Ga naar inhoud


Homecast 5101 CI USB inladen hd- en familiepakket


m.fokkinga

Aanbevolen berichten

De Homecast 5101 CI USB, die ik heb, is niet gecertificeerd door Canal Digitaal. Het Standaardpakket van CD kan ik er uitstekend op ontvangen.

 

Nu heb ik mijn abonnement bij CD uitgebreid tot het Familie/HDTV-pakket.

Ik wil nu de nieuwe zenders binnenhalen door een automatische scan, maar krijg de zenders van het familie- en het hd-pakket na herhaalde pogingen maar niet binnen.Ik heb een Aston-cam 2.23 en de nieuwste cd smartcard.

 

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry maar dat is niet waar. Ik heb ook de Homecast met Duitse firmware met Aston module en dat werkt perfect. Het is wel zo dat je veel handmatig moet invoeren en op z'n plek moet zetten in je favoriete lijst. Dus mocht je nog iets willen weten vraag het gerust het moet goed werken.

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Benelux uitvoering van de Homecast 5101 CI USB heeft een snelscan functie waarmee het totale pakket CanalDigitaal zenders geladen wordt.

De Duitse uitvoering van de Homecast 5101 CI USB heeft deze optie dus niet.

Vandaar je "probleem" volgens de officiële dealer om je nieuwe zenders te ontvangen.

 

Fijn dat je probleem opgelost is en dat je het even meld.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk een beetje off topic:

Ik heb problemen met de activatie van History HD en Eurosport HD op de Homecast CI ontvanger. Sinds de laatste aanpassingen van de kanaalinstellingen (ca 1 a 2 maand geleden) heb ik geen beeld meer. Op het Homecast forum geeft niemand thuis.

Vragen:

1: zijn er meer mensen met dit probleem?

2: kan ik Duitse firmware laden in mijn z.g. Nederlandse versie en kan ik zodoende dit euvel eventueel omzeilen?

 

Freeck

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier boven word over twee verschillende firmware versies gesproken.De Duitse en de CD versie werken bij het inscannen totaal verschillend. Bij de Duitse versie is het idd belangrijk alles goed in te invullen bij het aanmaken van een nieuwe transponder. Bij iets te weinig singaal op de HD zenders geeft dit makkelijk problemen. Had dit ook bij History HD.

 

Op het Nederlandse Homecast forum word je alleen fatsoenlijk te woord gestaan met een CD firmware versie, met de Duitse zien ze je liever niet !

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig dat ik antwoorden krijg op vragen die ik niet gesteld heb, nieuwe poging dan maar:

Vragen:

1: zijn er meer mensen met dit probleem? Ja dus....

2: kan ik Duitse firmware laden in mijn z.g. Nederlandse versie en kan ik zodoende dit euvel eventueel omzeilen?

(Zo ja, hoe dan?)

 

Freeck

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

De importeur van Homecast zal dit kunnen doen voor je, ik meen dat deze in Groningen zit maar deze hebben meer vestigingen in Nederland via Google kun je daar wel achter komen. Hou er wel rekening mee dat je een Aston ci module zult moeten gebruiken, de originele van CD werkt niet (meer) op de HD kanalen.

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...