Ga naar inhoud


politie auto rijdt door rood zonder dat iets is .


1pm

Aanbevolen berichten

  • Beheerder
Origineel bericht van: p2040
Kan het nog gekker.
Kennis (zelf agent) van mij woont op de hoek van een druk kruispunt in Amsterdam. Zit voor het raam en ziet een politie auto die door het rode stoplicht rijdt een aanrijding veroorzaken. Op het moment na de klap gaat het zwaailicht van de politie auto aan. De kennis gaat naar beneden en bekijkt de situatie, hij ziet de bestuurder van de politie auto naar de aangereden wagen lopen en hoort dat de diender tegen de bestuurder zegt "zag u het zwaailicht niet aanstaan?". Waarop mijn kennis zegt "dat had je niet aan, dat heb je zo juist aangezet. De agent zegt dan "waar bemoeit u zich mee" nou zegt mijn kennis "waar ik me mee bemoei is dat ik een collega van je ben en tegen de bestuurder zegt hij als u hier problemen mee krijgt getuig ik voor u".

v.g p2040


Er precies daar moet dus keihard mee om worden gegaan. Als wij dat doen is het erg, maar als een agent zo'n streek uithaalt is het reden voor ontslag en een strafblad wegens oplichting of zoiets.

Wij burgers moeten 100% kunnen vertrouwen op de sterke arm van de wet.
Laat nu net mijn vertrouwen vanwege dit soort grappen die ik zelf ook heb meegemaakt, echt helemaal weg zijn en zo gaat het voor een zeer groot deel van de andere Nederlanders ook.

Wie daar schuld aan is? Ik denk dat dit geen verdere uitleg behoeft.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: The Librarian
Citaat:
bevoegdheden, ontleend aan deze vrijstelling, mogen slechts worden uitgeoefend voor zover dit voor de uitvoering van de opgedragen taak noodzakelijk is.


Dus niet voor koffie of winkelbezoekjes

Als het "geen zuivere koffie" is dan mag het dus weer wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In België kan je je tot comite P richten. Zij controleren de "goede" werking van de politie. Hoe meer bewijs en getuigen je hebt, hoe moeilijker het wordt om alles onder de mat te vegen.

Groeten,

Graafje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga er nu eens niet altijd van uit dat er opzet in het spel is.

Politieagenten zijn geen heiligen, dat zal je mij niet horen zeggen, maar we zijn in NL wel een stelletje zeurkousen. Als we ook al maar even vermoeden dat we ergens door iemand ook maar even iets te kort gedaan zijn, of ons tekort gedaan voelen dan hangen we al bovenin de gordijnen en zijn we direct helemaal over ons theewater.

Het gebeurt met regelmaat van de klok dat een surveillerend team een melding krijgt waar ze op aanrijden. Om diverse redenen vaak zonder toeters en bellen. En ja, dan gaan ze wel eens te hard, door rood, of zelfs over de stoep. En dan na alle toeren die de chaffeur heeft uitgehaald en bijna ter plekke krijgen ze ineens de melding "vals alarm". En dan blijven ze dus "ineens" wel achter die vrachtwagen hangen, of doen ze even een bakkie omdat er niets aan de hand is.

En dan vliegt er iemand met een te kort lontje weer in de gordijnen. Nogmaals, er zitten vaak meer kanten aan een verhaal.

 

Tot besluit mijn gouden regels:

-Een beetje vent wordt geen agent.

-Die pet past mij helemaal niet.

-als je te stom bent een normaal beroep uit te oefenen wordt je agent of ga je in het leger.

 

Zo, de nodige mensen kunnen weer over hun theewater om bovenstaande opmerkingen smile

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie

Tot besluit mijn gouden regels:
-Een beetje vent wordt geen agent.
Wat wordt hij dan, een crimineel?
-Die pet past mij helemaal niet.
Dus jij grijpt ook niet in, als je ziet dat er een oud vrouwtje wordt overvallen. Dat doen de meeste lafaarden
-als je te stom bent een normaal beroep uit te oefenen wordt je agent of ga je in het leger.
Of je gaat met een soldeerbout of een schroevendraaier liggen te prutsen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pearlpeter,

 

Kijk, daar gaat de eerste al over de kook smile

Da's nou wat ik bedoel met "kort lontje". Een in mijn ogen veel te heftige reactie op in dit geval mijn actie. Iets waar we in NL erg goed in zijn en wat niet altijd handig of noodzakelijk is. Je kan mijn "gouden regels" namelijk ook anders zien.

 

Citaat:
-Een beetje vent wordt geen agent.

Wat wordt hij dan, een crimineel?

 

Ik mag toch hopen dat iedereen die geen agent is niet direct als crimineel of potentieel crimineel zal worden gezien. Zeker niet door mensen werkzaam bij de sterke arm. Ik kom regelmatig in landen waar dit wel zo is, en dat zijn in mijn ogen allemaal landen waar een mensenleven weinig tot soms niets waard is en waar de sterke arm der wet meestal doet waar hij / zij zin in heeft. In tegenstelling tot NL waar regels regels zijn en waar gelukkig bijna iedereen zich aan houd. Ook "ome agent". Blijft het feit dat een beetje vent geen agent wordt smile

 

Citaat:
-Die pet past mij helemaal niet.

Dus jij grijpt ook niet in, als je ziet dat er een oud vrouwtje wordt overvallen. Dat doen de meeste lafaarden

 

Dat zal aan de situatie liggen of ik ingrijp of niet. En aan het feit of ik boos genoeg wordt van wat ik zie gebeuren. Een nogal overtrokken reactie trouwens om iemand die niet in zou grijpen direct een lafaard te noemen. Zou je wel eens in een penibele situatie terecht zijn gekomen dan weet je dat iedereen anders reageert, en dat weinig mensen ingrijpen of zelfs maar bereid zijn in te grijpen. De meeste mensen zijn bang voor hun eigen hachje.

Weer een "Prutsie" regel:

-De meeste mensen zien niets.

-Sommige mensen zien dingen gebeuren.

-Er zijn mensen die dingen laten gebeuren.

 

Citaat:
-als je te stom bent een normaal beroep uit te oefenen wordt je agent of ga je in het leger.

Of je gaat met een soldeerbout of een schroevendraaier liggen te prutsen.

 

Precies, zo is dat. smile

 

Als je trouwens goed zou lezen zou je begrijpen dat ik ome agent veel te soft vind. Te snel bang voor z'n eigen hachje. Te bang om klappen te krijgen. Eerst collega's erbij roepen en dan met z'n allen, dan wel. Maar alleen of met z'n tweeen, dan durven ze vaak bedroevend weinig.

Agenten die alleen maar surveilleren vanuit de relatief veilige omgeving van hun auto. Agenten die 's avonds een bepaalde wijk bijna niet meer indurven en al zeker niet uit hun auto durven te komen. Daarom een beetje vent en die pet..............

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

 

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dagelijks zoveel knurften in het verkeer dat die ene keer dat zo'n zuurstokkar iets doet wat niet mag er compleet bij in het niet valt.

 

Wel een hufter die ineens zijn zwaailicht aanzet als hij een aanrijding veroorzaakt.

 

Maar goed men zegt ook niet voor niets dat iemand net zo makkelijk liegt als een politiebeambte de eed aflegt...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pearlpeter
Origineel bericht van: prutsie

Tot besluit mijn gouden regels:
-Een beetje vent wordt geen agent.
Wat wordt hij dan, een crimineel?
-Die pet past mij helemaal niet.
Dus jij grijpt ook niet in, als je ziet dat er een oud vrouwtje wordt overvallen. Dat doen de meeste lafaarden
-als je te stom bent een normaal beroep uit te oefenen wordt je agent of ga je in het leger.
Of je gaat met een soldeerbout of een schroevendraaier liggen te prutsen.


nee zeker niet nooit ingrijpen een keer gedaan resultaat proces verbaal wegens mishandeling en 120 uur taakstraf,
dus ik bel de politie als ik dit zie, dat ze een uur later eens komen kijken is mijn probleem niet meer,
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
BOA staat boven/algehele onthefing van, binnen redelijkheid, de verkeersregels. Zij mogen doen wat ze willen. Met of zonder waarschuwingstekens.

Daarnaast heb jij een ID plicht, zij niet. Tenzij ze je aanhouden of ondervragen etc. Ze zijn niet verplicht zich aan een ieder te identificeren die er maar naar vraagt, dan zouden ze hier de hele dag mee bezig zijn.

Daarnaast, waar maak je je druk om... Wie zegt dat ze niet een oproep hadden, deze werd afgeblazen en ze vervolgens aan hun pauze konden beginnen en toen maar even bij de Gamma zijn binnengewipt.


Dat is absoluut niet waar.
Zelfs voor een achtervolging moet toestemming verleend worden en voor een rood stoplicht moet ook de politieagent netjes stoppen.

Een politieagent is ten allertijde verplicht om zijn legitimatie te tonen als iemand een klacht heeft.

Als laatste heeft hij gelijk dat hij zich druk maakt, de politieagent staat niet boven ons en hoort ten aller tijden het goede voorbeeld te geven.
En als ze wel een oproep binnen hadden gekregen dan hadden ze ook niet zonder bijzondere signalen door rood mogen rijden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1pm
Nou kenteken heb ik ook genoteerd hoor en gebeld naar politie ben er zelfs geweest hier in de buurt maar niks nada .

dus ik weet t voor de volgende keer doe niks meer is afgehandeld voor mij.

1pm


We hebben daar een klachten procedure voor en het formulier kan je op het plaatselijke buro ophalen.
Indien men niet meewerkt kan je hetzelfde formulier bij de landelijke ombudsman (gratis) bestellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
nee zeker niet nooit ingrijpen een keer gedaan resultaat proces verbaal wegens mishandeling en 120 uur taakstraf,

dus ik bel de politie als ik dit zie, dat ze een uur later eens komen kijken is mijn probleem niet meer,

 

Een paar jaar geleden een uur of vier vastgezeten op Schiphol bij de marechaussee. De "late" vlucht van Moskou naar A'dam genomen en die was vertraagd. Door de douane, bagage opgepikt in een compleet uitgestorven Schiphol. Op Plaza waar de kerstversiering overal al hing liepen 2 baldadige opgeschoten jongens met duidelijk een biertje te veel op van een jaar of 17 18 rond die de boel aan het vernielen waren. Bomen omtrekken, voetballen met de kerstballen, dat soort dingen.

Vriendelijk gevraagd aan de jongens of ze dat thuis ook deden. Kreeg direct een ongelofelijk grote bek terug en werd voor alles en nog wat uitgemaakt. Vriendelijk aan die jongens gevraagd of ze ooit iets van een opvoeding hadden gehad.

Daarop volgde diverse bedreigingen en werden de jongens erg opdringerig. Voordat ik klappen kreeg zelf een paar corrigerende tikken uitgedeeld. Op P3 bij het verlaten van de parkeerplaats gearresteerd door de marechaussee.

Resultaat, de rest van de nacht in een verhoorkamertje van de mannen in het blauw doorgebracht. Die jongens hadden een klacht ingediend.

Om een uur of 6 weer vrijgelaten, toch een uur of 4 vast gezeten.......

Ook ik bedenk me de volgende keer dus wel twee keer voordat ik ergens wat van zal zeggen of ergens op reageer. Ook ik kreeg een proces verbaal mee, poging tot mishandeling. Gelukkig nooit meer wat van gehoord, ik heb voor mijn werk een bewijs van goed gedrag nodig. En dat ga ik voor een vernieling dus niet meer riskeren.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik ook zoiets meegemaakt, een jaar of 25 geleden.

En ik mocht zelfs van de rechter gratis 1 week op vakantie op staats kosten.

 

Maar het meisje dat ik hielp, is nu inmiddels getrouwd, en moeder van 2 mooie kinderen.

En die is me nog steeds dankbaar.

Ook de agent die mij toen arresteerde, verontschuldigde zich dat hij mij moest vastnemen, omdat de wet het zo voorschreef.

Maar gaf mij wel een pluim, dat ik de dader van een poging tot verkrachting onder bedreiging met een mes te pakken had genomen.

 

Ja het was even slikken, dat de wet zo werkt.

Maar als ik weer tegenover zo een situatie zou komen te staan, zou ik denk ik weer hetzelfde doen.

Ook al kost het een weekje van mijn vrije tijd of langer.

 

Want ik moet er niet aan denken, dat zo een ploert je eigen kind of kleinkind te pakken neemt, en voor het leven verminkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Clarke
Dat is absoluut niet waar.
Zelfs voor een achtervolging moet toestemming verleend worden en voor een rood stoplicht moet ook de politieagent netjes stoppen.

Een politieagent is ten allertijde verplicht om zijn legitimatie te tonen als iemand een klacht heeft.

Als laatste heeft hij gelijk dat hij zich druk maakt, de politieagent staat niet boven ons en hoort ten aller tijden het goede voorbeeld te geven.
En als ze wel een oproep binnen hadden gekregen dan hadden ze ook niet zonder bijzondere signalen door rood mogen rijden.


Het is toch echt wel waar.

Origineel bericht van: Politie
Optische- en geluidssignalen
De vrijstelling staat los van het gebruik van optische- en geluidssignalen. Het voeren van optische- en geluidssignalen maken het politievoertuig tot een voorrangsvoertuig en weggebruikers dienen dan dit voertuig, onder alle omstandigheden, vrije doorgang te verlenen. Bij het gebruik van zwaailicht en sirene is het politievoertuig over het algemeen, in opdracht van de meldkamer, onderweg naar een levensbedreigende situatie waarbij elke seconde telt. Of er is sprake van een andere situatie die snel handelen vereist. De agenten schatten dan zelf in of het gebruik van deze signalen noodzakelijk is.


Een agent is absoluut niet verplicht zichzelf te legitimeren wanneer jij ernaar vraagt. Dit is slechts een instructie, geen wet. Als burger daar in tegen ben je wel verplicht je te identificeren. Ga maar je best doen een agent in de problemen te brengen omdat hij zich niet legitimeert, geen wet dus niet verplicht.

En je laatste punt is inmiddels ook bewezen niet te kloppen. Elke agent mag zelf bepalen wat hij wel en niet doet in het verkeer naar gelang de situatie en binnen redelijkheid. (en natuurlijk zonder mensen in gevaar te brengen)

Als je nou eens heel simpel zou nadenken... hij ziet iemand een oud vrouwtje beroven van een tas, deze schiet er vandoor op een scooter en op dat moment gaat het stoplicht op rood... denk je nou echt dat hij moet wachten op toestemming?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ten aanzien van het legitimeren van een Agent.

 

Wanneer hij in uniform is, dient hij zich op verzoek te legitimeren.

 

Wanneer hij "in burger" is, moet hij zich ongevraagd legitimeren.

 

Dit is de theorie.

 

In de praktijk....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...