Tonskidutch Geplaatst: 10 november 2010 Geplaatst: 10 november 2010 ik toon even een specifiek Nassie die levert MB/s checkitout het gaat weldegelijk om MegaByte per sekonde zie ook sata standaard 1,5 / 3 / 6 Gigabit/sec transfer speed ciao Pabadam Yonderboi
SnijdeA Geplaatst: 10 november 2010 Geplaatst: 10 november 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch ik toon even een specifiek Nassie die levert MB/scheckitout het gaat weldegelijk om MegaByte per sekonde zie ook sata standaard 1,5 / 3 / 6 Gigabit/sec transfer speed ciao Dat zal ie naar de HD kunnen stampen, sja, maar over het netwerk wordt dat moeilijker. Met een standaard 100 Mbit NIC haal je in de praktijk 8-10 MB/Sec. Maar dan nog, dan heb je na een kwartier dus 2 volle DVD's aan data, dat is wel erg veel hoor. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Tonskidutch Geplaatst: 10 november 2010 Geplaatst: 10 november 2010 die NAS heeft zoals die van jou ook een 1000 Mbit NIC als ik mijn netgear GS105 1000 Mbit switch tussen PC en NAS koppel heb ik ook 12 a 14 MB/s tijdens het copieren van een dvd (en als toevoeging ik heb een ietwat oudere NAS) ciao Pabadam Yonderboi
SnijdeA Geplaatst: 10 november 2010 Geplaatst: 10 november 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch die NAS heeft zoals die van jou ook een 1000 Mbit NIC als ik mijn netgear GS105 1000 Mbit switch tussen PC en NAS koppel heb ik ook 12 a 14 MB/s tijdens het copieren van een dvd (en als toevoeging ik heb een ietwat oudere NAS) ciao Dat vind ik vrij traag, maar daar ging het niet om, het ging om de NIC van een DM en die is slechts 100Mb. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Tonskidutch Geplaatst: 10 november 2010 Geplaatst: 10 november 2010 Origineel bericht van: SnijdeA Origineel bericht van: chrisch Voor SD boxen heb je minimaal 2,5 MB/s nodig, HD boxen rond de 8 MB/s qua minimale performance van je NAS. 8 MB/Sec ? Weet je dat zeker ? Dat is 7,2 GB in een kwartier, da's bijna 2 DVD's. Ik twijfel. ja maar jij had het plots over twee dvd's kopiëren en inderdaad die oude qnap ts-209pro is langzamer dan al die geile mooie nieuwe modellen ciao Pabadam Yonderboi
Gast MiLo Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Origineel bericht van: SnijdeA Origineel bericht van: chrisch Voor SD boxen heb je minimaal 2,5 MB/s nodig, HD boxen rond de 8 MB/s qua minimale performance van je NAS. 8 MB/Sec ? Weet je dat zeker ? Dat is 7,2 GB in een kwartier, da's bijna 2 DVD's. Ik twijfel. De schrijver ging uit van 4 gelijktijdige HD opnames, blijkbaar op een bandbreedteslurpende zender. Naar wat ik zo gezien heb is voor 1 zender SD is zo rond de 400kB/s nodig, voor een 'gewone' HD zender zo rond de 1MB/s.
SnijdeA Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Origineel bericht van: MiLo De schrijver ging uit van 4 gelijktijdige HD opnames, blijkbaar op een bandbreedteslurpende zender. AH !!! Helder. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
SnijdeA Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Om btw even terug te komen op het onderwerp "Wat is de beste keuze voor een Nas icm een Dreambox?" wil ik graag 1 ding toevoegen. Ik heb een DM8000 en een mapping naar mijn Windows XP PC en een mapping naar mijn Synylogy DS409 NAS. Van beide machines kan ik wel afspelen, maar niet opnemen. Hij vertikt het. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Harley Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Buiten read ook write rechten gegeven op de gedeelde map? VU+ Duo2 - PrismCube
SnijdeA Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Yup. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
chrisch Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Origineel bericht van: MiLo De schrijver ging uit van 4 gelijktijdige HD opnames, blijkbaar op een bandbreedteslurpende zender. Klopt, ik was puur van het "worst case" scenario uitgegaan. Referentie: vroeger zond BBC HD op gemiddeld 16Mbps uit. En moet je sowieso naar boven afronden (overhead netwerkprotocol). Grof rekenen = 2 megabyte/s. Origineel bericht van: MiLo Naar wat ik zo gezien heb is voor 1 zender SD is zo rond de 400kB/s nodig, voor een 'gewone' HD zender zo rond de 1MB/s. In de praktijk zal het vast wel zo werken, maar ik dacht bewust: iets grover inschatten om b.v. te voorkomen dat iemand een oude NSLU2 neerzet (die nèt zou werken in deze case, maar met 2 boxen eigenlijk al op z'n bek gaat (ervaring))... Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen