Ga naar inhoud


4 LNB's op 78cm TRIAX + SG 2100A rotor met 88cm combinatie


Passie101

Aanbevolen berichten

 

Wat ik graag zou willen is het volgende maar hoe kan ik dit het beste aanpakken en wat heb ik nodig.

 

Ik heb nu een TRIAX 78cm schotel met met 4 LNB's daar naast zou ik graag nog een TRIAX 88 op een SG2100 rotor zetten.

Maar kan dat i.c.m. een Dreambox 500HD, welke switch kan ik dan het beste gebruiken en hoe kan ik dit het beste configureren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is te realiseren. Je kunt het gemakkelijkst gaan werken met een uncommitted diseqc switch met 8 of 10 input ( ingangen ).

 

Wat ook werkt, is een 2 in 1 uncommitted diseqc switch gecombineerd met een gewone diseqc switch 4 in 1.

 

In de diseqc configuratie moet je dan kiezen voor geavanceerd en kies voor de vaste LNB 's op de triax voor diseqc 1.1 en kies voor diseqc input de uncommitted inputs.

Voor alle voorkomende satelieten, die je in de zenderlijst hebt staan, kies dan voor diseqc 1.2 en je moet dit echt per sateliet in gaan stellen.

Wat erg belangrijk is, hoe je de boel buiten aansluit, zo moet je de diseqc instellingen ook in je dreambox instellen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...