Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
De vrouw van de Dominee in een heel klein dorp is in verwachting van het zevende kind en de dominee vraagt de Kerkraad om een loonsverhoging.
De Kerkraad bediscussieert of het wel kan, en hoeveel dan wel.
Om de Kerkraad over de streep te trekken staat de dominee op, vouwt zijn handen, en sluit zijn ogen...waarna hij zegt:
"Een baby is een geschenk van God en ieder geschenk van Hem moeten we aannemen".
Het is even stil en de leden kijken elkaar zo van "wat moeten we er mee"?
Waarop de stem van een oud vrouwtje achter uit de zaal komt...
"Als je maar weet", "Regen is ook een geschenk van God, maar als we er teveel van krijgen trekken we wel een regenjas aan."
  • Like 1
  • Haha 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Omar een Marokkaanse jongen van 12 zit in de laatste klas van de lagere school en wil graag Nederlander worden, dus hij naar zijn meester en vraagt aan hem: "Meester, ik wil zo graag Nederlander worden, wat moet ik doen?."
"Nou Omar, je bent nu eenmaal Marokkaan, dus ik denk niet dat dat mogelijk is, maar", zegt de meester, "als jij nou voor Nederlands en wiskunde minimaal een 9 haalt, dan ben je voor mij een Nederlander."
Dus Omar leren, studeren en na veel hard werken uiteindelijk... haalt 'ie dan voor wiskunde en Nederlands inderdaad een 9 op zijn rapport.
Vol trots laat hij dat de meester zien en zegt: "Nu ben ik een Nederlander, hé meester?"
"Ja hoor", zegt de meester, "voor mij ben je nu een Nederlander."

Vol trots gaat Omar naar zijn huis en laat zijn rapport aan zijn vader zien.
Zijn vader is erg trots, maar hoort tot zijn verbijstering dat Omar zegt: "Pa, de meester zegt dat ik nu Nederlander ben."
Waarop zijn vader hem een paar rake hoeken geeft en zegt: "Praat niet zo raar, je bent nog steeds een Marokkaan ."
Met een dik oog en een bloedlip gaat Omar naar zijn moeder, laat ook haar zijn rapport zien en zegt weer: "Mam, ik ben nu Nederlander."
Waarop ook zijn moeder hem een paar klappen geeft en zegt: "Ben je nu helemaal gek geworden, je bent gewoon een Marokkaan!".

Omar gaat woedend naar zijn kamer en denkt: IK BEN NOG GEEN 10 MINUTEN Nederlander en heb nu al ruzie met twee Marokkanen!!

• Haha 3

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen