Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 2


Bigfoot

Aanbevolen berichten

‘De huidige starre, seizoensindeling druist lijnrecht tegen de meteorologische werkelijkheid in’, schrijft het KNMI in een vandaag verschenen rapport.

Het meteorologisch instituut pleit daarom voor de invoering van flexseizoenen, waarbij het jaargetijde van dag tot dag,

zo nodig zelfs van uur tot uur kan worden aangepast aan het weerbeeld.

 

‘We hebben dit jaar weer kunnen zie hoe die ouderwetse indeling weer tekortschiet’, zegt onderzoeker Peter de Koning,

die meewerkte aan het rapport. ‘De periode die volgens de Gregoriaanse kalender als ‘zomer’ werd betiteld, was een eindeloze verzameling druilerige, kille regendagen,

terwijl we de afgelopen drie weken juist onstuimig lenteweer,

of eventueel een mooie nazomer hadden.’

 

‘In het nieuwe systeem bepaalt het weer welk seizoen het is en niet één of ander middeleeuws schema.

Zo vallen warmere dagen zonder neerslag onder de noemer “zomer”, ongeacht de datum, en kunnen we een dag als vandaag als “herfst” classificeren, met alle voordelen van dien.

Een uitdrukking als ‘een natte zomerdag’ zal dus uiteindelijk ook uit ons vocabulaire verdwijnen. Dat scheelt een hoop gezeur.’

 

Bron: De Speld

aangepast door leo1949

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen vrije dag hier in Noorwegen, in NL of Zweden ook niet :crazy: wel warm hier 7.5 graden vanmiddag, geen sneeuw... jammer.

Hoorde gisteren in het Zweedse journaal dat er sinds 1952 niet meer zo weinig sneeuw lag op 31 oktober..... tja, ik hoop dat het artikel wat in Aftonbladet stond waar wordt. (Strenge winter)

Voor de liefhebbers : http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13584381.ab

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de berichten moet geloven gaat het kouder worden volgende week.

En een toepasselijke wijsheid uit de jaren 60 luid:

 

Staan de ijsbloemen op de ruiten

Ga dan niet is blote bast naar buiten. :)

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Niet het weer van vandaag, maar het weer van 6 jaar geleden daar moet ik aan denken. Vrijdag 25 november 2005 was een dag van sneeuw en sneeuw. Wat was ik blij dat ik die dag vrij was.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwstorm_25_november_2005

 

Dan ben ik toch wel benieuwd of er morgen ook zo'n partij sneeuw uit de lucht komt vallen. Waarschijnlijk niet, want november wordt waarschijnlijk de droogste maand zolang er weersinformatie wordt bijgehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Lekker windje erbij, flinke buien, we gaan weer los hier in Hollanda. Eindelijk weer eens een keer een echte zuidwesterstorm. Nu maar hopen dat onze schotels blijven staan zoals ze staan :P .

 

 

P.s. ik weet nu ook waar die pijltjes voor zijn in de berichten :whistle: . Maar om daarachter te komen heb ik Amager95 hierboven een slechte reputatie gegeven. Sorry :cry: .

aangepast door klaas

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...