renzie Geplaatst: 9 november 2010 Geplaatst: 9 november 2010 ik wil twee dm8000's, voorzien van Openpli, met elkaar mounten zodat ik over en weer kan kijken op de harde schijven van de boxen. ik gebruik daar de standaard configuratie mogelijkheden van Openpli voor, maar het is mij ondanks vele pogingen nog steeds niet gelukt. Eerst heb ik via het menu Netwerk/netwerkbrowser mijn netwerk gescand, op het overzicht welke dan verschijnt ben ik op de box waar ik mee wil mounten gaan staan (192.168.1.6) OK gedrukt en de host een gebruikersnaam en wachtwoord gegeven(root/dreambox) . Er komen onder het ip adres dan twee cifs mappen; configfiles en harddisk in beeld. ik ga dan staan op de harddiskfolder met OK klikken kom ik in de verbindingdseditor. daar heb ik staan bij actief: activeren, bij lokaalgedeelde map: Harddisk@DM8000 bij type verbinding : Cifs share, bij server ip: 192.168.1.6, bij server share :hdd/movie, bij gebruik schijf als vervanging : nee, bij verbindingdopties: rw bij gebruiksernaam : root en bij wachtwoord: dreambox als ik dan op OK druk dan geeft hij aan dat hij een verbinding aan het opzetten is maar deze tekst blijft permanent in beeld en krijg ik ook niet meer weg. je moet dan de box herstarten. wat staat er bij mij niet goed in wat mogelijk de reden is waarom hij niet wil mounten? (ps ik weet niet hoe een screencapture te maken) renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
vGnp Geplaatst: 9 november 2010 Geplaatst: 9 november 2010 Origineel bericht van: renzie (ps ik weet niet hoe een screencapture te maken) Druk eens op jouw toetsenbord op de PrintScreen knop, en doe dan plakken in Paint. Desnoods snij je dan wat je wilt er even uit en plakt dat in een nieuwe afbeelding. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Satdorus Geplaatst: 9 november 2010 Geplaatst: 9 november 2010 Ik weet niet of in OpenPLi standaard de samba server wordt geinstalleerd en aan staat. Anders moet je die nog downloaden via de downloads. Na de download installeert hij zichzelf. Denk dat het dan wel zal werken.
Gerard 76 Geplaatst: 9 november 2010 Geplaatst: 9 november 2010 Werkt het niet gewoon met de NFS server?
renzie Geplaatst: 9 november 2010 Auteur Geplaatst: 9 november 2010 Origineel bericht van: Satdorus Ik weet niet of in OpenPLi standaard de samba server wordt geinstalleerd en aan staat. Anders moet je die nog downloaden via de downloads. Na de download installeert hij zichzelf. Denk dat het dan wel zal werken. Openpli heeft standaard samba. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
renzie Geplaatst: 9 november 2010 Auteur Geplaatst: 9 november 2010 is mij via nfs server ook niet gelukt. kloppen mijn overige instellingen wel? renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Gast MiLo Geplaatst: 9 november 2010 Geplaatst: 9 november 2010 Server share enzo klopt volgens mij niet, daar had gewoon "harddisk" moeten staan, en geen ":hdd/movie" ofzo. Je hebt zelf daar niets aan veranderd? Na kiezen uit de browser moet alles al meteen kant en klaar zijn. Naam/wachtwoord zijn niet nodig, maar als je iets invult zeurt hij er niet meer om.
renzie Geplaatst: 9 november 2010 Auteur Geplaatst: 9 november 2010 Origineel bericht van: MiLo Server share enzo klopt volgens mij niet, daar had gewoon "harddisk" moeten staan, en geen ":hdd/movie" ofzo. Je hebt zelf daar niets aan veranderd? Na kiezen uit de browser moet alles al meteen kant en klaar zijn. Naam/wachtwoord zijn niet nodig, maar als je iets invult zeurt hij er niet meer om. Thx Milo. ik heb het aangepast naar Harddisk en het werkt nu met cifs. ik kan nu via de PVR knop op de AB en dan de gele knop de lokatie veranderen en kiezen voor harddiskdm8000 welke de harde schijf is van de andere 8000 is. Kan ik op dezelfde manier ook met een Nas op Cifs mounten? renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
mobieltje Geplaatst: 9 november 2010 Geplaatst: 9 november 2010 Mounten van twee DM8000 met een Harddisk. Plaats in beide boxen een bestand automounts.xml in /etc/enigma2 Zie bijlage. De beide automounts.xml bestanden moet je nog wel even aanpassen met de juiste Ipnummers van je boxen. Het aanpassen van de files kan je doen met DCC. Het bestand in Box 1 krijgt het IPnummer van Box 2 Het bestand in Box 2 krijgt het IPnummer van Box 1 Geef beide boxen een reboot. Succes. Grts.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen