Ga naar inhoud

Welke dreambox nemen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
Een 500HD heeft ook geen display, geen (e-)SATA aanluiting en geen verwisselbare tuner. Dat zijn andere belangrijke verschillen die uiteraard de DM800HD ook duurder maken.

Mvg,

Michel

Inderdaad, de 500HD heeft ook geen display en verwisselbare tuner. Maar zeker wel een eSATA aansluiting.

Over dat display van de 800HD; die zou ik persoonlijk niet missen. Tenzij je er vlak voor gaat liggen is dat display zo klein dat het niet afleesbaar is.

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

• Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik vind het display van de 800 een + tov de 500, omdat het voor mij groot genoeg is o.a om het ip nummer af te lezen indien nodig en om bv wat radiozenders te zappen zonder de tv aan te hoeven zetten

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Uhm

Nadelen van de 500HD dus

- Geen Display

- Verwisselbare tuner

- Geen optie voor een 2.5 hd aansluiting (Maar wel mogelijk gewoon extra hd's via mini usb aan te lsuiten?

- Geen LNB loop aansluiting

- Geen RS323 aansluiting

Op zich veel ontbrekende (denk wel belangrijke zaken)?

Als ik zo dit lees, is de 800HD gewoon veel beter of wat?

Want de bovenste genoemde dingen, heb je dat ook echt dagelijks nodig? Moet je een NAS systeem aansluiten?

Hopelijk wat meer informatie, nu het er op echt aankomt om zo'n ding aan te schaffen. En ik nog niet veel weet...

Geplaatst:

Deze opgesomde mogelijk nadelen staan TV kijken niet in de weg !

Of de zaken belangrijk genoeg zijn is aan jou.

Het opnemen op een nas is mogelijk.

Je zult de boel dmv 'mounting' met elkaar in verbinding brengen. Hier op het forum kun je daar meer over vinden.

ET8000

Geplaatst:
Origineel bericht van: djbosanac
Uhm

nu het er op echt aankomt om zo'n ding aan te schaffen.

hoezo nu?

lees gewoon eens wat meer over de types en modellen
het zal je verbazen / ook wat de dm zonder hdd / usb / rs232 kan

overigens 't forum is wel een bron van kennis en ervaring, maar beslissen doe JIJ en je vragen zijn (hoe veel we nu er ook over schrijven) straks als je er een hebt pas aan de orde
met alle dm's kun je werken, maar wie koopt nu een ouder type nieuw?
wetende dat de dm800se eraan komt en de dm500hd de jongste telg is.

Pabadam

Yonderboi

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dreamer AB

De 800HD heeft twee USB host aansluitingen, daar kun je dus apparaten op aansluiten. De 500HD heeft een mini-USB aansluiting die voor zover ik weet niet als host te gebruiken is (dus geen apparaten zoals USB harddisk).

De 500HD is dus goedkoper door het ontberen van een USB host, LNB loop en RS232 aansluitingen. Ook kan in de 500HD dus geen harddisk ingebouwd worden (enkel eSATA extern). En het feit dat de 500HD nieuwer is kan door een verbeterd productieproces en andere chips de box inderdaad ook wat goedkoper maken.

@Dreamer AB,

Klopt wel en niet.

Met Dream Elite BH DM500HD USB Multiboot kun je met de door dat team beschreven USB modificatie de USB poort van je 500HD volledig gebruiken, maar dan ben je wel je garantie kwijt. De mod stelt niet veel voor, is een werkje van 15 minuten als je de goede kabel hebt. ICM met een active Hub kun je je geheugen uitbreiden, een USB DVB-T tuner aansluiten en een Wlan module. Maar het is dus wel mogelijk voor de echte die-hards..

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Geplaatst:

Ja ik begin er pas aan.

Ik ben niet zo bekend met sataliet ervaringen etc.

Qua overige zaken zoals pc's enz dat is weer mijn sterke kant.

Dus vandaar dat ik het vraag.

Nu hoor ik ook dus dat er een Dreambox 800HDse aan zit te komen.

Van alle nadeleln, maakt de se weer alles goed of wat?

Want dan wacht ik wel gewoon eventjes nog..

Geplaatst:

ze brengen niet voor niets specifieke modellen op de markt.

en die passen wel of niet in je behoefte.

als je een pc-netwerk pre hebt is de 500 met een mount naar pc of NAS een prachtig ding.

al die data blijft namelijk niet enkel op die ingebouwde hdd van dm800 ( EXT3 ) in de multimedia omgeving (vaak windows ntfs)

ciao

Pabadam

Yonderboi

Geplaatst:

Toevallig dat ik deze afgelopen weekend in Köln te koop zag, hij is leverbaar over 3 weken daar voor een whopping €499,00.

Tja dan vallen je schoenen dus uit.

Hier de specs dan:

Dreambox DM 800 HD se

> 400 MHz Processor

> Linux OS

> HDTV

> MPEG-2 / H.264 hardware decoding

> 10/100 MBit compatible Ethernet Interface

> HDMI

> DVB-S2 Tuner, optional DVB-C or DVB-T, Plug&Play

> 2 x Smartcard-Reader

Dreambox DM800 HD se

brilliiant OLED Display (color)

64 MByte Flash, 256 MByte

2x USB 2.0

Service Mini-USB

1x Scart (RGB, FBAS or S-Video

HDMI

S/PDIF Interface for digital bit stream out (AC-3

SATA - prepared for internal SATA HDD 2.5"

eSata

analog modem

unlimited channel lists for TV/Radio

Channel-Change time <1 second

automatic service scan

directly bouquet-lists

EPG (electronic bouquet-lists

DiseqC 1.0, 1.1, 1.2, USALS

OSD in many languages and skin-support

Videotext Decoder

12V external power supply

Het lijkt wel dat Dream om namaak schreeuwt. Vroegen ze nu eens €250,00 voor deze box, dan was deze het best wel waard en hadden ze een hit. Ik snap dit dus echt niet.

Ik weet niet waarom je de keuze beperkt tot 500Hd of 800HD, ik blijf erbij dat het beste alternatief voor die boxen de VU+ Duo is, die zelfs al een twin tuner heeft, wat voor een beginner overkill is, maar als je één jaar verder bent ben je blij dat je hem hebt.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Geplaatst:

Als ik moest kiezen tussen de 500HD en de 800HD koos ik voor de VU+ Duo....... :D

De 500HD heeft geen inbouwmogelijkheid van een HDD, is wel een gemis, en de 800HD en zeker de 800HD SE zijn veel te duur, zeker vergeleken met de VU+ Duo, hiermee heb je ook nog eens meer box voor je geld.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Tja, grappig is dat, in Spanje zit ook Europas grootste nepbox verdeler en geloof me maar dat die niet stilzitten.

Dit noem ik eens een eigen graf delven met zo een prijsbeleid...

Maar in Duitsland vieren ze geen Sinterklaas en moeten ze het van de Kerst hebben. En grote kans dat DMM weer niet kan leveren. Ik zou geen maand meer wachten en de oude 800hd is inderdaad passé.

Geplaatst:

tja daar ontlok je me iets.

heb een kamaraad die 3 jaar terug, mijn dm7020 gezien hebbende, absoluut ook zo een wilde.

wegens al die mogelijkheden van de dm7020 (toen enigma1 top)

hij heeft wellicht nog nooit een opgenomen film bekeken... wegens werk, huis, familie etc.

hem had ook die dm500+ (TOEN) genoeg gedaan.

maar ik ben wel blij met de VU

en alles wat die nu kan zal de dm7020HD straks ook kunnen

maar 't is een statussymbool een dream te hebben staan. (denk ik)

ciao

Pabadam

Yonderboi

Geplaatst:

Nu hoor ik dus ook iets met een VU+ reciever?

Is dat nu ook een solide apparaat?

Aangezien ik er niet veel over kan vinden op het web onder zoek.

Uhm nu hoor ik ook cardsharing?

Ik wil met niemand sharen, wat houd die sharing in?

Geplaatst:

je vraagt mij...?

maar sharing binnenshuis is wel prettig wegens het aantal abonnementen dat je kunt besparen voor de receiver van de kinderkamer / slaapkamer / PC pci-dvb-s(2) kaart

daar kom je nog wel achter en is zeker geen relevant voor of nadeel bij dreamboxen en/of andere enigma2 boxen als VU+

maar hier navragen over VU+ in een dreambox subforum is zelfmoord.

ciao

Pabadam

Yonderboi

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.