Ga naar inhoud

[DM7000] Overleden?

Aanbevolen berichten

Gast crazypat261
Geplaatst:

Ik heb een Dreambox 7000 van iemand overgenomen, daar was Geminin geinstaleerd, maar fout gegaan. De DB start op, maar blijft in het opstartschermpje hangen. Er zit geen hardeschijf in, dus daar kan het ook niet aan liggen. Nu heb ik alles (wat ik heb kunnen vinden op internet) geprobeerd:

1) de knopjes combinatie om te resetten, geen enkele verandering

2) flashen met een goede kabel, krijg contact maar flashen lukt niet

3) Via telnet, was een studie, geen reultaat

4) Cas2 interface met addon erop aangeschaft, krijgt contact, het orginele 128k bestandje wordt erin geladen, rond het ook netjes af, maar helaas kan er nog steeds helemaal niks mee.

De DB doet nog exact hetzelfde als toen ik hem over heb genomen. Dus gemini welke niet doorstart. Ben ten einde raad, wie helpt (ben woonachtig in Tilburg)?

Geplaatst:

Punt 2: flashen met een goede kabel, krijg contact maar flashen lukt niet

Wat probeer je te flashen dan? krijg je een foutmelding?

In dit soort situatie's is het het beste een z.g. erase image te laden en daarna een "normale" image.

Ron

Geplaatst:

hoop voor je dat je hem niet verziekt hebt na 2 berichten al met een cas progen hoop nu maar dat de bootloader het nog doet.

voor je zo iets begint vraag hier dan eens eerst wat uitleg.

er zijn er die je graag helpen.

probeer eerst met een serealkabel en progje dreamup en de orginele image af te halen bij dream multimedia en deze op je flash te schrijven zonder netwerk in te schakelen.

weet je niet goed aan te beginnen er staat op de site een goede beschrijving hoe je dit doet.

mvg swa

Geplaatst:

Heb toevallig vandeweek ook moeten flashen met dreamup. In eerste instantie ook steeds foutmeldingen. Ik kreeg wel contact, maar een paar seconden na het schrijven van de image kreeg ik een foutmelding "aborted bij user".

Hierop een lagere versie van dreamup gebruikt en dit ging wel goed.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Geplaatst:

citaat : Ben ten einde raad, wie helpt (ben woonachtig in Tilburg)?

als je er een ritje van 0ngeveer 20 min voor over hebt

wil ik je wel een keer helpen met je box

stuur maar een pm als je intresse hebt

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Gast crazypat261
Geplaatst:
Origineel bericht van: swa
hoop voor je dat je hem niet verziekt hebt na 2 berichten al met een cas progen hoop nu maar dat de bootloader het nog doet.
voor je zo iets begint vraag hier dan eens eerst wat uitleg.
er zijn er die je graag helpen.
probeer eerst met een serealkabel en progje dreamup en de orginele image af te halen bij dream multimedia en deze op je flash te schrijven zonder netwerk in te schakelen.
weet je niet goed aan te beginnen er staat op de site een goede beschrijving hoe je dit doet.
mvg swa

Ben er aardig bekend mee, al jaren sat gebruiker. Ben er een tijdje tussenuit geweest, geen regelmatige poster geweest:) Dreamup, diverse versies idd al geprobeerd. Kan zijn dat de vorige eigenaar hem al opm zeep heeft geholpen, maar ik blijf hoop houden.
Gast crazypat261
Geplaatst:
Origineel bericht van: metropar
citaat : Ben ten einde raad, wie helpt (ben woonachtig in Tilburg)?

als je er een ritje van 0ngeveer 20 min voor over hebt
wil ik je wel een keer helpen met je box
stuur maar een pm als je intresse hebt

gr metropar

Geweldig, dank je wel, zie PM.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen