Gast Pinomans Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Ik heb een slimline DVD speler in de Dm8000 ingebouwd. De DVD speler krijgt voeding doot het speciale kabeltje die ook de HDD voedt. Nu lees ik dat de SATA aansluiting van de DVD speler niet rechtstreeks op de vrije SATA poorten van het DM8000 moederbord kan worden aangesloten maar via een convertor op de interne USB bus aan de zijkant naast de voeding. Klopt dit? Welke convertor heb ik nodig en waar kan ik die dan krijgen? Levert Dream deze niet standaard mee bij de DM8000? Het is wel vervelend dat Dream deze convertor niet meeleverd, ze zijn nauwelijks te vinden op het internet of kan met de nieuwste images de DVD speler al wel op de interne SATA bus worden aangesloten net zoals de HDD?
vGnp Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Als het goed is zit alles wat je daarvoor nodig bent in de doos bij aanschaf. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Henksat Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Origineel bericht van: Pinomans Ik heb een slimline DVD speler in de Dm8000 ingebouwd. De DVD speler krijgt voeding doot het speciale kabeltje die ook de HDD voedt. Nu lees ik dat de SATA aansluiting van de DVD speler niet rechtstreeks op de vrije SATA poorten van het DM8000 moederbord kan worden aangesloten maar via een convertor op de interne USB bus aan de zijkant naast de voeding. Klopt dit? Welke convertor heb ik nodig en waar kan ik die dan krijgen? Levert Dream deze niet standaard mee bij de DM8000? Het is wel vervelend dat Dream deze convertor niet meeleverd, ze zijn nauwelijks te vinden op het internet of kan met de nieuwste images de DVD speler al wel op de interne SATA bus worden aangesloten net zoals de HDD? De nieuwere versies zijn aan te sluiten direkt op een SATA controller, rechts naast de DVD speler. Indien je een nieuwere versie hebt wordt er een SATA kabel meegeleverd. Bij eerdere versies ging dit inderdaad met een convertor naar USB, ook deze werd destijds bijgeleverd. Dus aan de inhoud van de doos kun je al zien of je een nieuwere of een oudere versie hebt. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Pinomans Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 alvast bedankt voor jullie snelle reactie. @Henksat: Ik heb de DM8000 een paar weken geleden gekocht dus ik mag aannemen dat het dan de nieuwe generatie betreft? Waaraan kun je zien dat het om een nieuwe generatie Dm8000 gaat? Ik neem het aan maar is het ook zo? Op het mainboard van de DM8000 zitten 3 SATA connectoren. 2 naast elkaar ongeveer ten hoogte waar de DVD speler grondplaat zit en een 3e op een andere plaats waar ik nu de HDD op heb aangesloten. Ik heb GEEN usb convertor in de doos gezien en ook niet in de DM8000 zelf. Er zit inderdaad een extra losse SATA kabel bij die korter is dan de afstand tussen de DVD aansluiting en de USB port aan de zijkant van het mainbord dus die kan ik er zowiezo niet voor gebruiken. De losse SATA kan gewoon op de SATA connector op het mainbord worden aangesloten en zo ja maakt het nog uit welke? In PC's is het allemaal geen probleem maar een DM8000 is geen PC uiteraard.
Neouni Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 converter kabel voor slimline DVD zit in je doos sata kabel zit aan de zijkant in je dreambox USB\SATA adapter met zo een 30cm satakabel er in met een haakse aansluiting (zit een klein bandje omheen aan je harddisk bracket)
Sigma Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Origineel bericht van: Neouni converter kabel voor slimline DVD zit in je doos sata kabel zit aan de zijkant in je dreambox USB\SATA adapter met zo een 30cm satakabel er in met een haakse aansluiting (zit een klein bandje omheen aan je harddisk bracket) Hij heeft een nieuw type dus daar zit dit niet in. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Henksat Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Origineel bericht van: Pinomans Op het mainboard van de DM8000 zitten 3 SATA connectoren. 2 naast elkaar ongeveer ten hoogte waar de DVD speler grondplaat zit en een 3e op een andere plaats waar ik nu de HDD op heb aangesloten. Er zit inderdaad een extra losse SATA kabel bij die korter is dan de afstand tussen de DVD aansluiting en de USB port aan de zijkant van het mainbord dus die kan ik er zowiezo niet voor gebruiken. De losse SATA kan gewoon op de SATA connector op het mainbord worden aangesloten en zo ja maakt het nog uit welke? De 3 SATA connectoren geven aan dat je de nieuwere versie hebt. Je hebt dus de los bijgeleverde SATA kabel nodig om de DVD aan te sluiten, ik heb zelf vorige week bij een aantal 8000`s een DVD ingebouwd en heb de rechtse van de 2 controllers gebruikt welke naast de DVD speler zit, gezien vanaf de voorkant. Die voedingstekker prik je in de voedingprint, en het kleine stekkertje daarvan zet je ook op de DVD-speler, achterop de DVD speler moet natuurlijk wel eerst dat kleine printje welke ook wordt bijgeleverd. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Pinomans Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Bedankt voor de reacties en de hulp. Gisterenavond de rode SATA kabel op de mainboard controller aangesloten en de DVD speler werd gelijk herkend. Het is geen Sony die je vaak bij satellietboeren aangeprezen ziet en pittig geprijst zijn maar een ander merk wat er verder niet opstaat. Het lijkt er dus op dat je een willekeurig merk kan gebruiken.
tajvdz Geplaatst: 27 mei 2011 Geplaatst: 27 mei 2011 ik zat ook even te kijken wat voor kabels er allemaal bij geleverd waren voor de HDD en DVD. Uiteraard heb ik ook het nieuwste type met 3 sata aansluitingen want we zijn weer een hele tijd verder dan wanneer dit onderwerp werd geplaatst. De HDD moet dus op de rechtse en de DVD op een van de 2 net naast de plek waar de DVD speler gemomteerd kan worden? Op 1 van die 2 staat DVD dus dat kan denk ik niet missen. Waar kan de 3e sata aansluiting voor gebruikt worden? (ik neem aan de andere van de 2 die naast elkaar zitten?)
tajvdz Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 je kan ieder merk er instoppen toch? op sites van leveranciers Dreambox wordt vooral Sony aangeraden maar ik heb een paar winkels gebeld die hebben alleen maar Samsung. Moet geen probleem zijn toch? Weet iemand waar de 3e sata aansluiting voor gebruikt kan worden?
wortellica Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Ik heb hier ook een slimline Samsung erin, werkt perfect.
tajvdz Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 nou ik heb hier toch wat problemen maar ik denk dat dat sofware / image gerelateerd is. Ik had de originele Dream image er nog opstaan straks en heb toen harddisk en dvd ingebouwd. Ik heb er toen een dvd ingestopt en kreeg geen beeld. Ik kreeg wel een reactie want er kwam automatisch een melding dat er een schijf in zat. Toen heb ik een cd geprobeerd en dat ging prima. Ik dacht nou laar maar want technisch werkt het en ik moet er toch een andere image opzetten. Ik heb nu OpenPli 2.0 Beta er opstaan. Ten eerste stond in het hoofd menu geen DVD speler meer. Bij de geinstalleerde software stond ook geen dvd player meer. deze toegevoegd en toen stond er weer een DVD speler. Wat ik er ook instopt hij speelt nu bij Pli niets meer af en krijg ook geen reactie als ik een schijf in de dvd speler stop. Maar goed er gaan nog meer dingen mis en dan is dit wel het minst belangrijke want dat zat niet op de 7000. Laat ik eerst maar alles wat op de 7000 werkte aan de gang krijgen.. Maar als iemand ondertussen een tip heeft waarom het mis gaat...
wortellica Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Je moet wel eerst de dvd speler downloaden in de apllicaties, ik heb hier ook PLI erop en dat werkt perfect. (Sorry zag dat je dat al hebt gedaan)
Sigma Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Als je Newnigma2 er op zet wordt je DvD speler automatisch herkend. Dit verschild inderdaad per image. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
DeBeek Geplaatst: 28 mei 2011 Geplaatst: 28 mei 2011 Dat wordt hij in PLi ook, Je moet alleen even de DVD-Player installeren om een DVD af te kunnen spelen .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen