Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 2


Bigfoot

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Speciaal voor onze Belgische leden.

Winterbanden geven een vals gevoel van veiligheid.

https://www.hln.be/nieuws/winterbanden-geven-een-vals-gevoel-van-veiligheid-en-vier-andere-misverstanden-over-winterbanden~a36cbe1e/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden zei ceesv:

Onder 7 graden C. heeft een winterband meer grip als een zomerband.

 

Kijk eens naar de F1, daar kan je zien wat de samenstelling van een band doet met de grip.

 

En dat is enkel bij droog asfalt, en dat komt door de zachtere rubbersamenstelling, hierbij moet de opmerking gemaakt worden dat tegenwoordig alle banden uit een synthetische samenstelling bestaan, door met de verschillende compounds te spelen kan men de band beter laten werken bij bepaalde asfalt temperaturen.

 

De F1 rijdt nooit onder winterse omstandigheden, geen manke vergelijkingen maken graag.

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

Dat zijn spikes. Daar mag je in de meeste landen niet mee rijden.

 

Daar mag je in bepaalde landen niet mee rijden, in landen als Oostenrijk en Zwitserland ga je niet zonder kunnen bij het winterweer aldaar, en dan zijn ze gewoonweg verplicht.

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Tonskidutch:

Tripleboy

lul niet man dat is uiteraard ook bij nat wegdek

ik heb er mee gereden wellicht jij NOG NIET gezien je uitlatingen

 

 

Onzin, net als je expertise die je ons voorhoud, er staan zat testen op het net die je beweringen de grond in boren.

 

De manier waarop u banden test is een giller, dus wie lult er hier.

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei kiekiek:

 

Fijn dat je mij en anderen zonder winterbanden dit toewenst Sprietje. Echt een mindere opmerking. Ik rij al jaren tussen de 100 en 150 duizend kilometer per jaar zonder winterbanden en weet echt wel dat rijgedrag velen malen belangrijker op de weg is dan het kopen van schijnveiligheid. Stop je centen in een gedegen rijopleiding of volg eens een slipcursus. Heel toevallig is gisteravond een collega van mij aangereden door een sukkel met winterbanden!

 

U heeft helemaal gelijk hoor, triest zijn al die lui op Marketing praat voortgaan en daar dan ook nog eens hun wijsheid uit creëren, de Consumptie maatschappij te voeten uit.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

Mensen die de noodzaak van winterbanden wel inzien, staan in de file of moeten uiterst langzaam rijden door mensen die op zomerbanden rijden. Walgelijk!
Ik heb het nut van winterbanden 40 jaar geleden al ingezien toen we jaarlijks al naar de wintersport reden.
Ons hotel stond wat hoger in het dorp en we moesten dus telkens een straat op met een helling. Dat lukte met geen mogelijkheid en ik moest daar dus constant met sneeuwkettingen rijden ook op de vlakke wegen die sneeuwvrij zijn gemaakt. En met sneeuwkettingen kun je geen 70km/uur rijden. De Oostenrijkers verklaarde me voor gek om met zomerbanden te rijden en reden met winterbanden en een auto met voorwielaandrijving zo naar boven.
Nou, sneeuwkettingen omleggen is geen pretje en ik heb er al 40 jaar in de winter de winterbanden er op liggen.
Alle mensen die beweren dat winterbanden geen zin hebben, hebben nog nooit met winterbanden gereden.

 

Ik heb al jaren winterbanden omdat het moet als ik naar Duitsland/Oostenrijk ga maar ben van mening dat een gezonde rijstijl beter is dan winterbanden.

Voor de Nederlandse winters is het echt niet nodig winterbanden te hebben goede zomerbanden met goed profiel doet het ook goed.

Valt me op dat Sprietje heel erg goed is met aannames om zijn argumenten kracht bij te zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Guide:

 

 

Nee, gewoon verstandige mensen die het naar de omstandigheden rustig aan doen.

dat was een bericht van de ANWB, dus die weg was DICHT

lezen doen we ook al niet meer vandaag

is het wellicht veel te koud voor

smiley230.gif

aangepast door Tonskidutch
tzpefout zy toetsenbord instelling

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gaan al geruchten dat bandenfabrikanten met het oog op de opwarming van de aarde , overwegen een ultra zomerband te ontwikkelen .

Deze nieuwe band heeft een hardere rubber samenstelling .

Door de te verwachten hogere temperaturen zou de huidige zomerband in de toekomst te zacht zijn .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Tonskidutch:

dat was een bericht van de ANWB, dus die weg wat DICHT

lezen doen we ook al niet meer vandaag

is het wellicht veel te koud voor

smiley230.gif

Zonder gladheid zijn er ook files zat, alleen als het kouder word begint u wel wat vlug te hallucineren en is de logica dan helemaal zoek.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Tonskidutch:

dat was een bericht van de ANWB, dus die weg wat DICHT

lezen doen we ook al niet meer vandaag

is het wellicht veel te koud voor

smiley230.gif

'

 

Ah ik zie aanvullende info om bericht krachtiger te maken, nu nog weg wat dicht corrigeren en je gaat er weer meedoor.

Lezen gaat prima zelfs je kryptische teksten zijn te begrijpen .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...