Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 2


Bigfoot

Aanbevolen berichten

Tjonge jonge Tripleboy wat een argumenten om aan te tonen dat een winterband niet beter is bij sneeuw dan een zomerband.
Je schrijft:
Ook op sneeuw of ijs zijn winterbanden weliswaar beter dan zomerbanden, maar ze maken je niet onschendbaar. Als je harder gaat rijden omdat je denkt dat je veel meer grip hebt, dan is de toegevoegde waarde van winterbanden al snel weer weg.

 

Je staat je echt belachelijk te maken. Het wordt tijd dat je eens uit je schuilkelder komt.
Voor debielen is een winterband niet veiliger in de sneeuw, zie het programma "Idioten op de weg".

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 minuten geleden zei Sprietje:

Het is een discussie geworden tussen normale mensen en idioten.

Die elk jaar weer terug komt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees hier van een onafhankelijke organisatie zoals Tros Radar: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/heb-ik-winterbanden-nodig/

 

Verschil in remweg

Onder winterse weeromstandigheden heb je met winterbanden een veel kortere remweg. Bij een snelheid van 50 kilometer per uur op een besneeuwde weg en een temperatuur van min vijf graden Celsius is de remweg op winterbanden ongeveer 27 meter, terwijl dit op zomerbanden met dezelfde omstandigheden bijna 65 meter is.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat hier niet om welles nietes

het is hetzelfde als het negeren van een voetbalschoen met noppen voor op gras of een voetbalschoen speciaal voor kunstgras

en een duikbril voor onderwater of een lasbril

het is ook een feit dat je elk jaar weer een elf steden tocht comité hebt

 

 

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uur geleden zei Tripleboy:

beste winterband in de sneeuw geeft een auto bij 50 km/u een remweg van 23,4 meter, de slechtst presterende winterband staat stil op 25,9 meter en een auto op zomerbanden heeft bijna 46 meter nodig om te stoppen. 

Wat valt hier nog aan toe te voegen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Penthe:

In de jaren 80 had je het nooit over winter of zomerbanden toen waren het gewoon banden altijd op gereden sneeuw of geen sneeuw nooit een schuiver gemaakt want gelukkig kan ik wel autorijden.

 

 

Ik had het al eerder gemeld en inmiddels weet ik meer:

 

Mijn collega is van het weekend van achteren op de snelweg aangereden door een personenauto voorzien van winterbanden die door de gladheid in een slip is geraakt. Schade aan de auto van mijn collega: totallos en persoonlijk letsel: een whiplash.

 

Best wel veilig die klote winterbanden. Mogelijk heeft de sukkel veel te hard gereden, omdat hij zich veilig waande. Kennelijk veilig voor hemzelf, maar mijn collega is zwaar de dupe door dit asociale rijgedrag.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En een goede ervaren rijder achter stuur trekt zich met elk type band uit de slag, hoe minder grip hoe beter deze uit de verf komen.

 

Dat zie je ook bij Rally's waar men met alle types ondergrond te maken krijgt.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei kiekiek:

 

Ik had het al eerder gemeld en inmiddels weet ik meer:

 

Mijn collega is van het weekend van achteren op de snelweg aangereden door een personenauto voorzien van winterbanden die door de gladheid in een slip is geraakt. Schade aan de auto van mijn collega: totallos en persoonlijk letsel: een whiplash.

 

Best wel veilig die klote winterbanden. Mogelijk heeft de sukkel veel te hard gereden, omdat hij zich veilig waande. Kennelijk veilig voor hemzelf, maar mijn collega is zwaar de dupe door dit asociale rijgedrag.

Hoeveel er aangereden zijn door auto's met gewone banden vermeldt de story niet .

Het beste kun de de sneeuw in Nederland maar met een korreltje zout nemen 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even naar de winkel gegaan de straten zijn schoon tussen rijstroken een bermpje pratsch. 

We reden allemaal lekker rustig met voldoende afstand. 

dan komt een bmw (bums mal wieder) vind het nodig in te halen en slingert de pratsch op je voorruit even geen zicht. 

Die dikke jongens met winterbanden hebben vaak een asociaal gedrag.

Die zie je ook vaak in de berm liggen. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...