Haroldheroism Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Hallo, sinds een paar weken heb ik een AZBOX premium plus ontvanger aangesloten via een HDMI kabel naar mijn philips 5405 LCD TV. Het geluid van deze TV is slecht te noemen, vandaar heb ik een philps DVD/home cinema setje gekocht. Ik kan dit volgens mij op 2 manieren aansluiten: 1. Via de digital-audio-out van de TV of 2. Via de stereo geluid uitgang (rood wit)van de AZBOX. Welke manier wordt door jullie aanbevolen ?
winwiz Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Ik denk dat digital out van de tv het makkelijkst werkt. Mocht er in 5.1 worden uitgezonden heb je grote kans dat dit ook nog werkt. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Haroldheroism Geplaatst: 8 november 2010 Auteur Geplaatst: 8 november 2010 Het homecinema setje zit trouwens al via een HDMI kabel aan de TV. Is dit niet voldoende om ook het geluid van de TV over het setje te laten spelen ?
winwiz Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Origineel bericht van: Haroldheroism Het homecinema setje zit trouwens al via een HDMI kabel aan de TV. Is dit niet voldoende om ook het geluid van de TV over het setje te laten spelen ? Dat werkt alleen bij HDMI 1.4, maar heeft je setje dan geen HDMI ingang? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
satencom Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 ik zou voor spdif gaan weet niet of je deze ook op de home cinema hebt Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Tonskidutch Geplaatst: 9 november 2010 Geplaatst: 9 november 2010 Haroldheroism, Citaat: vandaar heb ik een philps DVD/home cinema setje gekocht soms helpt het meer om dan ook maar gelijk model en type te noemen in je vraag want dan weten de helpers wat die cinema set kan (en welke aansluitingen die heeft) en dan weten derden die de draad lezen ook waar ze op moeten letten bij aankoop na aanleiding van jou ervaring en de geleverde hulp veel van de setjes hebben een beperkte hoeveelheid aansluitingen maar belangrijk is dat ze beeld en geluid via hdmi doorsluizen naar tv sat receiver > cinema set > tv is de mooiste oplossing om het volle genot te krijgen van beeld en geluid in dolby digitaal dat betekend dat uitgangen en ingangen op de desbetreffende toestellen aanwezig moeten zijn. (sat receiver > cinema set > tv) = (hdmi out > hdmi in + hdmi out > hdmi in) ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Robertus Geplaatst: 2 december 2010 Geplaatst: 2 december 2010 Satencom heeft gelijk als er spdif ingang op je setje zit. Dan wel de audio instellingen in het menu op RAW zetten en je set alles zelf laten regelen. Net als Tonskidutch, graag type etc. bij vermelden, dat maakt de vraag een stuk duidelijker ;-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen