Gast marianna Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Visiosat g4 met 4duo alps, 2 switches 4/1 en daarvoor 1 uncommitted switch van spaun,rebox 9000 HDPVR,schotel 60cm hellas en schotel 1meter sirius. Met de vorige topfield 5510 pvr kon ik op tuner 1 moeiteloos schakelen tussen hellas,sirius, hb.a1.a2.a3. Vanaf tuner naar uncommitted switch [alleen tuner 1]vanaf unc.s. naar committed switch 1/3 vandaar naar hellas en sirius. instelling rebox diseque 1. en diseque1.2 , op de rebox krijg ik dit niet aan de praat, wie weet raad??? marianna
satencom Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 deVisiosat g4 lnb op Comitted Diseqc switch AA of 1 op Uncommitted Diseqc 1 AB of 2 op Uncommitted Diseqc 1 BA of 3 op Uncommitted Diseqc 1 BB of 4 op Uncommitted Diseqc 1 en de hellas en de sirius. AAof 5 op Uncommitted Diseqc 2 AB of 6 op Uncommitted Diseqc 2 je moet wel even kijken hoe je de 1/4 switch aangesloten zit met de 1/3 switch of die nou op 1of 2 zit aangesloten anders lukt het ook niet als het goed is heb je ook een Comitted Diseqc switch aan de hellas en de sirius en die ook verbonden met 1/3 switch en dan naar de ontvanger Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast marianna Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Ik krijg het niet aan de praat,coax van tuner 1 naar uncomitted 1/2 op aansluiting receiver, op L1 van unc.coax naar comitted switch ingang receiver ,op L2 coax naar ingang receiver van de committed switch 1/4 van visiosat schotel. Op de committed 1/4 die aan de uncommitted switch hangt zit dan op L1 hellas en op L2 sirius. Rebox hellas diseque 1.4 sirius 2.4 Spaun unc.schakelt wel, op tuner 1 naar visiosat 1/4 werkt feilloos alleen de schakeling naar de groep hellas en sirius schakelt niet via de uncommitted switch.
satencom Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 ik heb even een voor beeld , zo moet je aan sluiten anders werkt het niet en je moet wel in de ontvanger aan geven op welke de com.s. en welk nummer van de un.sw. zit dus zo als ik het nu heb aan gesloten is dit de volgorde com.s.1/4 op un.sw 1 en com.s.1/2 op un.sw. 2 en van de un.sw. naar de onvanger Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast marianna Geplaatst: 9 november 2010 Geplaatst: 9 november 2010 Nou precies aangesloten als schema ,werkt nog niet . Nu denk ik dat de switchen [spaun SUR 211 F en spaun SAR 411 F] die ik gebruik niet bestuurd kunnen worden door de rebox 9000,want op 4/1 SAR 411F staat diseq 2.0 en de SUR 211F 2.1. Rebox heeft 1.0 en 1.1, is dat mogelijk??
Moderator ceesv Geplaatst: 9 november 2010 Moderator Geplaatst: 9 november 2010 Ik gebruik deze Spaun Diseqc switches i.c.m. een Rebox 8000, en dat werkt zonder problemen. Tot zover mij bekend zit er geen verschil in software tussen de 8000 en de 9000. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satencom Geplaatst: 10 november 2010 Geplaatst: 10 november 2010 ik denk dat de fout zit bij het in stelen van de Uncommitted Diseqc commandos deVisiosat LNB...................................lnb 1tm4 Diseqc-modus..........................1.1 Comitted Diseqc Comando...............1 tm 6 Uncommitted Diseqc commando...........1 hellas en de sirius LNB...................................lnb 5tm6 Diseqc-modus..........................1.1 Uncommitted Diseqc commando...........2 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast marianna Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Ik heb besloten om op tuner 1 de edison 1/4 switch te vervangen door maximum switch 1/8 ,nu heb ik daar de hellas en sirius op aangesloten en het werkt nog ook ,maar ik heb er ook weer een ander probleem bij als ik van ned1 naar ned1 hd zap moet ik eerst in de hd lijst zappen om hem geschakeld te krijgen.Rebox 9000 diseqc 1.0 en 1.1 visiosat met 4 twin alps Op de maximum 1/8, Hb tuner1 diseqc 1/1 tuner2 1/uit [1.0 aan 1.1 aan] A1 tuner1 diseqc 2/1 tuners 2/uit A3 tuner1 diseqc 3/1 tuner2 3/uit A2 tuner1 diseqc 4/1 tuner2 4/uit Hellas natuurlijk alleen op tuner1 diseqc uit/10 sirius natuurlijk alleen op tuner1 diseqc uit/11
Gast marianna Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Imiddels alles opgelost het zappen tussen hd en sd zenders kwam doordar de diseqc instellingen voor de maximum 1225 8/1 niet goed stonden, zoals die nu wel werkt. HB 1/1 A1 2/1 A3 3/1 A2 4/1 Hellas 5/2 sirius 6/2 Een ieder hartelijk bedankt voor gekregen info.
satencom Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 mooi dat het werkt Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen