Vriendje Stokvis Geplaatst: 10 november 2010 Geplaatst: 10 november 2010 Hallo allemaal kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit moet doen bij een dreambox 800 HD, heb hier ook al via de zoek optie gekeken maar ik vond niet wat ik zoek mischien kijk ik er overheen dat zou kunnen Wie kan me helpen ????
the_knarf Geplaatst: 10 november 2010 Geplaatst: 10 november 2010 wat gaat er dan mis, kun je aangeven waar je blijft steken? GigaBlue QUAD plus 4XS2
Jean-Claude Geplaatst: 10 november 2010 Geplaatst: 10 november 2010 wedden dat het een NTFS geformateerde harde schijf is ? oplossing : formatteren in ext2/ext3 DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Vriendje Stokvis Geplaatst: 10 november 2010 Auteur Geplaatst: 10 november 2010 Hij is idd ntfs geformateerd ja maar ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Kan ik hem bijvoorbeeld meteen aansluiten op de dreambox en dan formateren ? Maar waar in het menu kan ik dat formateren vinden. Ik heb namelijk ook wel eens gelezen dat zo'n schijf eerst gemount moet worden, vandaar ook mijn stap voor stap vraag. Groeten Vriendje Stokvis
Jean-Claude Geplaatst: 10 november 2010 Geplaatst: 10 november 2010 ik meen dat de dreambox een HD aan de usb's automatisch detecteerd, maar bon, heb er verder ook geen ervaring mee, ik mount alles via het netwerk. anders aankoppelen & dreambox herstarten, dan wordt ie zeker gevonden. Formatteren gebeurt via het systeemmenu (zo even uit het hoofd : menu - instellingen - harde schijf - initialiseren en dan de juiste HD selekteren). de mount zou ook automatisch moeten gebeuren (maar zoals reeds gezegd heb ik er niet echt ervaring mee). DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
beukjes Geplaatst: 10 november 2010 Geplaatst: 10 november 2010 eerst de originele software van dreambox terugflashen op de dream, dan de externe harde schijf formateren via menu, systeem , harde schijf. Daarna de gewenste image weer flashen en klaar is kees. Heb hier zelf ook veel problemen mee gehad, maar bovenstaand is de manier. Suc6 Groet Beukjes Humax Icord 320 GB, triax 78 cm astra & hotbird Diablo & t-rex T90 , DB8000, veel geduld
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen