Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Citaat:
Misschien wil dit ook wel bij andere ontvangers echter hier heb ik geen ervaring mee

Nou ja de Kathrein 552 en Hyundai broer kunnen ook gerippt worden.

Ik rip vanuit de Topfield met een speciaal tooltje. Er wordt een VOB of M2P file uitgelezen en deze kan dan direkt als DVD worden geschreven (bijv met MyDVD).

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Geplaatst:

Dat is pas interessant!

Ben zeker geïnteresseerd naar het resultaat.

Geplaatst:

Dat streamen via netwerk zie ik nog niet helemaal, maar moet natuurlijk wel kunnen. Gezien de dream-box linux bevat, moet het mogelijk zijn (wellicht al geinstalleerd) om samba of nfs (of zelfs appletalk) te installeren en dan kan je gewoon via je netwerk vanaf mac/win/lin/sol/? de harddisk benaderen. Klaar. Geen gezeur met harddisk los schroeven en verplaatsen als je weer eens een film hebt opgenomen.

Streamen wordt lastiger, maar moet toch zeker kunnen met een 100MB netwerk, welke protocollen ze hebben ingebakken in die droomdoos is natuurlijk nog niet helemaal duidelijk, maar in theorie moet het mogelijk zijn om een server/computer in je netwerk op de dreambox te 'mounten' via smbmount, moet smbfs wel in de kernel meegebakken zijn (of kan dit ook in user-mode ipv. kernel-mode?), anders is het wellicht mogelijk om een soort streaming server protocol te installeren op die dreambox (en is het wellicht mogelijk om met meerdere computers tegelijktijd naar het signaal te kijken). Nouja, de mogelijkheden zijn eigenlijk onbeperkt. ext2 (het meest gebruikte linux filesystem) is sowieso te benaderen vanuit win98 (zelf een keer gedaan), hoe het met xp ed. zit weet ik niet.

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Geplaatst:

Ik hou je op de hoogte, ik had problemen met de netwerkkaart in dat ding (kon blijkbaar geen grotere packets dan 1024B versturen in UDP) maar die problemen zijn nu opgelost met een nieuwe kaart, dus ik ga binnenkort (na mijn tentamens) weer lekker verder. Vooralsnog kan ik DVB en DivX'jes kijken en met afstandsbediening een beetje besturen (toch nog teveel het toetsenbord nodig). Nu nog even zorgen dat ik alles kan gaan streamen naar HD en naar DivX kan converteren. Als ik wat verder ben met dit project wil ik er ook een website over maken met wat meer informatie, software en foto's.

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen