Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 2


Bigfoot

Aanbevolen berichten


47 minuten geleden zei luisteraar:

Als de wetgever cq op aandringen verzekeringen een voordeel ziet in verplichting winterbanden dan was die wet gemaakt. 

Het klimaat in Nederland is zo dat geen sprake is van sneeuw overlast. 

In Duitsland is dat anders alpen enz daar kunnen ze geen wet maken enkel voor het zuiden maar met de beperking enkel verplicht bij matsch en sneeuw. 

België heeft een soortgelijke wetgeving. 

Zoals gezegd bij rot weer blijf ik thuis en als noodzaak bestaat een taxi. 

 

 

Als ik aan de wetgever denk, denk ik aan Kok (kwartje), Teeven (deal), Opstelten (sjoemel) en zo nog een stel.

De verzekeringen zal het worst zijn, die verhogen de premie wat extra en maken nog meer winst.

En het gaat niet alleen om sneeuw (alleen wordt het dan wel heel erg). Morgen bijvoorbeeld...

 

Is je bril beslagen door de kou, zou ik haast vragen?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei luisteraar:

Van mij mag het kouder worden 

lekker fonduen raclette erwtensoep eten hmm

Ik hou absoluut niet van kou,  en fonduen kun je ook in de zomer altans dat doet ik ook, en stokbrood eet je hier ook elke dag dus ook niets speciaals, ik vind de raclette wel het lekkerst omdat je het groen in de pannetjes kunt stoppen :) Ook dat gewoon als het buiten 30 graden is hoor.

 

Nee geef mij de zomer maar. Gelukkig kan het hier in december net als vorig jaar nog gewoon 20 graden worden op de dag met een blauwe hemel, ja daar houd ik van. En de komnde week ziet er niet minder uit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verwachtingen voor morgen zijn weer prima, lekker veel sneeuw. Lekker glibberen op mijn zomerbanden :D

 

En we hebben ook een auto met winterbanden maar dan mis ik de uitdaging. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De komende week is het weer een aardige achtbaan,

Vanochtend sneeuw, gaat vanmiddag over in regen, dan vanavond windstoten tot 90 km.

Morgen winterse buien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei minplus:

Leuk, leuk, leuk....

Het gaat om wat lagere temperaturen en met al dan niet aangereden sneeuw wordt het pas echt extreem met zomerbanden.

En hoeveel van de miljoen (?) zomerbandenrijders blijven dan thuis of een groot aantal uren in een tankstation bivakkeren?

Kom nou.

 

 

Ach, je moet gewoon anticiperen en niet gaan hallucineren als er in onze regio wat sneeuw valt, die winterbanden zijn gewoon voor de vakhandel een zeer mooie extra, als het van hen afging zouden ze je veel liever vier types banden leveren, kassa kassa dus.

 

Veel Marketing kreten dus, en bijna evenveel goedgelovigen die er steeds in trappen.

 

Bij echte en zware sneeuwval is het nut van je winterbanden per direct over.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

West Vlaanderen - Geluveld deze morgen

 

DQq5R5CX4AAeQwC.jpg:large

Vanmorgen valt er in onze provincie her en der smeltende sneeuw en sneeuw, die tijdelijk blijft liggen. Er kan zelfs 5 of 10 centimeter sneeuw vallen. 

Later in de dag gaat de sneeuw over in regen bij maxima die naar een graad of 7 oplopen. We krijgen een stevige wind die tegen de avond naar het noordwesten draait en aan zee aantrekt tot 7-8 Bft, met uitschieters tot 100 km per uur .

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...