Henksat Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Origineel bericht van: djbosanac Uhm nu hoor ik ook cardsharing? Ik wil met niemand sharen, wat houd die sharing in? WAN sharing mag hier niet besproken worden, maar als je met niemand wil sharen ook niet aan de orde. Is dat die van die NUON reclame? Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Dreamer AB Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Origineel bericht van: djbosanac Uhm Nadelen van de 500HD dus - Geen Display - Verwisselbare tuner - Geen optie voor een 2.5 hd aansluiting (Maar wel mogelijk gewoon extra hd's via mini usb aan te lsuiten? - Geen LNB loop aansluiting - Geen RS323 aansluiting Op zich veel ontbrekende (denk wel belangrijke zaken)? Als ik zo dit lees, is de 800HD gewoon veel beter of wat? Want de bovenste genoemde dingen, heb je dat ook echt dagelijks nodig? Moet je een NAS systeem aansluiten? Hopelijk wat meer informatie, nu het er op echt aankomt om zo'n ding aan te schaffen. En ik nog niet veel weet... Display is dus persoonlijk. Voor radio luisteren zonder tv aan kan ik me nog wat bij voorstellen, maar om het ip-adres af te lezen Verwisselbare tuner; als ie kapot gaat of als je later een DVB-C tuner erin wil zetten, maar anders niet nodig. Die LNB loop ben je vast niet nodig. En de RS232 is alleen handig als je box niet meer reageert op het netwerk (en daar heb je op de 500HD de mini-USB nog voor). Externe harde schijf dus via eSATA en niet via de mini-USB. Ik denk dat de hardware modificatie niet wat voor jou is. Ik heb zelf de 800HD, maar ik zou gewoon voor de 500HD gaan. DM 500+ DM 800 HD PVR DM 7000-S (voorheen) Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB
Dreamer AB Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Origineel bericht van: djbosanac Nu hoor ik dus ook iets met een VU+ reciever? Is dat nu ook een solide apparaat? Aangezien ik er niet veel over kan vinden op het web onder zoek. Uhm nu hoor ik ook cardsharing? Ik wil met niemand sharen, wat houd die sharing in? Zelf geen ervaring met VU+ Duo, maar je leest er op dit forum genoeg positieve dingen over. Draait net als op de 500HD en 800HD Enigma2 op. Voor de rest; twee tuners, drie keer USB, interne harddisk aansluiting etc. voor een prijs die tussen de 500HD en 800HD ligt, ongeveer 399 euro. Cardsharing kan met alle genoemde apparaten. Je kunt dan thuis meerdere van deze apparaten (beneden, slaapkamer etc.) laten werken op één kaart. Succes! DM 500+ DM 800 HD PVR DM 7000-S (voorheen) Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB
Dutchsat Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Als eerste : maar qua 500HD en 80HD is nu veel gezegd. Tot slot dan: ga dan naar het VU+ forum voor meer info. Er is al veel gezegd over Enigma2 hier, en over de VU+ hardware valt veel te melden, maar die is bijna geheel probleemloos. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Tonskidutch Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 dreigt off topic te raken. zoek verder en lees meer dan past de schoen die hem aantrekt (johan) Pabadam Yonderboi
Dreamer AB Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 P.S. Misschien ook niet overbodig om te melden; de 800HD kan geen .mkv's afspelen, terwijl de 500HD en VU+ dat wel doen. DM 500+ DM 800 HD PVR DM 7000-S (voorheen) Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB
maximus288 Geplaatst: 9 november 2010 Geplaatst: 9 november 2010 een box met 2 tuners is ook wel fijn anders kun je niet opnemen en kijken naar een andere zender tegelijk. [tenzij op de zelvde transponder] maarja dan heb je ook een twin lnb nodig. VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird
Gast MiLo Geplaatst: 9 november 2010 Geplaatst: 9 november 2010 Nu met de HD zenders is dat wel bijna een must. De SD zenders kon je met een doorlus allemaal bereiken. Maar ook zonder twin is een tweede tuner al behoorlijk nuttig - het vergroot de kans op gelijktijdige opnames al aanzienlijk.
Gast Geplaatst: 9 november 2010 Geplaatst: 9 november 2010 Ik denk dat TS zich eerst moet gaan afvragen wat hij eigenlijk verwacht van een nieuwe ontvanger en dan pas moet kijken naar welke ontvanger daarbij past. Belangrijkste vraag is dan eigenlijk: wil hij de ene zender opnemen, terwijl een ander aan het kijken is en heeft hij daar de meerkosten voor over?
Aanbevolen berichten