edbe Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Een 27-jarige vrachtwagenchauffeur heeft een boete gekregen omdat hij al bellend en met een laptop op zijn dashboard rondreed. De man zei dat hij zijn computer gebruikte als navigatiesysteem. Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) kwam de man tegen op de A12 bij Driebergen. De chauffeur werd aan de kant gezet en verklaarde dat hij de laptop gebruikte als navigatie tijdens Europese ritten. De man vindt dat reguliere navigatiesystemen te kleine schermpjes hebben. Volgens het KLPD ontnam de computer de man een deel van het zicht op de weg. 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
klinkie Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Volgens het KLPD ontnam de computer de man een deel van het zicht op de weg. lijkt me ook,je ziet geen hond dat zeg ik ..............linux
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Hij kan de weg toch op z'n laptop zien?
Outta space Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Bij zoiets als wat ik op de foto zie kan ik de agenten dan ook geen ongelijk geven. Maar als hij de schermpjes zo klein vind dan wordt het tijd om wat aan de ogen te doen lijkt me. Er zijn best wel navigatiesystemen met een redelijk scherm lijkt me.
Beobuddy Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Je zal sommige de kost moeten geven die bijna midden op de voorruit de tomtom plakken. Kennelijk staan ze er niet bij stil dat er fietsers of auto's achter zo klein schermpje kunnen verdwijnen. Maar idd dit is best wel groot. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Rocketscientist Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Ik vraag mij alleen af welk programma gebruikt de beste man. Ik heb vroeger wel eens gezocht maar kwam geen steek verder. Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015
Zuppelan Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Ik gebruik Sygic Drive op m'n carputer, mogelijk deze man ook: http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?3980-Sygic-Drive-xp-HELP&daysprune=-1 Maar in plaats van een laptop die een halve meter breed is gebruik je toch beter een speciaal scherm voor in de auto, ik gebruik de 8-inch versie die hier vermeld staat: http://www.myelectronics.nl/contents/nl/d116.html
grunnsat Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Origineel bericht van: Rocketscientist Ik vraag mij alleen af welk programma gebruikt de beste man. Ik heb vroeger wel eens gezocht maar kwam geen steek verder. Garmin heeft een PC pakket, Garmin Mobile PC. Kost waarschijnlijk iets meer dan €100 incl. kaarten voor West Europa en een USB GPS ontvanger.
Rocketscientist Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Bedankt voor de reactie. Ik heb dit stormachtige weekeinde weer wat om te lezen. Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015
Psychosammie Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 En ik maar denken dat het helemaal niet de bedoeling is om op de kaart van de navigatie te kijken. Je hebt toch al stem aanwijzingen? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast raas Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Origineel bericht van: grunnsat Origineel bericht van: Rocketscientist Ik vraag mij alleen af welk programma gebruikt de beste man. Ik heb vroeger wel eens gezocht maar kwam geen steek verder. Garmin heeft een PC pakket, Garmin Mobile PC. Kost waarschijnlijk iets meer dan €100 incl. kaarten voor West Europa en een USB GPS ontvanger. Zeer waarschijnlijk is dit Truck Navigator van PTV AG. Een van de weinige applicaties die ook rekening houdt met voertuig breedte-lengte-hoogte-asdruk-gevaarlijke-stoffen. Daarnaast, een vrachtwagen chauffeur draait liever 3 x links af dan 1 x rechts af (vanwege dode-hoeken,etc.) om dezelfde richting uit te gaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen