renzie Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Ik wil gezien de 4 dreamboxen welke ik in huis heb gaan werken met een Nas. ik heb op de boxen Open Pli staan en werk zelf met een Mac. Ik heb een Netgear WDR 3700 router. Is een eenvoudige Readynas van Netgear een goede keuze of adviseren/gebruiken jullie zelf iets anders? Ik heb het liefst een combinatie die zich gemakkelijk laat installeren. Renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
bigtwin Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Zelf bouwen. Energiezuinige config uitzoeken, Ubuntu Linux erop en klaar. Met een miniAtx bordje kun je maar zo 6 sata en 2 pata disks aansluiten. Zo houd je de kosten laag, en het is een Linux server die je kunt laten doen wat je wilt. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Catastrofus Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Ik gebruik zelf een Synology DS209+ 2 x 2TB (raid1) dus netto 2TB. Bevalt uiteraard prima. Hiervoor en iomega nas gehad maar daarvan kon je de disks niet zelf vervangen als er 1 defect was. Dat kan met de Synology wel. Qnap of zelfbouw is ook een goede keuze hoor. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
vGnp Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Hier ook een Synology NAS, de DS210j, die ik echter puur als backup gebruik. (in al mijn droomdozen zit een harddisk) Wat verder goed is aan de Synology is het makkelijke upgraden van capaciteit. Ik heb er nu twee 1TB disks in, maar als je daar eentje van vervangt door een 2TB, de raid1 synchroniseert en daarna de tweede schijf vervangt en nogmaals synchroniseerd dan kun je de volledige 2TB gebruiken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
janneke Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Hier ook Synology. Nooit problemen. Opnemen en afspelen zonder hapering op een (nota bene) 500s. janneke
mauspartyhouse Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Hier draait sindskort een Conceptronic CH3MNAS, een prima NAS voor +/- 90euro. Prima deelbaar in het netwerk, en met 5watt in standby ook erg zuinig. Maurice ET8000
murata Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 gebruiken jullie scripts om het te mounten of via de ingebouwde netwerkopties? Dreambox 500HD Cccam 2.1.4
chrisch Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Om optimaal gebruik te maken van je netwerk, eerst het volgende: - wil je 4 dreamboxen tegelijkertijd laten opnemen/afspelen? Voor SD boxen heb je minimaal 2,5 MB/s nodig, HD boxen rond de 8 MB/s qua minimale performance van je NAS. - Wil je je Mac ook laten babbelen met je NAS? Dan is Bonjour handig of NFS. Sowieso is NFS fijn voor je dreamboxen, omdat dat protocol minder rekenkracht vereist van je dreambox t.a.v. CIFS (SMB). Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Catastrofus Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 In mijn geval gebruik ik een entry in de /etc/fstab om het filesystem als nfs te kunnen mounten. Origineel bericht van: murata gebruiken jullie scripts om het te mounten of via de ingebouwde netwerkopties? 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Henksat Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Al jaren een Qnap in gebruik, momenteel de Qnap TS-209 Pro. Alles gemount met de standaard opties in het menu via CIFS. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
orbiter Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Ik heb ook een Synology, de CS407 met 4 stuks 2Tb schijven hetgeen wat netto op ca. 6Tb uitkomt door de toepassing raid5 Ik heb een DM800 en DM8000 gemount, beide dreamboxen hebben geen harde schijf!!! Zo kan ik opnames wegschijven op de synology en dan ook op beide dreamboxen de opnames bekijken. Dit vind ik een groot gemak. Tevens geen spinnende/slaapende schijven meer in mijn dreamboxen !!!
Tonskidutch Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 synology en qnap verschillen niet zo heel erg veel van elkaar qua functionaliteit en prestatie qnap TS-209 pro heb ik sinds uh sinds (opzoekmodus aan) mei 2008 qnap heeft heel veel aan de modellen gewijzigd en die werken bijna allemaal met de atom chip (nog sneller) maar ook zo > andere merken die een heel ordentelijke prestatie en gebruikscomfort hebben... kijk op smallnetbuilder website voor recente vergelijkingen wat je wilt en kunt uitgeven is aan jou (en niet aan ons) die NAS uit de supermarkt naast de kassa in een mandje voor een spotprijs IS HET echt niet waard. Citaat: Is een eenvoudige Readynas van Netgear een goede keuze of adviseren/gebruiken jullie zelf iets anders? zie ook daarvoor smallnetbuilder, ik zou er mijn vingers af laten! Pabadam Yonderboi
Gast bobelen Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 de synology ds 209 +2 is een perfecte nas net 2 x 2 terra schijven geplaatst werkt goed met de nieuwe software
likus Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Hier een QNAP 210, werkt prima. Voor net 200 euro online te vinden. DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
jph Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Heb ook een synology maar een 11Odsj met maar 1 schijf erin. Kan er me iemand helpen hoe ik deze het beste kan mounten ? Ben daarmee al lange tijd bezig maar het lukt gewoon niet. ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen