rolandroland Geplaatst: 10 november 2010 Geplaatst: 10 november 2010 Ik heb SBS6 HD (Peter R. De Vries) opgenomen. Echter hij heeft niets geregistreerd. Bij andere zenders neemt hij wel op maar dan is het beeld (ook HD) gewoon zwart! Hoe kan dit? Het lijkt er op dat hij normale zenders (SD) wel opneemt! Verder neemt hij het TeleTekst signaal niet op )-:
David1980 Geplaatst: 10 november 2010 Geplaatst: 10 november 2010 Vertel eens wat meer. Wat voor lnb heb je, en hoe oud is die lnb. Heb je een draaibaar schotel, of een vaste schotel. Enz. Misschien kunnen we dan een paar tips geven. Met vriendelijke groet! UPC Horizon + Samsung EU55D8000
Moderator ceesv Geplaatst: 11 november 2010 Moderator Geplaatst: 11 november 2010 Gebruik je de interne kaartlezer of een CI module? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
rolandroland Geplaatst: 17 november 2010 Auteur Geplaatst: 17 november 2010 Geen idee was een kant en klare Rebox. De LNB? Ik ontvang deze zenders prima alleen met het opnemen gaat het dus mis. Het is een draaibare schotel maar hij draait keurig naar de gewenste positie toe als hij bijvoorbeeld SBS6 HD moet opnemen. Zelf ervaar ik weleens dat hij blijft hangen op "gecodeerde zender". Als je dan heen en weer zapt pakt hij hem alsnog. Als je een zender opneemt en dan staat op "gecodeerde zender" tja dan neemt hij dus kennelijk niets op. Het heeft naar mijn idee niets met mijn LNB te maken: Als ik live kijk werken de zenders prima alleen bij het opnemen gaat het mis.
Moderator ceesv Geplaatst: 17 november 2010 Moderator Geplaatst: 17 november 2010 Maar gebruik je nu de interne kaartlezer, of een CI module? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
David1980 Geplaatst: 18 november 2010 Geplaatst: 18 november 2010 Ik heb het idee dat het met de schotel niet goed gaat. (Wat voor LNB zit er op een duo) Eigenlijk heb je met een twin pvr niets aan een draaibare schotel. Of m.a.w. je hebt er meer last van, dan gemak. UPC Horizon + Samsung EU55D8000
Gast herre Geplaatst: 18 november 2010 Geplaatst: 18 november 2010 Origineel bericht van: rolandroland Bij andere zenders neemt hij wel op maar dan is het beeld (ook HD) gewoon zwart! Hoe kan dit? Het lijkt er op dat hij normale zenders (SD) wel opneemt! Als je wel SD en geen HD zenders opneemt kan het ook aan je verbinding Rebox >> HDD liggen, je kunt in het menu checken of je verbinding snel genoeg is om HD kwaliteit op te nemen. H
rolandroland Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Geplaatst: 21 november 2010 Wederom weer een poging gewaagd om in HD op te nemen. Deze keer ging het goed! Alleen hij heeft het niet goed opgenomen in Dolby Surround. Mijn versterker herkende het signaal wel als Dolby Surround maar alleen de 2 stereo kanalen waren te beluisteren!
Moderator ceesv Geplaatst: 22 november 2010 Moderator Geplaatst: 22 november 2010 Dit laatste zou ook zo uitgezonden kunnen zijn. Er zijn enkele tv zenders die het niet zo precies nemen met de Dolby Digitaal uitzendnorm. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
rolandroland Geplaatst: 24 november 2010 Auteur Geplaatst: 24 november 2010 Origineel bericht van: David1980 Ik heb het idee dat het met de schotel niet goed gaat.(Wat voor LNB zit er op een duo) Eigenlijk heb je met een twin pvr niets aan een draaibare schotel. Of m.a.w. je hebt er meer last van, dan gemak. Ik heb een draaibare schotel. Hoezo niet? Als je op 28 oost zit en 19 oost wilt opnemen gaat dat natuurlijk niet lukken. Maar dat weet ik. Meestal zit op toch op de 23.5 graden oost. Zenders die horizontaal zit en een ander verticaal gaat het ook al niet lukken.
Gast herre Geplaatst: 25 november 2010 Geplaatst: 25 november 2010 Origineel bericht van: rolandroland Zenders die horizontaal zit en een ander verticaal gaat het ook al niet lukken. Wel met Unicable LNB....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen