leo1949 Geplaatst: 27 oktober 2011 Geplaatst: 27 oktober 2011 (aangepast) ‘De huidige starre, seizoensindeling druist lijnrecht tegen de meteorologische werkelijkheid in’, schrijft het KNMI in een vandaag verschenen rapport. Het meteorologisch instituut pleit daarom voor de invoering van flexseizoenen, waarbij het jaargetijde van dag tot dag, zo nodig zelfs van uur tot uur kan worden aangepast aan het weerbeeld. ‘We hebben dit jaar weer kunnen zie hoe die ouderwetse indeling weer tekortschiet’, zegt onderzoeker Peter de Koning, die meewerkte aan het rapport. ‘De periode die volgens de Gregoriaanse kalender als ‘zomer’ werd betiteld, was een eindeloze verzameling druilerige, kille regendagen, terwijl we de afgelopen drie weken juist onstuimig lenteweer, of eventueel een mooie nazomer hadden.’ ‘In het nieuwe systeem bepaalt het weer welk seizoen het is en niet één of ander middeleeuws schema. Zo vallen warmere dagen zonder neerslag onder de noemer “zomer”, ongeacht de datum, en kunnen we een dag als vandaag als “herfst” classificeren, met alle voordelen van dien. Een uitdrukking als ‘een natte zomerdag’ zal dus uiteindelijk ook uit ons vocabulaire verdwijnen. Dat scheelt een hoop gezeur.’ Bron: De Speld 27 oktober 2011 aangepast door leo1949 Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Neptunus Geplaatst: 1 november 2011 Geplaatst: 1 november 2011 Wat een lekker weer is het vandaag (1 november). Je kunt vandaag nog prima buiten zitten, terrasje pakken of zoiets. Bijna heel Europa is vrij vandaag, zij wel Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Sprietje Geplaatst: 1 november 2011 Geplaatst: 1 november 2011 Jazeker, de winkels zijn dicht en iedereen is vrij hier zodat ze van het zonnige weer met 25 graden kunnen genieten. Het strand ligt vol.
Sverige Geplaatst: 1 november 2011 Geplaatst: 1 november 2011 Geen vrije dag hier in Noorwegen, in NL of Zweden ook niet wel warm hier 7.5 graden vanmiddag, geen sneeuw... jammer. Hoorde gisteren in het Zweedse journaal dat er sinds 1952 niet meer zo weinig sneeuw lag op 31 oktober..... tja, ik hoop dat het artikel wat in Aftonbladet stond waar wordt. (Strenge winter) Voor de liefhebbers : http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13584381.ab - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
YUGI Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 Ik vind het heerlijk de nazomer in november. gr
pukje Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 heerlijk weer ,hopelijk worden we niet gestraft met een strenge winter
leo1949 Geplaatst: 2 november 2011 Geplaatst: 2 november 2011 Is november warm en fijn Het zal een strenge winter zijn. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
satcat Geplaatst: 3 november 2011 Geplaatst: 3 november 2011 Nog een paar bekenden; Als het regent in september, valt kerstmis in december. Valt de eerste sneeuw in mei, dan is kerstmis reeds voorbij. Als de blaadjes vallen, zal een trui bevallen. Als het min dertig is in april, is het weer een beetje kil.
Neptunus Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 Ja, maar het zachte zonnige is er wel een beetje af, afgelopen zaterdagmiddag nog zonder jas naar Wageningen gefietst voor een terrasje, echt lekker! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
leo1949 Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 Tsja als het slechte weer in november niet wil, Komt het zeker met april. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
leo1949 Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Als je de berichten moet geloven gaat het kouder worden volgende week. En een toepasselijke wijsheid uit de jaren 60 luid: Staan de ijsbloemen op de ruiten Ga dan niet is blote bast naar buiten. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Amager95 Geplaatst: 24 november 2011 Geplaatst: 24 november 2011 Niet het weer van vandaag, maar het weer van 6 jaar geleden daar moet ik aan denken. Vrijdag 25 november 2005 was een dag van sneeuw en sneeuw. Wat was ik blij dat ik die dag vrij was. http://nl.wikipedia.org/wiki/Sneeuwstorm_25_november_2005 Dan ben ik toch wel benieuwd of er morgen ook zo'n partij sneeuw uit de lucht komt vallen. Waarschijnlijk niet, want november wordt waarschijnlijk de droogste maand zolang er weersinformatie wordt bijgehouden.
klaas Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 (aangepast) Lekker windje erbij, flinke buien, we gaan weer los hier in Hollanda. Eindelijk weer eens een keer een echte zuidwesterstorm. Nu maar hopen dat onze schotels blijven staan zoals ze staan . P.s. ik weet nu ook waar die pijltjes voor zijn in de berichten . Maar om daarachter te komen heb ik Amager95 hierboven een slechte reputatie gegeven. Sorry . 7 december 2011 aangepast door klaas Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Nou vooruit van mij heeft hij weer een puntje terug
Aanbevolen berichten