hoeft dan geen software te installeren en het werkt voor alle browsers die je op de laptop gebruikt. De basisservice is gratis, en als je bij OpenDNS een account aanmaakt kun je ook nog opgeven welke soort sites je wel of niet wilt blokkeren. >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
Xilence Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Citaat: bedankt voor de antwoorden en onze dochter is 9 jaar Pak het rigoreus aan, kies een cristelijke internetprovider. Aan de andere kant kan je eigen ook afvragen wat een 9 jarige met een eigen laptop moet.
Eduard07 Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Origineel bericht van: Xilence Aan de andere kant kan je eigen ook afvragen wat een 9 jarige met een eigen laptop moet. Dat antwoord heb je al gekregen van de topic starter. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
winwiz Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Origineel bericht van: kweetnie hoe kom je daar nu bij? Origineel bericht van: Frank67 Origineel bericht van: post hoe kunnen wij sex site's en andere site blokkeren op onze laptop van onze dochter is daar een proggamma voor en het makkelijke in gebruik zijn Het gemakkelijkste is het om de DNS servers van de laptop van de dochter te veranderen in die van OpenDNS (208.67.222.222 en 208.67.220.220). Je hoeft dan geen software te installeren en het werkt voor alle browsers die je op de laptop gebruikt. De basisservice is gratis, en als je bij OpenDNS een account aanmaakt kun je ook nog opgeven welke soort sites je wel of niet wilt blokkeren. Ja, waarom vraag je dat? Heb je er al eens gekeken? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
kweetnie Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Omdat hij in eerste instantie de sugestie wekt dat door alleen maar de DNS van Open DNS te gebruiken je al die sites al automatisch blokkeert. (Of ik lees het anders/verkeerd...) Gr. Citaat: Ja, waarom vraag je dat? Heb je er al eens gekeken? >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
winwiz Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Origineel bericht van: kweetnie Omdat hij in eerste instantie de sugestie wekt dat door alleen maar de DNS van Open DNS te gebruiken je al die sites al automatisch blokkeert. (Of ik lees het anders/verkeerd...) Gr. Citaat: Ja, waarom vraag je dat? Heb je er al eens gekeken? Dan had je alles moeten lezen in zijn post.... er staat: Citaat: De basisservice is gratis, en als je bij OpenDNS een account aanmaakt kun je ook nog opgeven welke soort sites je wel of niet wilt blokkeren. en dat klopt. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Kowalski Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Ja, ik was misschien niet helemaal duidelijk. Je moet bij OpenDNS dus een account aanmaken en in de instellingen aangeven dat je adult sites wilt blokkeren. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Gast SatMann Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 je kan ook modem/routers vinden waar je in een administratie bepaalde trefwoorden kan opgeven als : sex, naked, cock, enfin...de hele retemeteut en die zal dat direct tegen houden. maar mijn visie is : zet je kinderen met hun pc bij jullie en probeer hen ook wegwijs te maken in wat en hoe.
kees kas Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 k9 web protection van de makers van de blue coat secure gateway, maakt ook gebruik van hun database. Is wel in het engels maar zeker de moeite van het bekijken waard. Groet, Kees
vGnp Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 In mijn vorige job had ik een ContentKeeper Webfilter Appliance draaien. Wereldding. En daar is nu ook een software versie van voor thuisgebruik. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen