Ga naar inhoud

Welke dreambox nemen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na veel op de site te hebben gelezen.

Ben ik er achter gekomen, dat ik hier veel antwoorden zal krijgen tot betrekking van een dreambox kiezen. En het gebruik van een dreambox.

Nu wil ik dus een dreambox aanschaffen, maar wat is nou een goede dreambox dat ik moet halen. Het liefst een HD dreambox, en die natuurlijk veel kan ontvangen.

Voornamelijk Bosnische/Amerikaanse alle andere zenders zijn mooi meegenomen...

Daarnaast hebben we wel een schotel maar is ongeveer 80cm.

Nu weet ik niet of dat voldoende is.

+ Wat voor kop op je schotel heb je nodig, een speciale of wat om die dreambox tot zijn uiterst te gebruiken?

Alvast bedankt...

• Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76

Zelf denk ik dat de 500HD wel geschikt voor je is.

Toevallig kwam ik in de UK de Spiderbox 7000HD tegen met leuke specificaties, voor zo ongeveer de helft van de prijs (160 Pond) van een DM500HD:

Citaat:

The Spiderbox range of satellite receicvers have become the most sought after brand around Europe. The 7000 HD is PVR ready (via USB) HD and digital satellite receiver, with 1 card reader, Ethernet port and more!.

Features DiSEqC and USALS. Includes A+++GIFT and Service+.

WORKS AS CCCAM CLIENT AND EASY TO SETUP

EASY UPDATE BY USB STICK

FREE HDMI LEAD

FREE EURO 2-PIN TO 3-PIN ADAPTER PLUG FOR ALL UK CUSTOMERS

FREE UK DELIVERY

Features:

* Supports MPEG-2, MPEG-4, H.264 and fully DVB compliant
* Satellite receiver
* 1 Card slot
* DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2 & USALS
* Aspect ratio adjustment 4:3 (16/9 crop), 4:3 (16/9 letterbox), 16:9 (4/3 piller box)
* User friendly on screen graphics and operation
* Total 10,000 TV & Radio channels
* Multi-language audio and menu text support
* Favorite channel selections
* Parental Guide & rating control
* EPG (provider electronic programme guide) for on screen channel information
* On-screen display with 65,536 colour
* Blind scan (Power scan)
* Zoom function in pause
* Dolby Digital bitstream out through S/PDIF (optical)
* Selectable output for 1080i, 720p, 480p and 480i resolutions
* Multiple video outputs
* HDMI 1.1 and Scart
* USB 2.0 host for recording to external HDD, memory stick.
* Upgrade software and database through USB 2.0 or RS232 ports
* MP3 file playback by USB
* Recorded file play on PC
* Reservation recording by EPG
* Home streaming

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jeroensky

Specificaties Enigma 1 & 2 tuners:
5121121083_d573cbedb0_b.jpg
(other connections klopt niet, wat die van de DM8000 staan niet vermeld.)

DVB is aantal tuners
LNB passthru delen ze de kabel tussen 2 tuners (dus maar 1 nodig)
CI is common interface voor je kaartadapter
smartcard reader is een software kaartadapter wat beter is in veel opzichten als je meerdere tuners wil gebruiken
Geplaatst:

Om teleurstelling te voorkomen, moet je er wel rekening mee houden dat je de normale Amerikaanse zenders hier niet kunt ontvangen. Uitsluitend de paar speciaal op Europa gerichte zenders als ESPN America.

Ennuh het kost wat meer moeite en kennis om een Dreambox aan de praat te krijgen dan een 'normale' sateliet ontvanger.

DM8000 - Open Pli

Visiosat BiSat - 19.2E, 28.2E, 23.5E

Geplaatst:

Als ik zo lees, is de dreambox 800HD wat aan de sterkere kant.?

Betekend het ook dat die echt wat beter is.

Ik zie ook dat de 800 geen hdmi heeft.

Ik moet juist eentje met hdmi, betekend dus dat de 800HD uitvalt?

Nja de kennis over meer koppen op de satelliet kom ik dus via bovenstaande link wel meer te weten...

Wat wel weer beter is bij de 800HD is, dat je bij die 2.5 harde schijf kan gebruiken. En die heb ik hier genoeg liggen...

Maar jullie raden me de 500HD...

Geplaatst:
Origineel bericht van: djbosanac

Ja. die heeft HDMI en een iets snellere processor. Ik heb hem nu sinds maart, is hier de eerste Dreambox en ik ben er zeer tevreden over. Maar een Dreambox is een ´hobbybox´, dus je zal wat meer moeite moeten doen om het werkend te krijgen zoals jij wil, maar dan heb je ook wat wink

Je zou nog kunnen kijken naar de Spiderbox 7000HD, vanwege de prijs, maar de online ondersteuning is bij een Dreambox vele malen groter dan voor een Spiderbox. De laatste is weer wel aan te sluiten via ethernet en heeft cccam ondersteuning.

De volgende Bosnische zenders zijn hier FTA te ontvangen:

http://www.lyngsat.com/freetv/Bosnia-and-Herzegovina.html
Geplaatst:

Oke dan weet ik, wat ik moet halen.

Alleen weten jullie een goede winkel waar ik zo'n dreambox500HD kan aanschaffen voor een leuk prijsje?

Geplaatst:
Als ik zo lees, is de dreambox 800HD wat aan de sterkere kant.?
Betekend het ook dat die echt wat beter is.

Ik zie ook dat de 800 geen hdmi heeft.
Ik moet juist eentje met hdmi, betekend dus dat de 800HD uitvalt?

Nja de kennis over meer koppen op de satelliet kom ik dus via bovenstaande link wel meer te weten...

Wat wel weer beter is bij de 800HD is, dat je bij die 2.5 harde schijf kan gebruiken. En die heb ik hier genoeg liggen...

De 800HD heeft een DVI aansluiting, met een standaard bijgeleverde kabel DVI->HDMI. Dus die kun je gewoon met HDMI aansluiten op de TV of receiver.

Echter de 500HD is goedkoper en sneller. En al kan hier geen harde schijf in, je kunt er wel een externe harde schijf op aansluiten (eSATA) of via het netwerk op een NAS opnemen.

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

Geplaatst:
Oke dan weet ik, wat ik moet halen.
Alleen weten jullie een goede winkel waar ik zo'n dreambox500HD kan aanschaffen voor een leuk prijsje?

Wij mogen hier geen reclame maken wink Maar de 500HD moet zo rond de 339 euro kosten. Als je een 'winkel' hebt gevonden welke veel goedkoper is, niet doen!

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dreamer AB
Als je een 'winkel' hebt gevonden welke veel goedkoper is, niet doen!

Misschien is een hardere waarschuwing op zijn plaats:

Er worden DM500HD´s aangeboden voor onder de 200 euro. Het gaat hierbij om namaak Dreamboxen, zien er nagenoeg hetzelfde uit, doen ook hetzelfde, maar je hebt er geen enkele garantie op. Niemand zal je ook willen helpen als er een probleem is, simpelweg omdat je illegaal bezig bent.
Geplaatst:

Ik zie alleen niet, wat ik qua usb aansluitingen op beide dreamboxen kan aansluiten..

Qua prijs, waarom is de 800HD circa €100,- duurder dan de 500HD.

Terwijl als ik zo lees, de 500HD beter is?

Puur omdat het een nieuwer toestel is?

Geplaatst:
Ik zie alleen niet, wat ik qua usb aansluitingen op beide dreamboxen kan aansluiten..

Qua prijs, waarom is de 800HD circa €100,- duurder dan de 500HD.
Terwijl als ik zo lees, de 500HD beter is?

Puur omdat het een nieuwer toestel is?

De 800HD heeft twee USB host aansluitingen, daar kun je dus apparaten op aansluiten. De 500HD heeft een mini-USB aansluiting die voor zover ik weet niet als host te gebruiken is (dus geen apparaten zoals USB harddisk).

De 500HD is dus goedkoper door het ontberen van een USB host, LNB loop en RS232 aansluitingen. Ook kan in de 500HD dus geen harddisk ingebouwd worden (enkel eSATA extern). En het feit dat de 500HD nieuwer is kan door een verbeterd productieproces en andere chips de box inderdaad ook wat goedkoper maken.

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

• Beheerder
Geplaatst:

Een 500HD heeft ook geen display, geen (e-)SATA aanluiting en geen verwisselbare tuner. Dat zijn andere belangrijke verschillen die uiteraard de DM800HD ook duurder maken.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.