Ga naar inhoud


ervaringen 45km auto leasen??


NickDream

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met een 45km autotje leasen zoals een aixam of een micocar? wat zijn de maandelijkse kosten? of is het voordelig om deze te kopen? (kopen is 10.000 - 13.000 euro)

 

op internet is er niks over te vinden maar leasen is wel mogelijk

Wavefrontier T90 1W,5E, 9E,13E,16E,19E,23E,28,2E / Dreambox 800HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan lijkt het mij goedkoper een rijbewijs te halen en een leuk klein 2e hands karretje te kopen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In zo'n ding ga ik niet zitten, die dingen zijn een gevaar op de weg, zeker 80 Km wegen en in de polder een groot gevaar. Het verschil in snelheid is schrikbarend en ook de kooi constuctie van die dingen daar zet ik mijn vraagtekens bij. crazy

In de stad kan het wel op de 50 Km wegen daar haal ik ook meestal niet meer dan 50 Km en sta stil voor een verkeerslicht, maar op rondwegen (snelheid van 70) al niet meer.

Buiten de bebouwde kom zou er volgens mij een verbod op die dingen moeten komen. Zeker gezien de mensen die zo'n ding rijden, ze mogen meestal niet meer in een normale auto rijden om wat voor reden dan ook.

Ik vind ze gevaarlijk niet voor mijzelf maar voor degene die er in rijd. eek

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen myn vader heeft zo,n auto by firma in a,dam gekocht zit ook in veenendaal en zover ik weet zyn dat de enigste auto,s die voor invalide zijn en waar je door winkelstr. kan rijden ook dacht ik belasting technies voor info belasting er is nadeel by die auto,s voor onderdelen kan je enkelt by deze firma terecht.Ze hebben hem zelf gekocht zijn wel prijzig.

Groetjes Edpatat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NickDream
klopt maar ivm handicap is het halen van een rijbewijs niet mogelijk vandaar deze oplossing om particulier deze auto te kopen voor in de stad


Heb je toch ook een soort rijbewijs voor nodig ?

Als je voor die dingen geen rijbewijs of iets gelijksoorts nodig hebt lijkt het me nog gevaarlijker. Er zijn ook aangepaste auto's om mee te gaan lessen.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: eddy5
Goede morgen myn vader heeft zo,n auto by firma in a,dam gekocht zit ook in veenendaal en zover ik weet zyn dat de enigste auto,s die voor invalide zijn en waar je door winkelstr. kan rijden ook dacht ik belasting technies voor info belasting er is nadeel by die auto,s voor onderdelen kan je enkelt by deze firma terecht.Ze hebben hem zelf gekocht zijn wel prijzig.
Groetjes Edpatat.



daarom vroeg ik ook om ervaringen met de leaseprijzen, dat kan wellicht interessant zijn

Wavefrontier T90 1W,5E, 9E,13E,16E,19E,23E,28,2E / Dreambox 800HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NickDream
klopt maar ivm handicap is het halen van een rijbewijs niet mogelijk vandaar deze oplossing om particulier deze auto te kopen voor in de stad


Met alle respect voor je handicap.
Maar als je je rijbewijs niet kan/mag halen, dan lijkt het me ook niet verstandig om met zo een 45 km auto op de weg te gaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pearlpeter
Origineel bericht van: NickDream
klopt maar ivm handicap is het halen van een rijbewijs niet mogelijk vandaar deze oplossing om particulier deze auto te kopen voor in de stad


Met alle respect voor je handicap.
Maar als je je rijbewijs niet kan/mag halen, dan lijkt het me ook niet verstandig om met zo een 45 km auto op de weg te gaan.


Lijkt me een beetje voorbarig.. Je weet niet wat de handicap is. Als hij een rijbewijs voor 45 km heeft (bromfiets dus) mag je aannemen dat hij aan alle daarvoor benodigde (medische) eisen voldoet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz

Lijkt me een beetje voorbarig.. Je weet niet wat de handicap is. Als hij een rijbewijs voor 45 km heeft (bromfiets dus) mag je aannemen dat hij aan alle daarvoor benodigde (medische) eisen voldoet.

Sorry maar ik zie het verschil niet tussen een auto waar je een rijbewijs voor nodig hebt en een waar je zomaar mee op de baan mag. Je moet die dingen ook parkeren, richtingsaanwijzers gebruiken, weten wanneer je lichten moeten branden, inhalen, afslaan, voorrangsregels resecteren, je houden aan verkeersborden, afstand houden, verkeerslichten respecteren, remmen enzoverder enzovoort.... Dus waarom mag je met het een zomaar de baan op en de andere niet? 45 km/uur is écht niet veiliger op een baan waar iedereen een hogere snelheid heeft. Een rijbewijs toont gewoon aan dat je alle regels kent en een auto op een redelijke wijze kan besturen... als je dat niet kan aantonen in een test moet je ook niet blikken doos met een max snelheid van 45km/h kruipen.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben soms ook niet blij als er een 45km voertuig voor me rijdt.

Maar ik kan me voor stellen dat er mensen blij zijn met zo,n voertuig,waarschijnlijk kunnen ze ermee overweg omdat het allemaal wat trager is,en de rest van het verkeer moet daar onbewust rekening mee houden.

Prima oplossing toch.

Echter als mensen die wel normaal een auto kunnen besturen en 45km gaan rijden voor de kosten oid vind ik ook dat dit niet mag kunnen,als het 45km verhaal beperkt blijft tot mensen die niet anders kunnen(waar ik het van harte aan gun)vind ik het perfect.

Wel zal met de vergrijzing meer van dit soort voertuigen op de weg komen.

Wat me meer stoort is dat veel wegen dusdanig aangepakt worden dat je niet meer kan inhalen door verhoogde midden strepen ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...