bbuswier Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Hallo, is het mogelijk om een kinderslot te zetten op een map of op opnames? Ik weet dat het op een zender kan, maar bij mijn vorige ontvangers kon dat ook op opnames.
bbuswier Geplaatst: 14 november 2010 Auteur Geplaatst: 14 november 2010 Hallo, is er niemand die hier een antwoord op weet?
Softmatic Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 Je zou de rechten van de directory waarin je de bewuste bestanden hebt staan kunnen veranderen. bijvoorbeeld: chmod -R -r directorynaam (Om de directory en alle bestanden en directories daarin onleesbaar te maken) chmod -R +r directorynaam (Om alles weer leesbaar te maken) Met dit als basis kun je natuurlijk aan het 'knutselen' gaan. Handig kan zijn om 2 scriptjes te maken die je op je pc zet. Icoontje op je desktop en dan klikken op het 'zichtbaar' of 'onzichtbaar' scriptje. Je kunt ook aan meer vergevorderde scriptjes denken. Je kunt een scriptje maken en dat (via crontab) op een bepaalde tijd automatisch laten uitvoeren op je dreambox/vu. Je kunt dan afhankelijk van de tijd een directory leesbaar of onleesbaar maken. Affijn... er zijn veel mogelijkheden.
bbuswier Geplaatst: 19 november 2010 Auteur Geplaatst: 19 november 2010 Dank je voor het antwoord. Wel een erg onhandige manier. Zou mooi zijn als je gewoon opnames kunt vergrendelen. Is wel zo handig
Softmatic Geplaatst: 21 november 2010 Geplaatst: 21 november 2010 Het is makkelijk om alle betreffende opnames in één directory te zetten. En met één simpel commando vanaf je pc/laptop/gsm 'vergrendel' of 'ontgrendel' je alles. Lijkt me goed te doen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen