Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 2


Bigfoot

Aanbevolen berichten


Voor de vakantiegangers, en thuisblijvers, is het gelukkig al een tijdje erg mooi weer waar je niet over hoeft te klagen.

 

 

 

Nou... dit geeft mij echt wel reden tot klagen. Doe er 10 graden af en het is prima zomerweer!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou... dit geeft mij echt wel reden tot klagen. Doe er 10 graden af en het is prima zomerweer!

Kan je dan niet beter een vakantie huisje zoeken aan het Kanisjaurameer -op die plaats is het aardig wat koeler-, of ben je daar verplicht tot het houden van een kudde rendieren voordat je daar mag wonen of verblijven.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dit meer niet zo gelijk lokaliseren... maar goed, je kan niet alle meren kennen ;)

Momenteel is het in Norrbotten ook niet echt lekker koel te noemen... temperaturen tussen de 22 en 27 graden worden voor de volgende 4 dagen voorspeld hoorde ik net op de radio... en dat is ook vreselijk warm.

 

Ik heb er al wel een gedacht om ook een huis op het zuidelijk halfrond te kopen... en telkens te verkassen als het zomer wordt... dan hoef ik nooit geen zomer meer te ondergaan!  dat lijkt me wel wat. Enig probleem is dat je dan telkens een huis hebt wat 6 maanden leeg staat... en in allebei de huizen een auto moet hebben.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel is het in Norrbotten ook niet echt lekker koel te noemen... 

 

@Sverige, wat vervelend dat je niet tegen de warmte kunt. Ik weet niet waar in Zweden je woont, maar volgens mij zijn de zomers in Norrbotten toch wel veel korter. Dus misschien toch het overwegen waard.  ;)

Persoonlijk ben ik erg blij met het mooie weer in Zweden. Ik zit zelf nl momenteel in het mooie Sündsvall, in een heerlijk hotel op de Södra Stadsberget, met een prachtig uitzicht over de stad. Het begint nu wel wat bewolkt te worden, maar het is toch nog een zeer aangename 24 C.  :D

 

Maar ik ga nu eerst eens op zoek naar een lekkere espresso of cappuccino, want de koffie hier in Zweden is niet echt om over naar huis te schrijven...  :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu in Nederland, Truus... maar Zweden is stukken beter ... niet alleen het weer, maar ook de rust.

 

Overigens ook de koffie hoor... ik neem altijd kilo's koffie mee naar Nederland. Lekkere Gevalia (Mörkrost) of eventueel Löfbergs Lila... Een lekker sterk bakje kan je in Zweden altijd wel vinden hoor! Moet je niet naar Belgie toe, waar ik eens koffie of thee aangeboden kreeg... ik koos een lekker bakje koffie bij het gebak... zag ik de gastvrouw iets in mijn kopje schenken, waarop ik zei " Thee is ook goed, geen probleem"... bleek het toch koffie te zijn :sick:   daar sta je dan...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier ook nattigheid 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor mensen, maar wat is dat toch voor een prulweer in Nederland.

Hebben ze ook weer eens een hittegolf. Moet je daar blij mee zijn? Dacht het niet.


Omdat de grond altijd vochtig is, is het met hoge temperaturen in Nederland altijd benauwd warm. Gegarandeerd dat er binnen enkele dagen heftige regenval en onweer is. Nee, geef mij maar Zuid-Spanje.
Daar kun je de kussens van de tuinstoelen gerust twee maanden laten zitten want er valt toch geen druppel regen.

Niet dat spastische gedoe dat elke avond alles naar binnen gehaald moet worden omdat het wel eens zou kunnen gaan regenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor Truus0007, ik hoef de tuin helemaal niet te sproeien. In Spanje gebruiken ze het water veel efficiënter dan in Nederland. Daar leg je gewoon een tyleenslang langs alle bomen en planten. Bij elke plant of boom zet je een waternippeltje die je precies op de
waterbehoefte kunt doseren. Dit systeem zit op een watertijdklok en zo heb je er dus helemaal geen omkijken naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dacht je van het noodweer in België? Daar hebben ze met een buldozer de hagelstenen van de weg af moeten schuiven, zie:

http://www.demorgen.be/dm/nl/5377/De-aarde/article/detail/1676345/2013/07/27/Brandweer-Bertrix-ruimt-hagelstenen-met-bulldozers.dhtml


Als daar je schotel ongeschonden doorheen is gekomen, mag je van geluk spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar twijfel ik geen moment aan hoor @ Sprietje. :D

Je moet mijn opmerkingen ook niet al te serieus nemen, vooral niet die van half 3 's nachts.  :grin:

 

Hier in Zweden trouwens nog steeds goed weer, maar de voorspelling voor de komende dagen is iets minder, n.l. regen. We zullen zien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...